Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Pa4X gerelateerde onderwerpen
 Heeft deze meneer gelijk of ???
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Roland-Rudy
Average Member

106 berichten

Geplaatst - 26/02/2020 :  18:08:27  Toon profiel  Reageer met citaat
https://www.youtube.com/watch?v=vpz7JqFLmJY&fbclid=IwAR2yhTT7qQZkpeeskIJhjEKXlhXZ0GFtaDnZkHyz44DXG-e9CHE1eCc080g

Misschien een leuk interessante filmpje van een persoon die veel keyboards heeft versleten.
Hij geeft 10 suggesties waarom hij de Korg pa4x het beste vind.
Wat vinden jullie ??.

Groeten Rudy

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 26/02/2020 :  19:10:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rudy,

Ik ken de filmpjes van deze man, hij belicht vooral de aanpassingsmogelijkheden van de PA4X ,Genos maar ook Ketron SD90 Module en de mogelijkheid om eigen samples te maken.
Hij vind dat je in de pa4x meer live kunt aanpassen terwijl je speelt ten opzichte van de Genos.
Dit heb ik ook al van andere ervaren muzikanten gehoord.
De vraag die je je zelf moet stellen is ''heb ik dit nodig ?''
Als je gewoon wilt spelen en niet teveel in het keyboard wil gaan veranderen/aanpassen dan is het niet zo van belang maar als je dat wel wil kunnen doen dan is de Pa4x zeker de betere keus.
Wat voor mij belangrijk is , hoeft voor een ander niet direct belangrijk te zijn. Daarom moet je je altijd zelf die vraag stellen.

Hoop dat je iets met mijn antwoord kunt.

Groeten Ben.
Ga naar bovenaan de pagina

Roland-Rudy
Average Member

106 berichten

Geplaatst - 26/02/2020 :  19:19:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ben.
Ja daarom was mijn vraag ook, (wat vinden jullie)
Ik zelf hou ook meer van het innerlijke van zo'n machine, en natuurlijk op de bühne gebruik.
En het is even leuk voor op de forum hoe anderen er weer over denken.

Gr Rudy
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 26/02/2020 :  19:44:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Rudy,
Ik vind wat hij in dit filmpje zegt zeker klopt , voor mij zelf is dit dus wel belangrijk allemaal . Ik wil ook niet teveel op de pc hoeven doen, het liefst helemaal niet en dat kan met de PA4X.
Ik wil alleen de pc gebruiken voor opname via DAW software.
Het kan natuurlijk ook vanuit de PA4X of Genos maar via DAW software kan je gewoon meer.
Deze man speelt geen Korg meer puur uit protest naar Korg toe omdat ze geen module versies maken en hij dus steeds nieuwe keyboards moest kopen om een bepaald oosters geluid te krijgen. Deze actie zal waarschijnlijk niet veel uithalen , Yamaha doet dit namelijk ook niet maar Ketron doet dit al jaren. Maar Ketron ligt
weer achter betreft het hebben van een ingebouwde sampler wat de PA4X en Genos weer wel hebben. Zo heeft ieder keyboard/module zijn plussen en minnen .
Dus dat is wat ik er van vind
Ik ben voor de PA4X Musikant gegaan.


Fijne avond verder.

Groeten Ben.


Ga naar bovenaan de pagina

bensel
Average Member

301 berichten

Geplaatst - 27/02/2020 :  17:48:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Rudy,

De Korg 4X is ongetwijfeld de arranger met de meeste mogelijkheden op dit moment.
Maar niet iedereen zit daarop te wachten.
Als ik de vragen eens de revue laat passeren die er op de diverse fora worden gesteld, dan kan ik niet anders tot de conclusie komen dan dat het groot deel van de gebruikers niet de moeite neemt om een handleiding goed door te nemen. En dat is niet merk afhankelijk.

Die categorie mensen raad ik niet aan om voor een Korg 4X te gaan.
Ze zullen al heel snel het spoor bijster raken en nog niet de helft van de mogelijkheden kunnen benutten.
Out of the box ben je dan sneller op weg met bij voorbeeld Yamaha.

Wat sounds en styles betreft is het altijd een kwestie van persoonlijke smaak. Wat de een mooi vindt is voor een ander niet om aan te horen.

Zelf ben ik na heel Yamaha-gebruiker te zijn geweest en na heel lang wikken wegen overgestapt naar Korg.
Yamaha was het voor mij niet meer.
Tot zover mijn mening.

Groeten
Ben

NB:
Rudy, zie ik je straks bij KorgWorld ?
En Ben, wanneer komt je Musikant ?






Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.

Bewerkt door bensel op 27/02/2020 18:03:12
Ga naar bovenaan de pagina

Roland-Rudy
Average Member

106 berichten

Geplaatst - 27/02/2020 :  20:25:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben ook benieuwd of Ben de muzikant al heeft.
Of hij is druk met piemelen op da Pa.
We wachten af.

gr Rudy
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 27/02/2020 :  23:46:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ben en Rudy,
Aankomende week krijg ik de Musikant bezorgd,de betreffende dag weet ik nog niet dat hoor ik morgen of zaterdag.
Ik baal alleen omdat ik op dit moment totaal niet meer kan zitten en amper kan blijven staan. Zit weer onder de morfine,geen pretje dus.
Wacht op een oproep voor nieuw onderzoek in het ziekenhuis.
Maar goed dan heb ik de tussentijd genoeg tijd om de handleiding te lezen/bestuderen.
Heb ook de video handleiding van korg al heel vaak bekeken.
En nog andere filmpjes met tips van gebruikers.
maar kan niet wachten totdat ik eindelijk aan de slag kan.

