Hallo, ik ben op zoek naar een gebruiksvriendelijk en betaalbaar programma om audio-bestanden mee te bewerken. Ik gebruik nu audacity. Maar dat vind ik erg beperkt.
Gebruiksvriendelijk is een ander paar mouwen, ze vergen allemaal een zekere leercurve. Probeer "Cakewalk Sonar" eens, blijkbaar is dit de laatste tijd gratis. https://www.bandlab.com/products/cakewalk
Ik zou de Light versie van Ableton Live aanraden. Werkt uitstekend samen met Genos. Is ook zeer veel uitleg op YouTube. Een enorme aanvulling op Genos.
Hallo T-Rossie, wat wil ik eigenlijk? Goeie vraag . Voorbeeld: Ik neem midi-bestanden in de Genos op als audio-bestand. Dat audio-bestand gebruik ik dan als audiolink multipad. Nu start die audio vaak niet op het juiste moment (samen met de style). In Audacity knip of plak ik dan een fragment uit/in de track tot hij synchroon loopt met de style. Maar styles gaan op maten en Audacity op tijd. Dus is meer toeval en vaak opnieuw bewerken. Later wil ik misschien zelf songs gaan maken. Maar dat is toekomst. ik hoop dat ik je een beetje duidelijk gemaakt heb wat ik wil.
Misschien is het de moete waard om ook eens te kijken naar Pro Tools First van Avid. Dat is de gratis versie van Pro Tools. Het is een uitgeklede versie maar toch zeer uitgebreid. Meer sporen (max 16), audio en midi. (Avid.com)
Hallo allemaal, een late reactie omdat ik niet eerder in de gelegenheid was om achter mijn PC te kruipen. Vandaag toch maar even tijd vrij gemaakt. Ik ben achtereenvolgens begonnen met 'Cakewalk Sonar', 'Pro Tool First' en 'Ableton Lite'. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een helse klus is om het te downloaden . Uiteindelijk denk ik dat ik mijn energie voorlopig even in 'Ableton Lite' ga stoppen. Hoop volgende week even achter mijn Genos en PC te kunnen stappen. Wordt vervolgd...
Omdat de rest van deze draad niet meer over het oorspronkelijke onderwerp gaat heb ik een nieuwe draad gemaakt en daarin de geposte berichten geplaatst. Helaas is het niet mogelijk om een draad te 'splitsen' dus is puur de tekst overgezet.