Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Gratis Yamaha Expansion Packs
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 7

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 14/07/2020 :  09:34:38  Toon profiel  Reageer met citaat
@ Paulmuz

enkel de packs die groen aangevinkt zijn worden in het instalpack meegenomen.
Door op "Genos" linksboven onder "Install Target" te linksklikken worden
alle packs geselecteerd.
De "aanvinkbolletjes" die niet groen zijn werden niet geselecteerd.
Indien het niet lukt om ze allemaal groen te maken via klik op "Genos"
kan dit wel nog door op het pack te klikken zodat je in de onderste helft
van het scherm de inhoud van dit pack ziet.
Je kan nu de inhoud stuk voor stuk aanklikken (groen)
of allemaal tegelijk door op het eerste item te klikken
en simultaan op de toets "ctrl" en de toets "A" te klikken op het computerklavier.
Best het pack opslaan "Save as Pack Install" in ".cpi"-formaat, het duurt langer om
te installeren (afhankelijk van omvang tot 20 minuten) maar geeft het minste problemen.
Wanneer je op "Save as Pack install" geklikt hebt verschijnt er een opslagdialoog,
daarin kan je bij "Opslaan als" kiezen voor ".cqi" of ".cpi", kies voor ".cpi" (Pack Installation File).
Dit "cpi"bestand op USB-stick zetten en via "Expansion" in menu2 laden in Genos.
Hou het proces in de gaten en bij melding/vraagdialoog klik op "OK" (of YES).
Packs van derden (custom, pemo,enz...) mag je niet van plaats veranderen (LSB) in de YEM,
doe je dit wel dan zullen de registraties waarin deze packs betrokken zijn niet meer correct werken !
De Premiumpacks (met hangslotje) van Yamaha kennen dit probleem niet, deze worden automatisch juist opgeslagen.

VrGr
eddy vanzee

Bewerkt door eddy vanzee op 14/07/2020 09:36:32
Ga naar bovenaan de pagina

paulmuz
Average Member

279 berichten

Geplaatst - 14/07/2020 :  18:43:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Kan men de volgorde van de pakketjes bepalen in Yem ?

Ik heb de volgorde genoteerd van mijn expansion paketten op de genos
, maar in yem staan die anders.
Gr

Genos.V 2
Ipad 12.9
Presunus Studiolive 32SC
TLAaudio+RME Fireface800
Vocalist Voiceworks Plus
Cubase 10
Begin waar je bent.

Bewerkt door paulmuz op 14/07/2020 19:16:07
Ga naar bovenaan de pagina

MMO
Average Member

111 berichten

Geplaatst - 14/07/2020 :  22:18:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Waarom moet het toch iedere keer weer zo moeilijk, als ze het toch gratis weggeven. Begin het echt wel een beetje beu te worden dat je er steeds een computercursus of forum bij nodig hebt om iets te updaten/installeren/enz. Begrijpen ze daar nou niet dat er ook (oud/jong) mensen zijn die niets of nauwelijks met een computer werken of begrijpen. Vind de genos een prachtig instrument, maar denk niet dat de volgende aanschaf of opvolger van de genos een yamaha gaat worden. Ik lever met alle plezier de geluidskwaliteit in voor een gebruikers vriendelijker merk/model.
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 15/07/2020 :  15:29:11  Toon profiel  Reageer met citaat
@Paulmuz en andere YEM-worstelaars,

ik adviseer toch om de handleiding van Richard van Straten
eens door te nemen.
Deze is zeer goed en begrijpelijk geschreven.
De versie 1.2.1 bevat 62 pagina's waarvan een aantal specifiek
over inladen van packs en organiseren gaan.

Mochten jullie er niet kunnen aangeraken mogen jullie mij
een e-mail sturen via mijn profiel op dit forum dan stuur
ik een mail terug met in bijlage de betreffende tekst in pdf.

