| Auteur |
Onderwerp  |
|
n/a
deleted
2 berichten |
Geplaatst - 29/11/2006 : 16:30:11
|
| Hallo, als nieuw lid had ik een vraagje,als ik een file bewerkt heb met zeg maar, cubase, wat is dan de beste manier van opslaan in de tyros;format 0, of 1? en waarom?,bij voorbaat mijn hartelijke dank voor de antwoorders. |
Bewerkt door n/a op 29/11/2006 16:37:52 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 29/11/2006 : 16:42:09
|
Huub,
Welkom op dit forum.
Ik gebruik altijd format 0, want dan blijven de tracks gescheiden van elkaar. Bij format "1" komen alle tracks op 1 midi track te staan en moet je deze later weer uit splitsen in individuele tracks. Ik denk dat de TYROS2 geen midi format "1" kan uit splitsen. Hoewel, ik weet dat laatste niet zeker.
Jan |
Bewerkt door Jan Bruijn op 29/11/2006 16:43:07 |
 |
|
|
n/a
deleted
2 berichten |
Geplaatst - 29/11/2006 : 16:54:38
|
| Hartelijk dank Jan,ik heb op het ogenblik 0 en 1 format files in mijn t2, het werkt allebei, maar t lijkt me beter om me aan een format te houden , lijkt mij, alleen weet ik niet precies waarom,en wil ik dat altijd graag weten,(voordelen en nadelen), maar iig bedankt, Huub. |
 |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 29/11/2006 : 18:26:52
|
De ervaring die ik heb met midifiles: Zoals ik al eens vermeld heb gebruik ik de midi's niet om naar te luisteren, maar als accompany. De solopartijen en liggende en/ of ritmische accoorden haal ik er uit en speel ik live mee. Wanneer alles op 1 track staat wordt het lastig om de partijen uit te splitsen. Dat heb ik alleen gedaan bij midi's die erg goed klonken. Anders was het zonde van uren (dagen) alle sporen goed terug te zetten. Ik denk dat je er voor je zelf niets mee wint om alles op één spoor te zetten, behalve dan dat anderen de midi niet zo gemakkelijk kunnen bewerken. Dus de keuze lijkt mj wat dat betreft eenvoudig: Hou het lekker gescheiden! Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt. Groetjes, Heiko p.s Als je wilt weten hoe je in Cubase de partijen van een midi kunt splitsen wil ik het wel uitleggen. |
 |
|
|
Peter
Junior Member

66 berichten |
Geplaatst - 29/11/2006 : 18:28:22
|
Hallo,
Ik gebruik enkel formaat 1. Tot nu toe geen problemen op Roland of Yamaha toestellen. Formaat 1 midifiles nemen minder ruimte in beslag dan formaat 0 midifiles. Maar dit is tegenwoordig niet zo een groot probleem meer.
Groetjes Peter |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 29/11/2006 : 19:08:17
|
Hallo,
Hier moet ik toch even ingrijpen, want er wordt een fout gemaakt. Niet bij midi 1, maar bij midi 0 wordt alles terug naar één track gebracht. Maar geen probleem, de Tyros leest ze alle twee. Het openen in afzonderlijke tracks is ook niet zo'n probleem. XGWorks doet dat al automatisch. De Tyros trouwens ook. Je kunt dus gewoon per channel blijven bewerken. In Cubase is dat ook zo gebeurd. Waarschijnlijk wordt midi 0 gebruikt(ook door de Tyros), omdat de zoektijd dan korter is. Er hoeft maar één track bekeken te worden. Maar verder heb ik ook geen belangrijke verschillen. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 29/11/2006 : 20:45:52
|
quote: Originally posted by theplayer
Je kunt dus gewoon per channel blijven bewerken. In Cubase is dat ook zo gebeurd.
Hoi Frans, heb jij daar dan een trucje voor? Ik maak steeds een kopie van dat ene spoor waar alles op staat. Dan haal ik in LIST alle noten weg die niet op spoor 1 staan. dus hou ik een schoon spoor 1 over. Vervolgens maak ik weer een kopie van het originele spoor, wis alles behalve de noten van spoor 2, enz,enz. Je begrijpt, da's héél veel werk. Weet jij een handiger manier? Groetjes, Heiko
Heb vertrouwen in een kennis die verstand heeft van je instrument... |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 29/11/2006 : 23:11:11
|
Hallo Heiko,
Ik denk dat ik iets weet wat een stukje handiger is. Cubase SX. (Maar het kan bij alle versies)
Selecteer het track. Ga naar MIDI en klik op Dissolve Part. Je krijgt dan de vraag:Separate channels of separate pitches. Kies dan voor Separate Channels. Daarna vallen ineens alle tracks open. Nu even het orginele track weggooien, want dat heb je niet meer nodig. Het kan alleen maar storen. Gaat denk ik iets sneller Heiko. (15 sec) Ik snap niet dat jij nog tijd over had voor grapjes. Hahahahaa. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 30/11/2006 : 00:31:50
|
De termen 'track' en 'channel' worden ook ietwat door elkaar gehusseld in deze draad. Jan is inderdaad abuis met de definitie format-0 en fromat-1.
Het originele track voor de dissolve-aktie wordt automatisch gemuted en volgens mij niet meegesaved zodra een project wordt ge-exporteerd als midi-bestand. Je kunt hem inderdaad deleten.
Frans: Ik hoop dat de methode die Heiko doet/deed ook een grapje was 
Voor iedereen die Cubase wil leren kennen bestaat overigens een schitterende serie DVD-videos van de fa. ASKA. Deze cursus laat zo goed als alle aspekten van SX zien op een zeer duidelijke wijze.
Sinds de komst van SX ben ik weer helemaal fan van Steinberg |
 |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 30/11/2006 : 07:24:28
|
Ik maak nog gebruik van het vooroorlogse VST4. Daar kom ik geen menu'tjes midi/disolve tegen.  |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 30/11/2006 : 08:47:33
|
Heiko,
Inderdaad heet dat daar niet zo maar volgens mij iets van 'explode' of 'remix' .... je hoeft het zéker niet handmatig te doen. Ik zal vanavond thuis even op zoek gaan naar de mogelijkheid binnen VST |
 |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 30/11/2006 : 12:37:58
|
Ik wacht het geduldig af... 'k zou het trouwens wel heel knap vinden als het je zou lukken. Voor mijn gevoel heb ik het hele programma binnenstebuiten gekeerd...
 grtzz |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 30/11/2006 : 22:07:45
|
Thanks man! Ik ga morgen ff proberen. I'll be back. Grtzz
Heb vertrouwen in een kennis die verstand heeft van je instrument... |
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 01/12/2006 : 14:15:10
|
T-Rossie
Dat heb ik weer. Haal ik weer de "0" en de "1" door elkaar. Sorry.
Jan |
 |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 01/12/2006 : 18:10:20
|
Ben nu een uurtje bezig geweest, ut wil nog niet lukken. Resultaat tot dusver: Wanneer ik een file als 0 save, zie je wel dat VST dat verwerkt (merge) maar als ik de midi weer open staan alle sporen nog apart. Ik ga eerst maar eens een hapje eten. Laters! |
 |
|
Onderwerp  |
|