Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Pa4X gerelateerde onderwerpen
 Korg PA4X Musikant , Ketron SD9 of Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

ton Wouters
Junior Member

84 berichten

Geplaatst - 15/02/2020 :  13:35:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb de Genos en de SD9 mogen testen, 1 week lang.
Ketron sd9 is soundmatig het beste. Ook beter dan de Korg
Korg pa4x heb ik al een paar jaar, klinkt goed ,super makkelijke bediening. Zelf ken ik de korg van binnen en buiten, en zeer betrouwbaar op het podium, dit kan je niet van de Ketron zeggen.
De Genos is meer voor thuis wat te spelen, voor op het podium niet doordacht genoeg.Er zitten ook goede sounds in, maar voor mij, dan liever de PA4x.
De Korg kun je volladen met samples, zeker goede drum samples, dan komt de Korg op een ander level. Ik heb bv. de audio drum samples van de Ketron Audya in mijn Korg zitten.

Veel plezier met je keuze.
Ton.

Bewerkt door ton Wouters op 15/02/2020 13:49:06
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 17/02/2020 :  10:34:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ton,

Bedankt voor het delen van uw ervaring en tips betreft de 3 keybaords.
De Ketron SD9 is al afgevallen, de sound is inderdaad geweldig maar de hoeveelheid styles wat je krijgt voor die prijs vind ik teleurstellend ten opzichte van de Korg PA4X Musikant en de Genos.
Ik heb de lijsten met styles en sounds van de Genos / PA4X en de PA4X Musikant naast elkaar gelegd en dan heeft de Musikant gewoon de meeste styles die bij het genre passen dat ik speel.
Uit mijn Tyros 2 heb ik jaren klanken gehaald dat mensen zelfs dachten dat het geen Tyros 2 was. Daarom vind ik aanpassingsmogelijkheden zo belangrijk, je kunt elk keyboard zoveel beter laten klinken als je 1 het keyboard en zijn mogelijkheden goed kent en 2 tijd genoeg hebt om dit alles te doen. En die tijd die heb ik gelukkig genoeg.
Ik heb filmpje voorbij zien komen van een Duitse professionele entertainer die niet te spreken was over zijn ervaring met de Genos tijdens live optredens. Als je meermaals de Genos moet herstarten omdat deze niet meer reageert door simpelweg te willen veranderen van registratie dat mag gewoon niet gebeuren. En zo had hij nog meer technische problemen te melden. De sounds en styles vond hij geweldig.

Maar goed nogmaals dankjewel Ton , ik heb besloten om voor de PA4X Musikant te gaan.
Deze keer ga ik bij de plaatselijk dealer i.v.m. eventuele problemen in de toekomst. (wat ik niet hoop)
Mijn Tyros 2 kwam van Firma Oostendorp waar ik zeer goed geholpen ben en als ze hier in de buurt hadden gezeten was de keus ook heel makkelijk geweest. Maar helaas mijn gezondheid laat dat niet meer toe om zo ver te rijden en de bovengenoemde reden speelt ook mee.
Was mooi geweest als ze in Maastricht een zaak zouden beginnen aangezien de laatste dealer hier is gestopt. Moet nu elders in de regio gaan.

Groeten Ben




Ga naar bovenaan de pagina

bensel
Average Member

301 berichten

Geplaatst - 17/02/2020 :  16:36:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Je bent er toch sneller uit dan verwacht denk ik.
Een prima keuze hoor en veel succes ermee.

Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.

Bewerkt door bensel op 17/02/2020 16:37:16
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 17/02/2020 :  18:55:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Klopt Ben dankjewel , gaat goed komen!
Voor mij zijn nou eenmaal de styles en de sounds op de 1e plaats het belangrijkste en op de 2e plaats de aanpassingsmogelijkheden.
Toen ik de styles en sound lijsten ging vergelijken viel er al snel 1 af hoe goed ik de SD9 ook vind klinken.
De Genos is ook een geweldig keyboard maar ook die heeft niet alle styles aan boord die ik zoek. De sounds klinken wel goed.
Maar de vele negatieve berichten in zowel binnen als buitenland geven mij geen vertrouwen.
De Pa4x Musikant heeft deze styles wel , en ook meerdere varianten van ieder en dat maakte de keus onverwachts een stuk makkelijker.

Iedereen bedankt voor de reacties en tips!

Groeten Ben

Ga naar bovenaan de pagina

Roland-Rudy
Average Member

106 berichten

Geplaatst - 17/02/2020 :  20:31:46  Toon profiel  Reageer met citaat
denk dat je ook een goeie keuze hebt gemaakt.
Ben er nu een klein jaartje mee bezig, en loopt als een trein.
Muzikant versie is wel in het duits en ook de beschrijving op het keyboard zelf is in het duits.
Maar dat went snel, rest me u een fijne tijd op dit keyboard.