@ MMO,
ik vrees dat alle iets of wat moderne kbds. van niveau in hetzelfde bedje ziek zijn.
Dit is nu eenmaal de vooruitgang (daarom niet altijd een verbetering!),
wie niet volgt is binnenkort helemaal uitgerangeerd.
Kijk al maar eens naar de bank en overheidsapplicaties, binnenkort is niets meer op papier.
Persoonlijk vind ik Yamaha nog goed meevallen qua gebruiksgemak, heb vroeger een Korg i2 gehad,
weliswaar in de jaren '90, maar die vond ik pas moeilijk, toen speciaal naar Yamaha overgeschakeld
voor het gebruiksgemak.

Specifiek op de vraag van Paulmuz,
uittreksel uit de handleiding van Richard van Straten:

"- De packs worden in de YEM altijd op alfabetische volgorde gerangschikt. Na het hernoemen
van een pack blijft het wel eerst op dezelfde plek staan, maar na opnieuw opstarten van de
YEM staat alles weer alfabetisch.
- De packnamen worden op het beeldscherm van de Tyros5 gerangschikt in de volgorde waarin
de packs worden aangemaakt/geïmporteerd, dus niet op alfabetische volgorde.
- De Banknummers (LSB) worden door de YEM toegekend aan de Packs, in de volgorde waarin
ze worden aangemaakt/geïmporteerd, te beginnen bij 000 en oplopend naar 127.
- Ook Yamaha Packs krijgen een LSB toegekend, maar de voices in deze packs blijven hun
eigen, door Yamaha toegekende unieke Bank- en Program number behouden.
- De Banknummers (LSB) kunnen na het importeren worden gewijzigd. De volgorde op het
Tyrosscherm verandert daarmee echter niet, hoewel je dit wel zou verwachten. Ik heb niet
kunnen ontdekken op welke wijze de schermvolgorde in de library is vastgelegd.
- De voice namen verschijnen op het scherm van de Tyros5 in dezelfde volgorde als waarin ze in
het content gedeelte van de YEM staan en dus niet alfabetisch en niet op volgorde van het
program nummer.
- De volgorde van de voice namen kan in de YEM - en daarmee dus ook de volgorde op het
Tyros5 scherm - steeds worden aangepast door ze te verslepen. Dit heeft geen consequenties
voor eventuele registraties. Uiteraard veranderen de namen op de Tyros5 pas als de YEM
bibliotheek opnieuw naar de Tyros5 is verzonden.
- Mappen (packs, met uitzondering van Yamaha packs) kunnen worden voorzien van een
afbeelding naar keuze.
- Voices (met uitzondering van Yamaha voices) kunnen worden voorzien van een Icon naar keuze."

Om moeilijkheden te vermijden adviseer ik om vooral de packs van derden (niet van Yamaha)
altijd in dezelfde volgorde in YEM te laden wanneer men YEM van "0" af terug wil samenstellen,
éénmaal dit gedaan is hoeft dit toch niet meer wanneer men iets wil bijzetten.
Doet men dit niet dan zullen registraties met content vanuit de betrokken packs
niet meer correct werken.
Tip:
kopieer de map "Expansion Manager" in de PC vanuit volgend adres:
C > Gebruikers > Eigenaar > AppData > Local > Yamaha > "Expansion Manager"
naar een backuplocatie.
Wanneer men deze map terugplaatst na een herinstallatie van YEM, bvb. na een PC-crash,
of bij het overschakelen naar een nieuwe PC, werkt alles weer als vanouds.


VrGr
eddy vanzee

Bewerkt door eddy vanzee op 15/07/2020 15:34:58
Ga naar bovenaan de pagina

paulmuz
Average Member

279 berichten

Geplaatst - 15/07/2020 :  18:11:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Allemaal.

IK heb alle 9 paketten in één pakket geinstaleerd.
Alles is vlot verlopen.

Er waren er 5 die geinstaleerd waren , die heb ik terug geinstaleerd samen met 4 andere die ik gedownload heb. en alles terug gezet op de genos....was verheugd te zien de de eerste pakketen die er stonden terug in volgorden stonden zoals vroeger , niet volgens abc op de genos , maar die stonden wel volgens abc in Yem.

Ik dank iedereen voor hun moeite die ze hebben gedaan om ons te helpen , er zijn hier mensen die altijd bereid zijn om een handje toe te steken op dit forum , ik wil geen namen noemen, maar aan ieder Hartelijk Bedankt.




