Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Genos aansluiten aan Sonos?? Hoe ?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jan kluin
Starting Member

6 berichten

Geplaatst - 13/05/2020 :  17:54:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik wil mijn genos over mijn Sonos geluid systeem laten spelen maar hoe sluit je dat aan en stel je dat in ?
Ik kom er niet uit pffff

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 13/05/2020 :  19:27:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Allereerst welkom op het forum Jan!

Sonos is in beginsel een draadloos geluidssysteem en op de standaard Sonos speaker kun je alleen via Bluetooth of Wifi muziek afspelen.
Genos heeft wel Wifi aan boord maar daarmee kun je geen data naar Sonos sturen. Je zult met analoge audiokabels naar een SONOS systeem moeten en dat kan bij de volgende Sonos apparatuur:
Play5 (heeft een stereo 3,5 mm ingang)
Amp (heeft 2 tulp ingangen)
Port (heeft 2 tulp ingangen)

Genos heeft ook een digital-out uitgang (1 tulp uitgang) en die kun je middels een omvormer digital --> optisch omzetten naar een licht (glasvezel) signaal.

De optische kabel uit de omvormer kan dan weer naar de optische ingang van Sonos. Die ingangen zijn beschikbaar op Sonos Playbar en de Sonos PalyBase.

Hopelijk kun je iets met deze info?
Ga naar bovenaan de pagina

Jan kluin
Starting Member

6 berichten

Geplaatst - 13/05/2020 :  20:35:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Allereerst bedankt voor je reactie
Maar volgens mij zou je ook de genos moeten kunnen aansluiten met een Jack aansluiting aan de achterkant van de genos naar de in mijn situatie play5 mini Jack aansluiting
Echter die kabel heb ik maar ik hoor geen geluid uit de Sonos, ik weet niet of ik nog een instelling of aanpassing moet doen bij 1 van beide of dat de originele speakers van genos eraf moeten.
Ik heb gehoord dat het mogelijk moet zijn, nu alleen nog de vraag hoe?
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 13/05/2020 :  23:05:35  Toon profiel  Reageer met citaat
O, je hebt de Play5 ? Dat moet zonder meer lukken.

Je hebt dus een kabel met aan de éne zijde twee (mono?) jacks van 6,3mm en aan de andere zijde van de kabel bevindt zich een stereo 3,5mm jack?

De kleine jack moet inderdaad in de line-input op de Play5
De twee grote jacks kun je in de MAIN-OUTs (L+R) van Genos doen.

In Genos hoef je niks in te stellen omdat standaard het geluid uit de MAIN outs komt.

Aanpassingen op de Play5 uit de handleiding van SONOS:

Afspelen vanaf een bron op de lijningang

Zodra u een apparaat op de lijningang van uw Sonos-speler hebt aangesloten, kunt u de Sonos controller gebruiken voor het afspelen.


Met de Sonos Controller-app voor iOS of Android:

Ga naar het menu Browsen en selecteer Lijningang, selecteer de bron en selecteer Nu afspelen.


Met de Sonos Controller-app voor Mac of pc:

Ga naar het deelvenster MUZIEK, klik met de rechtermuisknop op de muziekbron en selecteer Nu afspelen.



Instellingen van de lijningang aanpassen

In de instellingen van de lijningang kunt u het volgende aanpassen:

De naam van de bron op de lijningang aanpassen
Het bronniveau van de lijningang aanpassen als u vindt dat het volume van de lijningang te laag of te hoog is ingesteld.
Aangeven in welke kamers muziek moet spelen (met Automatisch afspelen).
Een standaard volume instellen Automatisch afspelen

Om de instellingen van de lijningang aan te passen, volgt u onderstaande stappen:


Met de Sonos Controller-app voor iOS of Android:

Tik in het tabblad Instellingen op Systeem en kies het product waarmee de lijningang verbonden is.
Tik onder Lijningang op Bronniveau.

Bij het selecteren van een bronnaam wordt automatisch een standaard volume aan de bron toegekend. Vindt u het volume te laag, kunt u een hoger niveau voor dit apparaat selecteren. Als u het volume echter te hoog zet, is het mogelijk dat er geluidsvervorming optreedt.
Ga naar bovenaan de pagina

Jan kluin
Starting Member

6 berichten

Geplaatst - 14/05/2020 :  00:03:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hartelijk dank T Rossi ik ga het morgenvroeg gelijk proberen #128077;#128077;
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 14/05/2020 :  21:31:51  Toon profiel  Reageer met citaat
En Jan..... gelukt??
Ga naar bovenaan de pagina

Jan kluin
Starting Member

6 berichten

Geplaatst - 15/05/2020 :  09:40:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja het is gelukt ik had de play 5 op de surround aangesloten en dan vervalt de lijningang nu omgewisseld met de play 1 en nu werkt het nog ff de juiste afstelling doen vandaag en dan eens het verschil horen maar klinkt vast heel goed
Bedankt voor je hulp T Rossi
Ga naar bovenaan de pagina

Jan kluin
Starting Member

6 berichten

Geplaatst - 19/05/2020 :  09:36:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Het geluid is mooi door de play 5 maaar er is teveel vertraging je speelt achter de feiten aan dus in de toekomst maar eens kijken voor een andere zwaardere set externe speakers met sub
Ik heb nu de Yamaha set speakers met sub die bij de genos horen klinken voorlopig wel ff goed maar ik wil in de toekomst iets anders wat weet ik nog niet eerst maar eens kijken wat iedereen aanbeveelt
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 19/05/2020 :  11:12:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Was ik al een beetje 'bang' voor Jan. Vertraging (latency) is ontzettend storend. Het treedt ook op bij draadloze koptelefoons.

Mijn speakers zijn de MSP7's met SW10 sub en dat klinkt geweldig.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000