Hier laat ik het even bij want liggend typen is knap lastig kan ik je vertellen maar wilde even reageren.

Groeten Ben
Ga naar bovenaan de pagina

bensel
Average Member

301 berichten

Geplaatst - 28/02/2020 :  09:33:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Sterkte met de gezondheid Ben

Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1581 berichten

Geplaatst - 28/02/2020 :  14:30:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Bizar een Korg Pa4 helemaal de hemel in prijzen en dan een Genos gebruiken .
Zoiets als ik prefereer bier , maar drink toch maar wijn
Niks mis met zijn verhaal , maar waar leidt het toe ??
Iedereen weet dat een Korg de meeste editing mogelijkheden heeft , en ook dat maar ±10% van de gebruikers
dat ook daadwerkelijk gebruiken ,en daardoor de leercurve om het keyboard ten volle te gebruiken veel langer is.
Uiteraard een kwestie van smaak , maar de Genos klanken zijn toch echt van een betere kwaliteit en de toegepaste
techniek van Mega guitars in de stylen heeft nog geen andere keyboard fabrikant kunnen evenaren.

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

bensel
Average Member

301 berichten

Geplaatst - 28/02/2020 :  15:53:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Je hebt helemaal gelijk Arno, maar dan confronteer ik je toch nog even met je eigen uitspraak dat je eigenlijk liever een 4X zou hebben gekocht dan een Genos.
Vanwege de vele software die je bezit van Yamaha heb je daar van afgezien.



Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1581 berichten

Geplaatst - 28/02/2020 :  18:14:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
@ Bensel
Zeker , wat kast en uitvoering betreft en het editen is de Korg een machtige machine.
Wat veel (niet alle) geluiden betreft is Yamaha dan toch net even beter (standaard)
De behuizing van de Genos vind ik persoonlijk een voorbeeld waar ze enorm op hebben bezuinigd en
als je de foto's en filmpjes ziet van het inwendige van de genos en je bent een beetje technisch aangelegd
dan is het verschil met de T5 enorm ( de losse goedkope voeding als voorbeeld) en afscherming van de prints.
Hopelijk wordt de volgende Genos eens meer als een profesioneel keyboard geconstrueerd zoals de Korg Pa4x.
Als er een perfect werkende style conversie zou bestaan van Korg naar Yamaha en de opvolger PA5 zou uitkomen met dezelfde
degelijke behuizing en mogelijkheden zou ik de overstap zeker overwegen.
Maar met de Genos ben ik zeker tevreden , nog niet ideaal (die zal er nooit komen)maar het gaat de goede kant op
En laten we ons zelf niet al te serieus nemen , het blijft een hobby

Soneg/Arno




Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 28/02/2020 :  18:56:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Dankjewel naamgenoot, komt goed !

En @Soneg , Genos klinkt misschien wel beter maar soms moet je keuzes maken en voor mij was de pa4x musikant de beste optie , ik ben er van overtuigd dat ik de musikant ook weer geweldig ga laten klinken.
Laten we eerlijk zijn ieder keyboard klinkt af fabriek zo droog als wat omdat men maar minimaal effecten gebruikt.
Als ik terug denk aan hoe mijn Tyros 2 in het begin klonk toen ik hem had opgehaald bij firma Oostendorp dat is nu niet meer te vergelijken. Maar heb er ook heel veel tijd ingestoken om dat resultaat te behalen en zo leer je het keyboard ook goed kennen want de meeste die telkens een nieuw keyboard kopen om maar steeds het nieuwste te hebben die kennen hun keyboard misschien maar voor 75% als het niet minder is.

Fijne avond verder heren!

Groeten Ben


Bewerkt door Ben op 28/02/2020 19:16:07
Ga naar bovenaan de pagina

bensel
Average Member

301 berichten

Geplaatst - 28/02/2020 :  19:52:01  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soneg


En laten we ons zelf niet al te serieus nemen , het blijft een hobby

Soneg/Arno




Zo is het Arno; en no hard feelings hoor.

Groeten
Ben


Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.
Ga naar bovenaan de pagina

Roland-Rudy
Average Member

106 berichten

Geplaatst - 28/02/2020 :  21:23:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Bensel heeft helemaal gelijk Arno.
Gewoon tevreden zijn met wat je hebt, het blijft een hobby.
Ik zelf speel al vanaf mijn 13e nu inmiddels 53 dus door de jaren heen heb ik al heel wat keyboards versleten.
ik ken de klappen inmiddels wel in de muziek wereld.
Ik ga ook echt niet iemand afzeiken of iets dergelijks om een keyboard , ik heb respect voor iedereen die speelt, ongeacht wat voor een merk keyboard die ze gebruiken

In mijn begin post schrijf ik ook duidelijk aan het eind met vraagtekens ????? of deze meneer gelijk heeft.
Misschien heeft deze man wel geen gelijk ???
Maar vind het wel mooi hoe er op gereageerd wordt.

Ps Ben veel beterschap en de handleiding ben je nog wel even druk mee, hahaha

Groeten Rudy
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 29/02/2020 :  20:03:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Dankjewel Rudy komt goed!
En a.s. Woensdag word die geleverd,heb ik vanmiddag te horen gekregen. Dan kan mijn studie in ieder geval al beginnen

Groeten Ben
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000