Genos.V 2
Ipad 12.9
Presunus Studiolive 32SC
TLAaudio+RME Fireface800
Vocalist Voiceworks Plus
Cubase 10
Begin waar je bent.
Ga naar bovenaan de pagina

dombo_18
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 15/07/2020 :  19:37:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik vind onderstaande echt een knal goed ideetje Eddy
Even op een usb stick of externe harde schijf zetten
En een hoop minder hoofdpijn ,die je zowieso al krijgt bij een gecrashte pc

Om moeilijkheden te vermijden adviseer ik om vooral de packs van derden (niet van Yamaha)
altijd in dezelfde volgorde in YEM te laden wanneer men YEM van "0" af terug wil samenstellen,
éénmaal dit gedaan is hoeft dit toch niet meer wanneer men iets wil bijzetten.
Doet men dit niet dan zullen registraties met content vanuit de betrokken packs
niet meer correct werken.
Tip:
kopieer de map "Expansion Manager" in de PC vanuit volgend adres:
C > Gebruikers > Eigenaar > AppData > Local > Yamaha > "Expansion Manager"
naar een backuplocatie.
Wanneer men deze map terugplaatst na een herinstallatie van YEM, bvb. na een PC-crash,
of bij het overschakelen naar een nieuwe PC, werkt alles weer als vanouds.


VrGr
eddy vanzee




make love no war
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3172 berichten

Geplaatst - 17/07/2020 :  13:18:48  Toon profiel  Reageer met citaat
De Musicsoft website wordt heel langzaam iets beter. Vanochtend zelfs een email bevestiging ontvangen van een bestelling/order die ik net daarvoor had gedaan.

De winkelmand vullen werkt allesbehalve goed en een aantal (gratis) packs krijg je er gewoon niet in.

Veel mensen zijn bezorgd over de ooit aangekochte packs welke (nog) niet zichtbaar zijn. Yamaha geeft aan nog tijd nodig te hebben om deze informatie te downloaden vanaf de Europese website.

Update 18-7-2020:
Het is nu mogelijk om veel meer packs in de winkelmand te krijgen en zelfs de Wishlist begint te werken. Ik heb vanavond de volgende packs kunnen ophalen:
Country Musician
Vintage Keyboard
Middle Eastern
Vintage Synths
Latin
Entertainer Style Exp
Eurodance 2016 style Exp

Wat nog niet lukt:
Greetings from Italy V2
Church & Christmas
Entertainer 2016 (YEM pakt hem niet)
Colors of Romania
Eurodance 2016


Bewerkt door T-Rossie op 18/07/2020 01:13:38
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 18/07/2020 :  12:31:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Het gaat inderdaad erg lang duren voor ze het voor elkaar hebben , maar het is ongekend dat Yamaha dit doet ,
zelf heb ik destijds alle pakketen moeten kopen en heb daar meer da duizend euro aan uitgegeven , voel me wel een beetje
"bekocht" ook heb ik Yamaha gemaild hierover maar die hebben geen "compensatie" voor hun "trouwe" klanten .
Al met al , fijn voor de mensen die geen pakketten kunnen veroorloven ( of hier voor te "zuinig" zijn)
waarschijnlijk zal hierdoor minder worden geproduceerd in de toekomst , tenslotte kost dat ontwikkelen ook behoorlijk .

Het zal zeker nog enkele weken duren voor dat de site werkt , hebben we straks als het weer wat slechter wordt een hoop om naar uit te kijken

Soneg


Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

Ronny
Average Member

363 berichten

Geplaatst - 18/07/2020 :  12:44:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb ook een en ander besteld en kan mijn bestellingen zien, maar krijg nergens de downloadknop te zien ?? Ik heb ook een mail gekregen met een bedanking voor mijn order. Is er iemand met hetzelfde probleem?

Mvg,
Ronny
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3172 berichten

Geplaatst - 18/07/2020 :  12:47:55  Toon profiel  Reageer met citaat
@Ronny: Je moet naar 'My Library' gaan en daar vind je achter de naam een klein rechthoekje met bijbehorende tekst. (Als er tenminste niet meer PENDING' maar Available staat) Klik op de tekst en het downloaden begint.
Ga naar bovenaan de pagina

Ronny
Average Member

363 berichten

Geplaatst - 18/07/2020 :  13:42:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Roel, het is gelukt.

