Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Style transpose
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 13/11/2020 :  21:40:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Op de T5 was het vrij eenvoudig om een style spoor een oktaaf te verhogen of te verlagen , op de Genos is me dit nog niet duidelijk , iemand ervaring hier mee ?

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 14/11/2020 :  15:06:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Ho Arno,
op Genos zie ik het niet,
ik zou dit proberen in MixMaster.
-Style inladen;
-List View;
-selecteer enkel "Notes" en het gewenste kanaal
-bovenaan de "list" kies voor "Other"
-kies "Process Events";
> Transpose Channel
> kies het gewenste kanaal en het aantal half-tonen
sla op.





VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 14/11/2020 :  17:21:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy vanzee

Ho Arno,
op Genos zie ik het niet,
VrGr
eddy vanzee



Ik had gehoopt dat dit op de Genos zelf mogelijk zou zijn , bedankt voor je suggestie

Gr, Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

sampleman
Junior Member

60 berichten

Geplaatst - 15/11/2020 :  09:42:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Soneg, nee inderdaad dat gaat helaas niet. Ik vindt het zo erg dat simpele dingen zoals dit niet kunnen in de Genos.
Zo zijn er een aantal zaken die niet logisch werken bij de Genos, zoals de Pads uitschakelen zou moet werken door simpel te drukken op de active padknop.
Geen Quantising functie voor maken van pads enz... .
Wat ik mij begin af te vragen is of de programmeurs bij Yamaha wel muziekanten zijn?
Men zou beter een hoop toeters en bellen uit de Genos laten en de prioriteit geven aan een muziekinstrument want dat zou het moeten zijn in de eerste plaats!!
Zo lijkt bvb: de orgelrotor functie in de Genos meer op een koffiemolen dan op een leslie.
Ik heb sinds een paar maanden een 2ehands Korg PA4x 76 bijgekocht puur uit nieuwsgierigheid.
Bij de Korg PA4x zijn al deze aanwezig en nog veel meer, niet dat deze perfect is maar ik ben wel zeer verrast door de korg in de goede zin.
En de orgelfunctie daar kan yamaha wel een lesje aan nemen,en de prijs zeker!!!!
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 15/11/2020 :  10:53:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb het nooit geprobeerd, weet niet of het werkt,
maar bij wijze van experiment zou men kunnen
de style-bestands-extensie veranderen in ".mid" op de pc
en deze inladen in Midi Multirecording daar kan men
dan de nodige aanpassingen doen, opslaan in: ".mid"
en op de pc de extensie terug veranderen in de oorspronkelijke
style-bestands-extensie.
Indien het werkt of niet weten we dat ook al weer.

Bij gebrek aan beter op de Genos denk ik dat de MixMaster-methode
toch nog de beste is.

VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3181 berichten

Geplaatst - 15/11/2020 :  13:23:02  Toon profiel  Reageer met citaat
@Luc:
a. Het stoppen van een multipad kan simpel door het (gelijktijdig) drukken van de actieve knop + STOP.

b. Genos kent diverse Leslie effecten, maar de Dual Rotaries klinken wel realistisch.



Bewerkt door T-Rossie op 15/11/2020 17:44:47
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 15/11/2020 :  14:23:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Inderdaad dat er steeds meer edit functies verdwijnen en de Genos steeds meer een kant en klaar preset keyboard wordt , is natuurlijk ook wel te verklaren als je ziet dat de gebruikers groep steeds ouder wordt en deze functies niet gebruiken of geen idee hebben hoe het zou moeten omdat ze weinig computer of synth gebruik als achtergrond hebben .
Voorheen kon je zelf op de Tyros je geluiden nog editen en ook een oktaaf verlagen of verhogen , ook dit is niet meer mogelijk wat in dit geval zou hebben geholpen ., Maar met alle "tekortkomingen" van de Genos blijft het nog ( steeds) het best klinkende keyboard wat er momenteel te koop is , en zullen we het er mee moeten "doen"

