Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Instellingen Tyros 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Cees v Bekhoven
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 20/10/2020 :  20:54:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo met Cees,
Ik maak muziek met mijn zwager Donnè.
Hij heeft 2x Tyros 3 ingeruild voor 2x Tyros 5 bij Oostendorp.
Op de Tyros 3 heeft hij diverse midifiles aangepast met andere voices. Bij omwisseling naar de Tyros 5 zijn alle midifiles,die veranderd zijn,veranderd in totaal andere voices.
Hoe moeten de beide Tyros 5 ingesteld worden om de instellingen/wijzigingen van de midifiles die op de ene Tyros 5 worden aangepast te kunnen worden overgezet zonder dat er iets in veranderd. Dus deze files moeten identiek kunnen worden overgezet/gekopieerd naar de andere Tyros 5 in onze studio.
Kan iemand daar ons mee helpen. Misschien is uitleg op locatie in Lith / Marel-Kessel ook een mogelijkheid.
Wij zien graag een reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Cees en Donnè.


Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 21/10/2020 :  09:16:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien te simpel gedacht, maar moet je de registraties ook niet kopiëren?

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 21/10/2020 :  12:20:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Zijn er mogelijk voices toegepast uit Expansion Packs en staan die niet op beide machines? Het is essentieel dat de T5-en identiek zijn qua indeling/mappen structuur.
Lopen niet-aangepaste MIDI files wel met de juiste klanken?
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 22/10/2020 :  20:20:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Cees, het zou wel handig zijn als je terugkoppeling geeft op de vragen.
Wat hebben jullie gedaan om de Tyrossen gelijk te maken?
Zijn de extra klanken/packs op beide hetzelfde geïnstalleerd?
Heb je de instellingen onderling gecontroleerd/gelijk gemaakt?
(Neem dan de goed werkende als 'master' (uitgangspunt)en maak de andere hieraan gelijk)

Met de antwoorden kunnen we mogelijk vaststellen wat er niet goed gaat.

Ga naar bovenaan de pagina

Cees v Bekhoven
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 27/10/2020 :  11:50:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi T-Rossie,

Sorry voor mijn wat late reactie,

Er zijn voor zover ik weet geen expansion pack voices gebruikt voor het aanpassen van de midifiles.
Wat er misschien(denk ik) aan de hand is:
Bij de Tyros modellen zijn er door de jaren heen steeds meer verbeteringen en uitbreidingen doorgevoerd op ieder nieuw model.
Mijn zwager heeft op de Tyros 3, die wij 2 stuks hadden, op 1 daarvan de midifiles wat opgepimt en andere voices toegepast waardoor de files vetter gingen klinken.
Wij hebben van de harde schijven van beide apparaten kopieen gemaakt en later overgezet op de 2x Tyros 5.
Wat blijkt:
Op de tyros 3 hadden we de keuze uit bijv. 12 gitaren, die geprogrammeerd stonden op adres bijv. M1 t/m M12 in de Tyros 3, waarbij een keuze van solidcoil gitaar in dit apparaat geprogrammeerd stond op bijv. M7. Later bij inruil op de Tyros 5(na 2 modellen verder) hadden we inmiddels de beschikking over bijv. 28 gitaren waarbij de singlecoil gitaar niet meer op M7 stond geprogrammeerd maar verhuisd was naar bijv. M19. Op lokatie M7 stond in de Tyros 5 immers bijv. een Shadowgitaar.
Dan klinkt jou aangepaste midifile in eens anders met die shadowgitaar. En kunnen we overnieuw beginne met aanpassen. Ik denk dat zoiets het probleem heeft veroorzaakt.
Wellicht heb jij dit ook zo ondervonden.
Misschien is het een idee om deze apparaten op lokatie bij ons te synchroniseren zodat bij aanpassing op de een en kopieren naar de ander alles identiek wordt overgenomen op het 2e apparaat.
We kunnen misschien daar even over contacten Cees GSM 06-81522133

Groetjes Cees
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 27/10/2020 :  13:01:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben je ff kwijt Cees:

a. Is het zo dat op geen van de twee T5's de bewerkte midifiles goed klinken, of op de één wel en de andere niet?

b. Hebben jullie de complete HDD's vanuit de T3's gekopieerd naar de HDD's van de T5's? (dus alle mappen)

In principe zal een op de T3 gemaakte Midifile (vrijwel) hetzelfde moeten klinken op een T5. De klanknummers (Program Changes) komen overeen.

