Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 microfoon setting
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

cockvanwoerkom
New Member

41 berichten

Geplaatst - 20/02/2020 :  08:57:37  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo beste genos players ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen om de microfoon instellingen te doen verbeteren omtrent een warme klank te krijgen voor opname via de genos ik neem veel op voor bewoners in een verpleeghuis zij vragen wel een kan jij dit nummer is bewerken en op cd zetten dat doe ik dan ook maar als ik een nummer heb opgenomen dan vindt ik mijn stem niet erg passen op de muziek is te dof of te schel
wie kan mij helpen (telefonisch) of via de forum om de warme stemgeluid van mij te doen instellen
graag hoor ik van u

Cvw

darry bell
Average Member

106 berichten

Geplaatst - 21/02/2020 :  11:49:04  Toon profiel  Reageer met citaat
beste hier mijn setting micro .In menu ,vocal harmony , onder op scherm effect on romantic reverb ,lead op 14 harmony op 10 reverb op 50 chorus op 26 .Zo zing ik en dat klink goed .
Ga naar bovenaan de pagina

Jean V
New Member

26 berichten

Geplaatst - 24/02/2020 :  11:54:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jean V  Reageer met citaat
Micro: Shure Beta 58A
Voor mij klinken de originele instellingen nog altijd het beste. In sommige zalen moet de low 140Hz wel een beetje lager ( -5 )
Welke reverb gebruik je want indien dit de Real medium hall+ is dan lijkt de reverb op 50 mij wel HEEL veel. Versta je dan nog iets van de zang?

Mijn instellingen:
Vocal effect: short delay op 16
REVERB: Real medium hall+ op 20
CHORUS: 0

JV
Ga naar bovenaan de pagina

cock van woerkom
Starting Member

19 berichten

Geplaatst - 07/03/2020 :  23:11:14  Toon profiel  Reageer met citaat
ik zing niet in zalen maar speel in mijn studio met een hoofd telefoon en een shure beta 58a
Ga naar bovenaan de pagina

cock van woerkom
Starting Member

19 berichten

Geplaatst - 07/03/2020 :  23:12:07  Toon profiel  Reageer met citaat
toch vindt ik het niet echt warm klinken
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 08/03/2020 :  00:09:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Een jaar geleden had ik van je begrepen dat het probleem opgelost was nadat je de Phantom-power op OFF hebt gezet en/of je een nieuwe microfoonkabel (XLR-XLR) had aangeschaft.

Ben nu wel benieuwd op welke afstand je zingt vanaf de microfoon. Een SM58 dient bezongen te worden op 5 tot 15 cm. (Dichtbij dus)

Ben ook benieuwd hoe een opgenomen (Audio recorder) stuk klinkt als je terug luistert via de luidsprekers. (zonder koptelefoon dus)
Ga naar bovenaan de pagina

cockvanwoerkom
New Member

41 berichten

Geplaatst - 23/03/2020 :  07:38:43  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo ik denk zelf dat er iets mis is met mijn microfoon settings heb nu werkelijk alles uit de kast gehaald maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de juiste instellingen te maken om mijn microfoon goed te doen klinken ik heb het idee dat er iets niet in orde is graag wat meer uitleg hierover anders moet ik de firma Oosterdorp benaderen

Cvw
Ga naar bovenaan de pagina

grootn
Junior Member

85 berichten

Geplaatst - 01/05/2020 :  22:13:13  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo Cock,
je zou eens en sennheiser 945 kunnen proberen.
klinkt helderder en heeft meer power dan een sm58.
ligt n beetje aan je stem.
gr harrie

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cockvanwoerkom

hallo beste genos players ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen om de microfoon instellingen te doen verbeteren omtrent een warme klank te krijgen voor opname via de genos ik neem veel op voor bewoners in een verpleeghuis zij vragen wel een kan jij dit nummer is bewerken en op cd zetten dat doe ik dan ook maar als ik een nummer heb opgenomen dan vindt ik mijn stem niet erg passen op de muziek is te dof of te schel
wie kan mij helpen (telefonisch) of via de forum om de warme stemgeluid van mij te doen instellen
graag hoor ik van u

Cvw

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000