Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 inladen gegevens
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 28/05/2020 :  18:49:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je alles netjes ordent op je USB, is het niet nodig om alles in te laden en bovendien veiliger als er eventueel iets mis gaat met toestel.

T-Rossie
Moderator

3171 berichten

Geplaatst - 28/05/2020 :  18:56:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoe bedoel je dit Omer?
Wat is 'alles' en waarom denk je dat een USB stick veiliger is dan het geheugen en/of harddisk in een keyboard?

Door de bank genomen gaat er vaker wat mis met een USB stick dan harddisks. Expansionpacks kun je niet opslaan op een stick
Ga naar bovenaan de pagina

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 29/05/2020 :  15:16:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag ik bedoel daarmee dat het niet nodig dingen van de USB over te zetten naar het keyboard als je niet zeker bent van hoe dit gedaan moet worden. Als je bij Heidrun Dolde gaat kijken, waar zij uitlegt hoeveel software een goede USB stick kan bevatten en het niet nodig is om dit alles over te zetten. Ook als je op you tube kijkt speelt bijna iedereen met een USB in het toestel. Alles wat je aankoopt komt ook via USB. Na dit alles kan je alleen maar vaststellen dat de USB stick een belangrijk onderdeel is geworden waar we eigenlijk niet zonder kunnen of zie ik dat verkeerd.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3171 berichten

Geplaatst - 29/05/2020 :  15:55:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Daar denken wij dan geheel verschillend over Omer
Een stick zie ik als een 'transport-medium' en zéker niet als primair 'opslag/werk medium'.

Ik kan prima zonder een USB stick. Bestanden kun je middels een USB (A-B) kabel prima oversturen tussen PC en Tyrossen en Genos.

Een stick kan snel beschadigd raken indien hij tijdens schrijf-acties wordt verwijderd uit PC of keyboard. Eenmaal verminkt valt er niets meer te redden van de data.

Het is onverstandig om data alleen op een USB stick te bewaren.
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 29/05/2020 :  16:03:22  Toon profiel  Reageer met citaat
In de beginperiode van Genos is hierover veel te doen geweest.
Zie oa. :
http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6115&SearchTerms=usb,stick
http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5980&SearchTerms=usb,stick

De keuze stelt zich hoofdzakelijk voor de "niet" preset-gegevens, zoals oa.:
midi-en audiobestanden, custom-styles-voices-multipads, registratiebanken, ea....

Er zijn fervente voorstanders om zoveel mogelijk de USB-stick te gebruiken
maar tevens voorstanders om het interne geheugen te gebruiken.
Beide systemen hebben hun voordelen en beide zijn goed, het is wel belangrijk
om op voorhand even goed na te denken over welk systeem te gebruiken en zich
daaraan te houden, na zekere tijd omschakelen vergt veel werk en zou kunnen
chaos veroorzaken.

Persoonlijk gebruik ik voor de definitieve opslag enkel de USB-Stick,
voor, oa. de volgende redenen :
-absolute vrijheid van mappenstruktuur;
-gemakkelijk toegankelijk via de PC (gewoon "uit" de Genos en "in" de PC)
-overgang van Tyros naar Genos :
de HDD van Tyros heeft dezelfde stationsletter "E" (alias voor "i")
als de eerste en enige USB-Stick die in de Genos voor het "aan"zetten
aangebracht wordt,
zodat de gegevens van Tyros zonder veel moeite op Genos kunnen gebruikt worden;
-het kunnen gebruiken van de stick om op een andere Genos (van een kameraad) te spelen;
-ik merk geen verschil in snelheid of betrouwbaarheid tussen USB-Stick en intern geheugen.

Bij gelijk welk systeem is het zeer sterk aanbevolen om regelmatig degelijke back-ups te maken
voor het geval er iets zou defect geraken, dit is met het USB-Stick-systeem zeer snel en eenvoudig.


VrGr
eddy vanzee

Bewerkt door eddy vanzee op 29/05/2020 18:00:14
Ga naar bovenaan de pagina

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 30/05/2020 :  09:56:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag, je hebt natuurlijk beide gelijk en als moderator ga je voor de veiligste manier (volgens jou) van werken. Het is wat mijn werkwijze betreft zo dat alle extra's veilig in de komputer en op een tweede USB stick zijn opgeslagen. Zowel van de Tyros 4 en 5 en deze gebruik ik nu op de SX 900 en het werkt prima. Omer
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3171 berichten

Geplaatst - 30/05/2020 :  13:13:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Zo is het Omer! Als je maar happy bent met de werkwijze
Ga naar bovenaan de pagina

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 31/05/2020 :  11:02:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag heren, ik ben begonnen met het inladen van mijn gegevens en het is bij meerdere pogingen gebleven. Zoals ik eerder melde heb ik van de tyros 5 een usb stick met al mijn registraties en styls opgemaakt, als volgt - registraties onderverdeelt in mappen - ook zo met bewerkte styls - dit is zeer gemakkelijk en zo vind ik alles snel terug. Als ik nu met usb in SX900 werk blijft alles zoals voorheen en zo is het goed. Maar als ik het geheel in de play-list wil, lukt het niet, telkens kan ik maar een deel of map laden en niet zoals bij tyros onder de naam Tyros 5. Mijn vraag, moet ik al de mappen een voor een inladen (dan word alles onoverzichtelijk) of lukt het toch in zijn geheel en doe ik iets fout.Graag wat hulp indien mogelijk, Omer
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 31/05/2020 :  14:55:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Omer,
ik begrijp de vraag niet goed.
Wat wil je in een playlist opnemen ?
Bij mijn weten worden in een playlist geen bestanden opgenomen,
doch enkel registratiebanken die op hun beurt naar bestanden verwijzen.
Ik denk dat een playlist een lijst is met snelkoppelingen naar registratiebanken.




VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 31/05/2020 :  20:18:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Eddy, ik heb bij mijn Tyros 5 al mijn zelfgemaakte en aangekochte registraties in mappen gestoken. BV. Een map rustoord - een map James Last en zo verder. Uiteindelijk heb ik al deze mappen onder een naam opgeslagen, namelijk Tyros 5. Als ik deze stick in de Tyros gebruikte had ik in een beweging alles wat ik opgeslagen had in registraties. Mijn vraag nu, als ik deze stick nu in de SX900 gebruik verwachte ik dat eerste beeld te zien, namelijk Tyros 5, dat gebeurd dan ook maar bij verschillende pogingen om deze op te slaan in de play list lijkt het erop dat je deze mappen allemaal apart moet opslaan, wat nogal een boeltje word. Ik denk dus meer het gebruik van de usb stick aan te houden. Misschien zie jij dat anders. groetjes, Omer
Ga naar bovenaan de pagina

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 01/06/2020 :  10:32:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Het probleem !!! is opgelost. Ik ging het weer eens veel te ver zoeken. Uiteindelijk op blz 34 kopieren of verplaatsen, en ok. Mijn dank aan beide heren om te helpen denken, Omer (een pluim voor het forum)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000