Jullie kunnen zelf eenvoudig de harddisks van de T5's vergelijken/synchroniseren door de T'5 allebei aan een PC te koppelen met een USB kabel, naar de 'USB storage mode' gaan en de data van de goed werkende T5 kopiëren naar de T5 met 'problemen'.
(Je hebt directe toegang tot de harddisks vanuit de PC
Ga naar bovenaan de pagina

Cees v Bekhoven
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 29/10/2020 :  09:05:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi T Rossie,

a) Ja op beide T5's klinken de (bewerkte midifiles anders.
b) Ja, wij hebben van beide T3's de complete HDD's gekopieerd en over gezet op elk een van de T5's.

Wij hebben de T5 in de studio draaien op een professionele PA installatie. Van deze T5 hebben we de outputlevel op -3 gezet omdat alles van uit het apparaat werd overstuurd.

Het lijkt wel of in de basis van de T5's alles is opgepompt.

Zo ook staat alles ineens op VocoderXG terwijl in de registratiebanken de instellingen zijn opgeslagen met een standaard duet.

Heb jij tijd en zin om dit fenomeen zelf eens aan te komen kijken en te horen zodat je zelf kunt vaststellen wat het probleem is.


Groetjes Cees
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 29/10/2020 :  10:12:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Naar je toekomen gaat 'm niet worden Cees.
Als ik jouw laatste post lees zou het (heel simpel) in de Tyros-mixer kunnen zitten. Daar zijn diverse mogelijkheden om het geluid aan te passen, bijv. EQ, speakerkeuze, compressor.
Zowel in de handleiding als het reference-manual (naslaggids) vind je heel gedetailleerde informatie/instructies om het geluid aan te passen. (hoofdstukken 9)

Wederom mijn advies: Leg ze naast elkaar en vergelijk zoveel mogelijk (mixer) instellingen.... kost wat tijd, maar het moet door jullie op te lossen zijn.

Ik vraag me overigens wél af of het klakkeloos geheel overzetten van T3 harddisk data naar een Tyros5 harddisk verstandig is. Het is immers een ander/nieuwer apparaat. Midifiles, Registraties, voices, multipads en styles zijn overzetbaar maar met andere data kan het best gecompliceerder zijn.

Bewerkt door T-Rossie op 29/10/2020 10:14:32
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 30/10/2020 :  07:35:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Het wijzigen van midi-voices zou kunnen te maken hebben
met het al dan niet inschakelen van de functie "Song Auto Revoice".
Deze functie zet voices over naar Tyros voices.
Zie handleiding :
"Met deze functie van automatische voicetoewijzing, laat u het adembenemende geluid
van de TYROS ten volle pro#64257;jt trekken van XG-compatibele songdata.
Als u commercieel beschikbare XG songdata of songdata die gecreëerd
zijn op andere instrumenten afspeelt, kunt u Auto Revoice gebruiken
om automatisch de speciaal voor de TYROS gecreëerde voices
(Natural!, Live!, Cool!, enz.) toe te wijzen,
in plaats van de gelijksoortige conventionele XG voices.
Om dit te doen zet u gewoon Song Auto Revoice aan
(via de VOL/VOICE displaypagina) en de TYROS gebruikt zijn unieke,
superieure geluidsset, in plaats van zijn normale XG tegenhangers.
U kunt zelfs uw eigen favoriete voices aangeven voor deze functie
en andere gedetailleerde instellingen maken via de [SETUP] LCD knop."

De wijzigingen van microfooninstellingen zijn waarschijnlijk te wijten
aan het feit dat Tyros 5 een andere vocalizer gebruikt dan Tyros 3.

VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000