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

sampleman
Junior Member

60 berichten

Geplaatst - 15/11/2020 :  14:32:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo T-Rossie, inderdaad twee knoppen tegelijk indrukken dat wisten we al wel, maar waarom niet éénvoudig met één knop!!
Heel simpel en je moet niet steeds naar die stopknop zoeken.
Ik heb mijn Genos bijna 3 jaar, goed toestel mag worden gezegd! maar sommige dingen daar heeft men bij Yamaha toch zeer weinig kaas van gegeten!
En over de buitenafwerking gaan we niet uitwijden, maar HEEL FRAGILE!!!!
Wat ik wil zeggen en zonder afbreuk te doen, met alles rekening gehouden mag het voor om en bij €4000 toch wel wat meer zijn hoor.
Ga naar bovenaan de pagina

bensel
Average Member

301 berichten

Geplaatst - 15/11/2020 :  16:05:00  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soneg

Inderdaad dat er steeds meer edit functies verdwijnen en de Genos steeds meer een kant en klaar preset keyboard wordt , is natuurlijk ook wel te verklaren als je ziet dat de gebruikers groep steeds ouder wordt en deze functies niet gebruiken of geen idee hebben hoe het zou moeten omdat ze weinig computer of synth gebruik als achtergrond hebben .
Voorheen kon je zelf op de Tyros je geluiden nog editen en ook een oktaaf verlagen of verhogen , ook dit is niet meer mogelijk wat in dit geval zou hebben geholpen ., Maar met alle "tekortkomingen" van de Genos blijft het nog ( steeds) het best klinkende keyboard wat er momenteel te koop is , en zullen we het er mee moeten "doen"

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors



Hoi Arno,

Jouw opmerking over de ouder wordende gebruikersgroep vind ik op zijn zachts gezegd stigmatiserend.
Maar jouw opmerking/constatering geldt zeker ook voor jongeren.
Ook zij nemen vaak niet de moeite om zich te verdiepen in de mogelijkheden van hun instrument.
Ik kan me echter niet voorstellen dat dat voor Yamaha de reden is om een aantal essentiële zaken uit o.a. de Genos weg te laten.

Dat de Genos het best klinkende keyboard is hangt natuurlijk nauw samen met de persoonlijke smaak.
Het zal je niet verbazen dat ik het niet met je eens ben.

Groeten
Ben

Bezoek ook eens mijn website en YT-kanaal.

Bewerkt door bensel op 15/11/2020 17:47:57
Ga naar bovenaan de pagina

sampleman
Junior Member

60 berichten

Geplaatst - 15/11/2020 :  18:04:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry jongens, het is niet om de Genos in een slecht daglicht te stellen, ik heb nu bijna 2 jaar geleden een paar problemen kunnen bespreken met Peter Baartmans bij een muziekwinkel om geen naam te noemen.
Ik heb hem op een paar zaken gewezen,hij zou het doorgeven aan het programmeursteam. Eigenlijk is er op de muzikale bedienbaarheidspunten die ik heb aangekaart niets veranderd. Wat ik merk is dat de Genos meer is gericht op het jongere publiek, en meer marketingsgericht. Waar de echte keyboardspelers een beetje in de kou blijven staan. Heeft Yamaha hier gelijk in? de tijd zal het uitwijzen.
Zoals ik al vermelde, heb ik de PA4x gekocht uit nieuwgierigheid, en ook om dit keyboard te kennen omdat ik sinds jaren workshops geef in een keyboardclub waar yamaha min of meer centraal staat.
Regelmatig kwamen er vragen over de PA4x, waar ik de bedieningsstructuur niet van kende. Nu een paar maanden met de PA4x moet ik zeggen dat dit bijna 5 jaar oude toestel niet moet onderdoen voor de Genos.
Zoals Ben reeds zegt, het is een persoonlijke smaak maar ik moet hem daar bijstaan!!
Op de punten die ik aan haalde na, ben ik nog zeer tevreden over mijn Genos!!
Mijn hoop is alleen dat men voor een eventuele volgende "Genos"opvolger?? meer muzikaal gaat nadenken.


Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000