Grt,
Ronny
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3172 berichten

Geplaatst - 22/07/2020 :  16:13:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik weet niet hoe jullie de 'werking' van de website ervaren, maar het is nu drie weken sinds de start en het lijkt maar niet te lukken.

Voortdurend BAD GATEWAY, TIMEOUT, downloads breken continu af en ontzettend traag.

Een groot deel heb ik afgelopen week kunnen ophalen maar een paar packs blijven problematisch.
Church & Christmas Genos
Entertainer 2016 Genos
Church Organ Genos
Eurodance 2016 Genos
Western Europe
South East Europe

Enkele packs (.cpf) files zijn voor T5 maar YEM meldt dat er geen instrument is die 'm kan afpelen.(wordt dus geweigerd)

Ben benieuwd of het iemand wel is gelukt om ze te halen en te installeren mbv YEM.

Aangezien de software gratis is en niet gekoppeld aan een account of instrument zoude wij elkaar ermee kunnen helpen?
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 22/07/2020 :  17:16:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ik heb de meeste packs destijds gekocht ( achteraf nu veel spijt van )
Het enige pack waar ik nu wel happy mee ben is het Celtic pack wat wel goed te downloaden is.
Het blijft helaas ellende met de Musicsoft site , de meeste content is al weer verdwenen en de melding
"Bad Gateway" is de meest voorkomende en zichtbare pagina , ook reageert Yamaha niet meer op e mails wat ze
normaal wel doen , Ik begrijp werkelijk niet hoe zon grote firma als Yamaha zo kan zitten "blunderen" in deze tijd.
Ik heb ergens gelezen dat ze verwachten het rond september weer 100% werkend te hebben , ze hebben waarschijnlijk van
de Nederlandse belasting dienst een paar IT'ers overgenomen

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

225 berichten

Geplaatst - 22/07/2020 :  17:39:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Volgens Info duurt het zeker tot eind augustus begin september tot de Europese website klaar is. Ik zelf ben nooit zo'n fan van expansions packs geweest. Je bent bij het maken van reg's die Voices of Styles gebruiken gebonden aan je eigen keyboard. Nooit die goede (volgens jezelf natuurlijk) bij andere spelen/laten horen.

Daarom had Yamaha beter de beveiliging van de packs kunnen halen. Copyright geldt niet meer en ik denk daarom ook het gebuikt van de Yem niet meer nodig.
Kun je de packs op een USBStick of user geheugen zetten. Veel flexibeler.

gr.
Wim

Bewerkt door Wim ter Schiphorst op 22/07/2020 17:40:27
Ga naar bovenaan de pagina

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 22/07/2020 :  19:24:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Het zal nog even duren eer de Yamaha MusicSoft site terug operationeel is. De Europese site zal nog langer op zich laten wachten.

Intussen heb ik wat geschikt is voor Genos kunnen downloaden en verzameld op mijn Dropbox.

Wat in GenosV2.0 SuperiorPack al werd aangeboden; zoals SA2 FemaleVocals_Genos, SA2 PanFlutes_Genos, SA2 Trombone_Genos, heb ik niet gedownload.

De pakketjes die ik wel afgehaald heb zijn:

BallroomStyle, Celtic, Colors of Iberia2, Choir& Vocals, Euro&UsOrgan,

Jullie kunnen de pakketjes van mijn Dropbox downloaden via deze link:

https://www.dropbox.com/s/r686w5l7o8kal62/Free%20packs%201%20Jul%202020.zip?dl=0

De pakketjes zijn niet meer versleuteld met een Genos ID en zijn dus beschikbaar voor iedereen.
Let op: ze moeten dus wel met YEM (Yamaha Expansion Manager) geïnstalleerd worden!

Voor diegenen die Best of Europe nog niet hebben, hier is de link:
https://www.dropbox.com/s/kf4cwu53y8zs2nb/Best_of_Europe_Genos.cpf?dl=0

Stijn


Bewerkt door stijn op 22/07/2020 19:29:55
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 7 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000