Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 MFC 10 voetpedaal
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ruudje
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 02/12/2006 :  11:01:38  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo allemaal

VRaagje wie heeft er een MFC 10 voet pedaal aangeschaft?
en dan nog een vraag bevalt ie?
ik zit er n.l. ook aan te denken er 1 op te halen,graag u reacties.
tenk joe verrie muts

groetjes ruudje

Soneg
Advanced Member

1659 berichten

Geplaatst - 02/12/2006 :  15:35:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ik gebruik de MFC10 nu ongeveer 3 jaar en ben er zeer tevreden mee.
Is enorm veel mee mogelijk,teveel om hier op te noemen.
In het midi menu op het tab-blad Mfc10,kan je zien wat er allemaal is in te stellen voor de Tyros.
Een klein nadel naar mijn mening is dat de drukknoppen nogal zwaar in te drukken zijn,maar dat went.

Groet,
Soryt
Ga naar bovenaan de pagina

Berend
Junior Member

82 berichten

Geplaatst - 02/12/2006 :  16:02:45  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Soryt

Ik gebruik de MFC10 nu ongeveer 3 jaar en ben er zeer tevreden mee.
Is enorm veel mee mogelijk,teveel om hier op te noemen.
In het midi menu op het tab-blad Mfc10,kan je zien wat er allemaal is in te stellen voor de Tyros.
Een klein nadel naar mijn mening is dat de drukknoppen nogal zwaar in te drukken zijn,maar dat went.

Groet,
Soryt

Een nóg groter nadeel is dat je met het volumepedaal het totaalvolume
van de Tyros2 niet kunt regelen. Persoonlijk heb ik spijt van deze aankoop.

Groetjes, Berend

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 02/12/2006 :  18:42:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Heb er zelfs 2! 1 Voor thuis, 2e voor tijdens optredens. Voor style control heb ik 'm niet meer zo nodig, dat gaat on the fly met de hand nu ook wel. Toch is ie bij optredens erg handig, als 't allemaal in één keer goed moet gaan en 't allemaal iets spannender is. Voor het algehele volume gebruik ik een FC7, het stemvolume (1,2,3) regel ik dan met het volume pedaal op de MFC-10. Gebruik de MFC-10 al jaren, eerst op de PSR-9000 en de PSR-9000 Pro, toen de PSR-2100 en de PSR-3000 en nu op de Tyros2! 'k Ga binnenkort voor thuis de meer geavandeerde dingen eronder zetten (harmony, vocal harmony, text+ en - etc).

Soneg
Advanced Member

1659 berichten

Geplaatst - 02/12/2006 :  20:25:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Bij een band wordt toch ook niet de gehele band gedempt, als je op het volume pedaal de linker & rechterhand partijen kan regelen is dit veel realistischer.

Soryt

Berend
Junior Member

82 berichten

Geplaatst - 02/12/2006 :  21:35:54  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Soryt

Bij een band wordt toch ook niet de gehele band gedempt, als je op het volume pedaal de linker & rechterhand partijen kan regelen is dit veel realistischer.

Soryt

Daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens.
Probleem is, - tenminste bij mij - : als ik een registratie selecteer en bespeel.
En ik laat met het MFC10 zwelpedaal het volume zakken van b.v. part 1, 2 en 3 en laat het geluid weer aanzwellen, dan POING... staan de volumes allemaal op 127. Ongeacht hoe ze zijn opgeslagen in de registratie's.

Groetjes, Berend.

theplayer
Moderator

3053 berichten

Geplaatst - 02/12/2006 :  23:25:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Berend
En ik laat met het MFC10 zwelpedaal het volume zakken van b.v. part 1, 2 en 3 en laat het geluid weer aanzwellen, dan POING... staan de volumes allemaal op 127. Ongeacht hoe ze zijn opgeslagen in de registratie's.
Groetjes, Berend.

Hallo Berend,

De kans is groot dat ik nu volledig uit m'n nek ga zitten kletsen, want ik heb zo'n ding niet.
Dat alles op 127 komt te staan, komt doordat het pedaal de controler 7 (track main volume) regelt. Als je nu het pedaal weer open trapt, komt hij automatisch op 127 uit.
Nu weet ik niet of het kan, maar als je in kunt stellen dat niet controler 7, maar 11 )expression) bedient wordt, is je probleem over.
Contr 11 regelt n.l. in procenten van het met contr.7 ingestelde volume. Je komt dan dus weer op het ingestelde volume terug als je het pedaal helemaal open trapt.
Maar nogmaals, ik weet niet of je dat in kunt stellen.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

Bewerkt door theplayer op 02/12/2006 23:27:19

Soneg
Advanced Member

1659 berichten

Geplaatst - 03/12/2006 :  00:54:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Berend,
Door keyboard te selecteren gebeurt dit niet,jij ziet bij het bedienen van het pedaal waarschijnlijk de faders verschuiven, in de andere modus heb je dat dus niet en heb je je eigen balans instellingen onder controle.
ik zal mn instelling even voor je opzoeken (wordt vervolgd)

Soryt

ruudje
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 03/12/2006 :  10:28:42  Toon profiel  Reageer met citaat
tjee komt nog heel wat bij zo,n voetpedaaltje kijken

groetjes ruudje

Soneg
Advanced Member

1659 berichten

Geplaatst - 03/12/2006 :  13:45:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Eenmaal goed ingesteld heb je er heel veel gemak van, ook kan je diverse Midi settings voor het pedaal opslaan.
Zelf heb ik div settings opgeslagen voor verschillende setups,oa met of zonder mn Hammond of voor het regelen van div effecten.
Wat betreft het probleem van Berend, mijn footcontroller staat op Function expression en part staat op Keyboard, zo kan je gewoon je volume regelen van je L&R partijen.

Groet,
Soryt

Berend
Junior Member

82 berichten

Geplaatst - 03/12/2006 :  14:24:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Soryt,

"mijn footcontroller staat op Function expression en part staat op Keyboard, zo kan je gewoon je volume regelen van je L&R partijen."

Heb mijn MFC 10 weer uit de mottenballen gehaald en aangesloten.
En...het werkt goed. Voor het totale volume gebruik ik het FC7 pedaal.
Past mooi naast de MFC 10 onder de Tyros 2.

Bedankt voor de tip ;-)

Groetjes, Berend.

Soneg
Advanced Member

1659 berichten

Geplaatst - 03/12/2006 :  15:13:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Veel plezier ermee, graag gedaan

Soryt

ruudje
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 04/12/2006 :  18:38:58  Toon profiel  Reageer met citaat
kweet niet hoor maar het lijkt mij dat je er meer <<last>>dan <<gemak>>van hebt?????
tis nog een heel gedoe begrijp ik al wel
moet er nog maar eens een nachie over slapen

groetjes ruudje

admin
Forum administrator

300 berichten

Geplaatst - 05/12/2006 :  09:07:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van admin  Reageer met citaat
Bij de komende workshop op maandagavond 18 december wordt door Marco uitgelegd hoe de MFC10 werkt.

MVG, Henk Oostendorp

ruudje
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 05/12/2006 :  20:32:53  Toon profiel  Reageer met citaat
ooh oke Henk das helemaal toppie!

groeten uit Zwollywood
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000