Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Tyros 5 met M-Audio 61es
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

P Diekman
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 17/06/2020 :  20:34:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Als oud orgel speler ben ik enthousiast geworden van de Tyros 5 BIG en heb me een M-Audio 61es aangeschaft. Ik heb alles aangesloten zoals op deze site is weergeven. Ik had al een baspedaal unit van (Roland PK5) die ik al een paar jaar werkend heb.

In het de MIDI tab zie echter andere dingen dan hier op in het forum staan. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het hele midi verhaal moeilijk vind. De situatie is nu:

De TYROS 5 en de M-Audio doen precies hetzelfde. Ik kan dus op beide keyboards hetzelfde doen. Ik had het misschien wel anders willen hebben, maar ben hier al redelijk gelukkig mee. Het enige probleem is dat ik het baspedaal instrument alleen via RIGHT1 kan wijzigen. Zodra ik een stijl speel gaat het basinstrument mee. Mijn vraag:
Kan dit ook anders, zodat ik het instrument van het baspedaal onafhankelijk kan kiezen?

groet,


Tyros 5 + M-Audio 61es

Aaad
Average Member

101 berichten

Geplaatst - 17/06/2020 :  21:58:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Het baspedaal moet een van de kanalen aansturen waar de sound die gewenst is op staat.
Dat zal in dit geval kanaal 1 zijn.
Kanalen 1 t/m 3 zijn de upper 1,2 en 3 stemmen, 4 is de lower.
De pedalen moeten meen ik kanaal 16 aan sturen, de bas afdeling, zie het MIDI menu van de Tyros. Het gaat om het recieve(RX) gedeelte.Daar kan je er ook voor kiezen om de baspedalen deel te laten uitmaken van de begeleidings-akkoorden.
Ik denk dat je de pedalen moet doorlussen via het MIDI-in en MIDI throu gedeelte van het 2e toetsenbord. Op de Tyros zit geen midi throu, alleen in en out, wel in een A en B sectie, dat dan weer wel.

Je moet even in het MIDI menu duiken om het duidelijk te krijgen.

Aad

Bewerkt door Aaad op 17/06/2020 22:00:43
Ga naar bovenaan de pagina

P Diekman
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 18/06/2020 :  14:12:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Aad voor je reactie. Ik ga er vanmiddag naar kijken. Ik hoop dat ik er uit kom.
groet,

Peter

Tyros 5 + M-Audio 61es
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000