Auteur |
Onderwerp |
|
eddycafmeyer
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 27/10/2020 : 16:21:51
|
Ik maak sporadisch eigen midifiles om dan daarmee te zingen en gitaar te spelen. Graag gebruik ik voor de zang daarbij de VocalHarmony om een 2de stem bij te voegen. Dat lukt heel goed. Maar als ik de midifile wil transponeren naar een andere toonhoogte ( in de SongCreator alle channels transponeren behalve de drumchannels, en dan saven) dan klinkt het gezongen VocalHarmony-deel vals. Wie weet raad? |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 28/10/2020 : 11:22:44
|
Dag Eddy, heb je al eens geprobeerd te transponeren middels de knoppen transpose ipv. via Song Creator? Ik zou eens experimenteren met de verschillende types "transpose" ( Master, KBD, Song). Ik heb geen ervaring met vocalist maar ik denk toch dat "Master" zou moeten gaan.
Wat ook mogelijk is : de akkorden-notatie wordt niet mee getransponeerd, indien de vocalist gebruik maakt van de akkoorden (Chords) voor de harmony en je de niet getransponeerde akkoorden gebruikt komt het niet meer overeen.
De akkoorden-notatie kan je transponeren in bvb. MixMaster.
VrGr eddy vanzee |
|
|
eddycafmeyer
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 28/10/2020 : 15:21:59
|
Dank voor support, ik bekijk dit eerstdaags, zou kunnen lukken, Eddy |
|
|
eddycafmeyer
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 01/11/2020 : 18:30:53
|
Eddy, Inderdaad, het lukt via Transpose Song. Kan wel niet gesaved worden in de betreffende song (denk ik toch) Dank voor de hulp Eddy C |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 02/11/2020 : 11:32:29
|
Eddy, dankjewel voor de feedback, fijn dat het lukt.
Jaren geleden heb ik wat gestoeid met zang/vocalaizer van Tyros. Ik meen mij te herinneren dat er verscheidene instellingen mogelijk zijn waarop harmony reageert. "Vocoder, chords,..." Misschien eens wat tijd uittrekken om hiermee te experimenteren.
Je kan de manuele transpose wel opslaan in een registratie.
VrGr eddy vanzee |
|
|
JaapDR53
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 17/12/2020 : 18:27:04
|
Kan wel gesaved worden. Je kunt de wijzigingen opslaan in de Registration Memory. Al mijn Karaoke Songs sla ik daar op met de juiste transpose en het melodie/solo kanaal op Off. |
|
|
|
Onderwerp |
|