Groeten Rudy
Ga naar bovenaan de pagina

Aaad
Average Member

101 berichten

Geplaatst - 17/02/2020 :  21:23:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Een goede keuze, ik weet uit m'n Korg PA2 tijd dat de instel mogelijkheden enorm zijn. Heel iets anders dan de Yamaha menu's, ik mis dat nog weleens.
Is het zo dat er in de musikant dezelfde sounds en styles plus extra zitten vergeleken met de International?
Ik wacht het nieuwe model af.

Aad
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 17/02/2020 :  23:36:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
Ik heb zowel de pa4x als de genos, de negatieve berichten over de genos herken ik niet in de praktijk, wel is het zo dat ik ervaringen heb gehoord van mensen die hele oude tyros 3 of ouder registraties gebruiken op de genos en dat daar (met name in de vocal registration settings) soms crashes mee zijn. Die moet je dus aanpassen op de genos om dat probleem op te lossen (of die instellingen freezen via de freeze knop vlak voor je optreden, dan blijft het ook werken). Zelf heb ik geen oudere tyros registraties en doe eigenlijk alles op de genos zelf en heb nog nooit een crash meegemaakt op de genos.

Wat betreft je muzikale voorkeuren. Voor schlager muziek is de musikant versie inderdaad de meest logische keuze. Voor jaren 50, 60 en 70 vind ik de genos een meer logische keuze, de korg is toch wat meer gericht op de modernere stijlen naar mijn mening (zowel kwa sound als kwa stijl opzet).

Ik heb zelf voor de pa4x international gekozen en de musikant stijlen als direct set toegevoegd aan de pa4x, dat werkt prima. Wel mis je dan de extra sounds van de pa4x, maar je hebt dan wel het voordeel dat als je dingen van internet wil downloaden zoals bijvoorbeeld het osimo songbook die op een international wel correct werkt.

Mijn mening over de pa4x versus de genos is dat de pa4x soundwise beter klinkt. Ook zijn de stijlen van de pa4x wat meer live band achtig waar ik persoonlijk wat meer van hou. Wel is de pa4x een stuk ingewikkelder dan de genos, de pa4x kan ook veel meer dus dat is wel logisch dat het dan wat complexer is, maar veel is wel verborgen achter allerlei dubbele functie knoppen en menu diving, dat is op de genos een heel stuk eenvoudiger.

Ook is de genos wat simpeler uit te breiden met nieuwe sounds of stijlen. Bij de pa4x moet je wat meer kennis hebben van hoe synthesizers werken als je die wilt uitbreiden met je eigen sounds. Bij de genos kun je simpelweg een sound font van internet downloaden en die in YEM slepen en zo overzetten naar je genos.

Daarnaast is de genos sterker op het gebied van song covers, er zijn enorm veel song stijlen voor te krijgen, op de pa4x loopt op dat vlak enorm achter en is er veel minder beschikbaar. De pa4x heeft dan wel weer als voordeel dat de Korg site een bonusware sectie heeft met honderden gratis kwaliteit stijlen en deze wordt regelmatig uitgebreid met nieuwe gratis stijlen. Bij de genos is het bijna altijd betaald als je daar nieuwe stijlen voor wilt hebben.

En als laatste, de community voor de korg pa4x is erg klein in europa en dit zul je met name merken in het aantal reacties op vragen of demos die je gaat maken. Bij de Genos is dat heel anders daar is een grote tyros / genos community voor beschikbaar. Dit zal voor de 1 belangrijker zijn dan voor de ander, maar het is wel iets wat van belang kan zijn bij het maken van een keuze.

Dus veel overwegingen, succes met je keuze.

Bewerkt door QuiRobinez op 17/02/2020 23:44:30
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 18/02/2020 :  00:01:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben

...

maar ik vind juist de uitdaging zo interessant om het zelf te maken om zo dicht mogelijk bij de originele sound te komen. Voor mij zijn vooral de styles , sounds en aanpasmogelijkheden van deze 2 zeer belangrijk en doorslaggevend.



ik lees nu net dit bericht van jou, als dit jouw standpunt is dan zou mijn advies absoluut zijn dat om voor een korg pa4x te gaan, dat is een compleet andere ervaring dan een genos als je daar echt op wilt gaan editten. De genos is wat dat betreft een veel meer gesloten systeem met slechts een paar edit mogelijkheden in vergelijking met een pa4x.

De pa4x heeft een volledige synthesizer aan boord om je sounds te maken gebaseerd op een vrij uitbreidbare sample library waarmee je je eigen sounds kunt maken. Zelfs wavesequencing kun je doen op de pa4x.

