Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Nieuwe files in Expension manager
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mr. M.W.
Average Member

152 berichten

Geplaatst - 20/07/2020 :  19:36:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Misschien kan iemand mij helpen om na te gaan wat ik fout doe of hoe het wel moet.

Ik heb de wat gratis Packs gedownload oa. CELTIC GENOS en zo nog een paar andere.
Ik heb deze bij mijn reeds bestaande packs ingevoerd in mijn YEM.
Ik zie ze daar ook staan en heb ze aangeklikt, alle packs in mijn YEM hebben nu een groen vinkje.

Ik heb vervolgens op SAVE AS PACK INSTALL FILE geklikt en alle, dus zowel mijn oude als de nieuwe, packs gesaved op de USB stick.

Vervolgens heb ik de uSB stick in de GENOS gedaan.

Via MENU naar EXPENSION MENU

PACK INSTALLATION aangeklikt.

Ik vind dan GENOS PACKINSTALLDATA, dit heb ik aangeklikt

Genos komt met pop up START INSTALLING ?

Ik klik op OK

Genos pop up PLEASE WAIT DO NOT TURN OF POWER

Na ongeveer 30 seconden verschijnt er op de Genos een pop up

CANNOT EXECUTE QUICK INSTALLATION. INSTALL WITH A FULL INSTALLER (.ppi/.cpi).

Kan iemand mij helpen ? Ik heb altijd op deze wijze de pack in de Genos gezet en nu lukt het niet meer. Wat doe ik fout ????

Bedankt allemaal.

Groetjes,

Mario

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 20/07/2020 :  20:25:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Mario,

Het programma YEM is een beetje gewijzigd sinds de laatste update (nu versie 2.6). Het eerste pack dat je installeert (na Genos update 2.0x) moet gebeuren met een *.cpi instelling (Pack Installation File).

Waarschijnlijk heb je gekozen voor een *.cqi setup, wat Quick Installation betekent. Vandaar de foutmelding: CANNOT EXECUTE QUICK INSTALLATION
Een Quick Install kan pas gebruikt worden nadat er een eerste keer een *.cpi werd uitgevoerd.

Hier vind je de basisinstructies voor YEM:
https://www.dropbox.com/s/yggkd71p51gfpjk/Basisinstructies%20Yamaha%20Expansion%20Manager.pdf?dl=0

Ik wil ook nog aanhalen dat mijn Genos al een paar keer een melding gaf dat er geen Quick Install kon uitgevoerd worden, alhoewel dat op dat moment toch zou moeten kunnen. Dan moet ik weer opnieuw beginnen en het pack alsnog als *.cpi opslaan, wat een hoop tijdverlies is. Sindsdien exporteer ik mijn packs enkel nog als *.cpi naar mijn USB drive. Het duurt iets langer, maar ik heb wel zekerheid.

Stijn
Ga naar bovenaan de pagina

mr. M.W.
Average Member

152 berichten

Geplaatst - 21/07/2020 :  11:32:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Stijn,

Dank voor je reactie, maar omdat ik absoluut niets van computers afweet kom ik niet veel verder met je uitleg.

Zou je mij kunnen helpen door mij aan te geven wat ik stap voor stap moet doen om mijn packs als cpi te exporteren. Want ik heb dit gedaan vanuit de YEM, hij staat dan als cpi op de USB stick maar dan vindt de Genos niet wat er op de USB stick staat. Dus ik doe iets verkeerd.

Ik hoop dat je mij wilt helpen.

Dank voor je oeite,

Groetjes,

Mario
Ga naar bovenaan de pagina

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 21/07/2020 :  11:55:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Mario,

Volg de nederlandstalige instructies op deze handleiding: https://www.dropbox.com/s/yggkd71p51gfpjk/Basisinstructies%20Yamaha%20Expansion%20Manager.pdf?dl=0

Let goed op aan het einde, zie onderaan p2 van de handleiding.
Steek een USB stick in de PC voordat je op SAVE drukt.

Nadat je in YEM op de knop SAVE AS PACK INSTALL FILE hebt gedrukt, zorg dan dat je in de linkerkolom van de verkenner zeker naar een USB verwijst en dat je in het onderste keuzevenster 'Opslaan als' *.cpi hebt gekozen voordat je op OPSLAAN drukt.

Het is ook belangrijk dat je een USB stick gebruikt die op de Genos geformatteerd werd. Dat moet geen grote stick zijn: 8, 16 of 32 Gb is méér dan genoeg.

Groetjes,
Stijn

Bewerkt door stijn op 21/07/2020 11:59:50
Ga naar bovenaan de pagina

mr. M.W.
Average Member

152 berichten

Geplaatst - 21/07/2020 :  12:16:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Stijn,


GELUKT.

Nogmaals dank voor je tip.

Groetjes,

Mario
Ga naar bovenaan de pagina

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 28/09/2020 :  12:58:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb ze ook op Yem en ik verstuur ze via WiFi, ideaal. Hij zegt ook dat maar als ik dan op ok druk gaat hij ze installeren. Duurde 39 min 30 packs geïnstalleerd.

TG Just 4 Him.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000