Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 melodia
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

stefan
Junior Member

87 berichten

Geplaatst - 05/03/2020 :  14:19:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van stefan  Reageer met citaat
In dit lied heb ik me laten inspireren door de vogel serenade van de heikrekels en de Melodia van Woodhouse op zijn "magische accordeon".
Met dit lied wilde ik zo dicht mogelijk bij de typische klank van woodhouse komen en dit alleen met de standaard klanken van de Tyros 5. Er zijn hier wel wijzigingen aangebracht aan de voice instellingen.
De vogelgeluiden zijn een audio-opname van een merel die ik een Multi Pad heb gegoten ;-)
Hierbij mijn versie van deze prachtige melodie.
Laat me zeker weten wat je ervan vindt.
groetjes.

https://youtu.be/IKRQZaYsSr8

http://www.youtube.com/channel/UCVKd-ypaby7U6GRhfXx__fA

Gulio
Junior Member

75 berichten

Geplaatst - 01/05/2020 :  21:23:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Stefan

Volgens mij heb je een verkeerde notenpartij want het klopt hier en daar niet helemaal volgens mij.
De klank begint erop te lijken maar is het nog niet helemaal.
de 2e helft speel ik altijd zonder chorus of tremolo ( net wat je wilt ) maar dus strak, net als John, alleen zijn er van zijn MELODIA ook weer diverse opnames en ook daarmee weer variaties
Maar je kunt er wel mee voor de dag komen hoor.
Ik speel de laatste ( corona ) tijd buiten bij bejaarden centra en verpleeghuizen ( als het weer goed is ) en ook daar doet dit liedje het ook altijd uitstekend.
Geniet van het spelen want het houd je jong

Groet
Juuil
Ga naar bovenaan de pagina

stefan
Junior Member

87 berichten

Geplaatst - 11/05/2020 :  11:19:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van stefan  Reageer met citaat
dank je juul voor je leuke commentaar ik ben er echt blij mee.

of ik een verkeerde notenpartij heb zou ik je niet echt kunnen zeggen ik speel enkel van papier en heb die indertijd zo gekocht. en ja de klank is niet helemaal hetzelfde, de opzet hierin was, om met de standaard klanken die er zijn in de Tyros zo dicht mogelijk in de buurt te komen van het origineel. de uitdaging die me hier was voorgesteld zit hem in, om te gaan zoeken in de klanken en de instellingen zodanig te gaan aanpassen met andere effecten dsp en nog zoveel meer om tot dit resultaat te komen. Maar het het is deze zoektocht en creatie van en dan een commentaar krijgen zoals u het zegt " je mag er mee voor de dag komen" dat me de voldoening geeft. dat is het leuke eraan dat we allen een eigen interpretatie geven in ons muziek en speeltechniek die we zelf spelen. en dat maakt de verscheidenheid zo mooi. anders zou het ook maar saai worden denk ik.

geniet zekers nog van je dag en hou je gezond ik ga dat hier ook doen :-)

groetjes en nog veel speelgenot


http://www.youtube.com/channel/UCVKd-ypaby7U6GRhfXx__fA
Ga naar bovenaan de pagina

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 12/05/2020 :  10:21:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik vind het heel goed dat je dit laat horen en zien aan ons allen.Dat het niet perfect klinkt als het origineel is voor mij een pluspunt, hieruit blijkt de inspanning die je levert en dat je het keyboard heel goed beheert. Doe zo verder, en vooral, geniet van wat je doet, Omer
Ga naar bovenaan de pagina

stefan
Junior Member

87 berichten

Geplaatst - 13/05/2020 :  10:04:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van stefan  Reageer met citaat
dank je omer, het is waar wat je zegt en kan ik enkel volmondig beamen. Dag van vandaag hoor ik zoveel mensen zeggen goh ik koop registratie, songstyles en midi bij erkende producenten. Waar ik ook niks op tegen heb. maar ik vind die nogal prijzig zijn voor het dikwijls matige kwaliteit die sommige eigen zijn.(maar das mij persoonlijke mening) En net daarom geeft het me zo veel voldoening om te zoeken naar de juiste verhoudingen in de style en klanken. Ook probeer ik steeds het net iets anders te brengen dan wat anderen doen. En de één houdt ervan en de andere niet en das met alles zo hé.

groetjes en hou het gezond

http://www.youtube.com/channel/UCVKd-ypaby7U6GRhfXx__fA
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000