Daarnaast kun je de bestaande stijlen aanpassen naar je smaak (waaronder sounds, het herprogrammeren van sounds, effect programming, en ga zo maar door). Dat kan vrij ver gaan en dat sla je dan in het songbook op, de originele stijl blijft dan ongewijzigd. (lijkt een beetje op registraties op een genos maar dan vele malen uitgebreider, op de pa4x sla je praktisch alle wijzigingen op in een songbook entry, bij de genos zijn er maar een aantal parameters die die opslaat in een registratie).




Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/02/2020 :  23:03:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Dankjewel Rudy,

Dat alles in het Duits is maakt me niet uit.
Maar gaat goed komen

Groeten Ben
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/02/2020 :  23:36:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Aaad,

De Musikant heeft 2.156 sounds en nog ongeveer 200 extra sounds plus nieuwe multisamples uit het entertainmentgebied. En meer dan 570 styles. De pa4x int. heeft 1900 sounds en 580 styles
Deze gegevens komen van de korg site

Het is overigens nog maar de vraag of er een nieuw model gaat komen.
Dat filmpje dat op youtube staat van die pa5x is volgens mij nep.

Groeten Ben
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/02/2020 :  23:52:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo QuiRobinez,

Juist de uitgebreide aanpassingsmogelijkheden is inderdaad belangrijk.
Vandaar ook mijn keuze voor de pa4x Musikant.
Bedankt voor de tips , ik ga binnenkort de dealer eerst eens een bezoek brengen. Ben sinds een week weer even met mijn rug aan het sukkelen dus dat krijgt nu weer even voorrang daarna pak ik de draad weer op. Gaat niets boven een goede gezondheid.

Nogmaals bedankt!

Groeten Ben


Bewerkt door Ben op 19/02/2020 23:52:45
Ga naar bovenaan de pagina

Aaad
Average Member

101 berichten

Geplaatst - 20/02/2020 :  11:21:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ben,

Ik dacht dat de musikant meer sounds EN meer styles zou hebben.
Niet dus. Ik heb de user manuals van beide gedownload, maar de info van de fabrieks gegevens is zo enorm dat ik die nog niet naast elkaar heb gehad.
Dat de PA5 op youtube fake is wist ik al, altijd leuk om te zien, dat wel.
Ik wacht de officiële vermelding van Korg wel af. Er zal best iets nieuws komen, al duurt dat bij Korg altijd wat langer dan bij Yamaha.

Aad
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 20/02/2020 :  23:03:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Aad,
Om een klein voorbeeld te geven alleen al van de accordeons heeft de korg pa4x Musikant +/- 60 factory accordeons aan boord.
Het zijn vooral de sounds die meer zijn in aantal en de styles zijn ook geprogrammeerd met deze sounds waardoor de pa4x en de pa4x musikant toch verschillen , daarom kun je die songbooks uit die andere niet gebruiken in in de pa4x musikant.

Heb inmiddels een mooi aanbieding gekregen van de plaatselijke dealer voor deze set:
1x Korg pa4x musikant
1x korg DS1H Professional Damper Pedal
1x korg EC5 Assignable 5-way Switch Controller
1x korg XVP-20 Professional Expression / Volume Pedal


Zonder naam en prijs hier te noemen kan ik met zekerheid zeggen dat ik deze prijs nog nergens gezien of gehoord heb.
De winkels die ik in de regio benaderd heb zaten er allemaal ruim boven.
Met andere woorden ik zou een dief zijn van mijn eigen portemonnee als ik dit niet zou doen.

Dus zodra ik weer helemaal opgeknapt ben spring ik in mijn auto.

Volgens een filmpje op Youtube komt Korg wel met andere keyboards uit tijdens de zomer NAMM 2020 maar deze komen niet uit de PA serie.

Groeten Ben

Ga naar bovenaan de pagina

grootn
Junior Member

85 berichten

Geplaatst - 10/03/2020 :  00:24:46  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ton Wouters

Ik heb de Genos en de SD9 mogen testen, 1 week lang.
Ketron sd9 is soundmatig het beste. Ook beter dan de Korg
Korg pa4x heb ik al een paar jaar, klinkt goed ,super makkelijke bediening. Zelf ken ik de korg van binnen en buiten, en zeer betrouwbaar op het podium, dit kan je niet van de Ketron zeggen.
De Genos is meer voor thuis wat te spelen, voor op het podium niet doordacht genoeg.Er zitten ook goede sounds in, maar voor mij, dan liever de PA4x.
De Korg kun je volladen met samples, zeker goede drum samples, dan komt de Korg op een ander level. Ik heb bv. de audio drum samples van de Ketron Audya in mijn Korg zitten.

Veel plezier met je keuze.
Ton.

Ga naar bovenaan de pagina

grootn
Junior Member

85 berichten

Geplaatst - 10/03/2020 :  00:25:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo tom
Hoe kom je aan de drumsamples van de audya
Zijn die ergens
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000