Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Genos connected met Songbook
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

TonvdVelden
Junior Member

76 berichten

Geplaatst - 23/11/2020 :  20:45:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Muziekvrienden
Al jaren gebruik ik Songbook in combinatie met mijn Genos.
Ik gebruik hierbij de adapter MD BT-01
Nooit problemen mee gehad.
Vanacht is mijn Ipad geupdated naar versie 14.2
En nu gaat het fout.
Op mijn Ipad ga ik naar bluetooth en deze zoekt verbinding met Genos.
Dat lukt af en toe maar niet altijd.
Het rode lichtje op MD BT-01 brandt soms constant maar knippert ook af en toe.
Zowel Genos als Ipad zijn ingesteld op chanel 11.
Als ik bij mididevice not connected wijzig in connected werkt dit soms tot wel 7 werkende koppelingen, maar dan werkt het ineens niet meer.
Vraag:
Heeft de nieuwe versie op mijn Ipad wellicht iets gewijzigd in de instellingen en zo ja hoe los ik dat op.
Bedankt bij voorbaat voor eventuele oplossingen.
Heb je nadere informatie nodig van mijn instellingen hoor ik dat graag.
Groet
Ton van der Velden

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 24/11/2020 :  11:16:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Idd sinds de laatst update zijn er meerdere problemen met de i pad , helaas heb ik de oplossing nog niet gevonden.

S

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 25/11/2020 :  09:13:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Ton,

Ik heb dat probleem ook gehad met mijn Tyros 4 en Songbook+ en contact opgenomen met de support van Baum Software de ontwikkelaar van Songbook.
Hieronder de reactie van Baum met de oplossing.

Succes ermee en hopelijk is het probleem bij jou ook opgelost.

M.v.g. Wim

Reactie Baum Software:

Hello Wim,
#8203;
this is a known issue based on IOS 14. We had this issue in the past and it was already solved, but now it's back again! But I can give you a workaround, 'til the problem get's solved again.

Go into the settings to the function 'Keyboard simulating footpedal' and switch it temporarely OFF. Now your cursor (and your keyboard) should appear again.


Best regards

Michael Krusche
BauM-Software Support Team (SongBook+)



Groetjes,
Wim
T4-XL
Ketron SD 40
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Lucas Nano 300
Songbook +
iPad Pro 12,9"
Ga naar bovenaan de pagina

TonvdVelden
Junior Member

76 berichten

Geplaatst - 25/11/2020 :  10:02:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Wim
Ben even bezig geweest met de instellingen van het footpedal aan te passen.
Er zit verbetering in.
Soms heb ik nuwel 20 koppelingen die correct werken, maar uiteindelijk gaat Musicbook toch weer van connected naar not connected.
Ook op de Ipad verdwijnt de MD-BT01 bij Bluetooth.
Weer even wat wijzigen met Footpedal en het werkt weer even maar om het in de praktijk weer te gaan gebruiken veel te onstabiel.
Tot nu toe in ieder geval bedankt voor je mee denken
Groet
Ton van der Velden
Ga naar bovenaan de pagina

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 25/11/2020 :  20:54:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat Ton,
Misschien toch de moeite waard je probleem te melden bij het Support Team van Baum.
Gegarandeerd dat ze reageren.
M.v.g. Wim

Groetjes,
Wim
T4-XL
Ketron SD 40
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Lucas Nano 300
Songbook +
iPad Pro 12,9"
Ga naar bovenaan de pagina

TonvdVelden
Junior Member

76 berichten

Geplaatst - 26/11/2020 :  16:09:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Muziekvrienden
Zoals uit bovenstaande blijkt zijn er problemen met Genos en Songbook als er verbindingen tot stand moeten komen met Wifi.
Ik meen me te herinneren dat ik ooit een werkende Songbook i.c.m. Genos had die werkte met een simpele verbinding van een kabel die van Genos to host, achter op het keyboard, ging naar de Ipad met een zogenaamde camera connector, gekoppeld aan de kabel van de genos met een usb uitgang,
Het probleem dat ik nu ervaar wil ik middels mailwisseling naar Baum oplossen.
Maar intussen moet ik, en wellicht meerdere musikanten die op de Ipad overgegaan zijn naar versie 4,2, wel verder.
Wie van jullie werkt momenteel met Songbook en heeft dus ook de verbing tot stand gebracht met een kabel in de Genos usb to host, verbonden met een cameraconnector voor Ipad naar Ipad die voor 100% goed werkt ?
Zo ja, hoe zien de cruciale instellingen eruit, zowel op de Genos als de Ipad.
Dank voor alle reacties die mij verder helpen.
Groet
Ton van der Velden
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 29/11/2020 :  17:06:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb even op de site gekeken

Seit dem Update auf iOS 14.2 (iPadOS 14.2) haben einige Kunden Probleme mit dem Bluetooth LE MIDI Adapter Yamaha MD-BT01 gemeldet. Die Verbindung zu diesem Adapter bricht nach kurzer Verwendung ab. Erst nach einem Neustart vom iPad lässt sich die Verbindung wieder aufbauen.
In der Zwischenzeit konnten wir das Problem reproduzieren mit einem ähnlichen Adapter QuiccoSound mi.1 und auch mit einem Bluetooth LE MIDI Fusspedal von AirTurn.
Es scheint ein allgemeines Problem von iOS 14.2 mit Bluetooth LE MIDI zu sein.
Auch mit der aktuellen iOS 14.3 Beta tritt das Problem auf.
Wir empfehlen dringend, auf das Update zu verzichten, zumindest wenn Sie Bluetooth LE MIDI Geräte Verbindungen verwenden.
Da wir von einem Bug von Apple ausgehen, haben wir einen Bug-Report bei Apple eingereicht und auch mit Yamaha Kontakt aufgenommen. “

Voor de gene die geen duits kunnen, kort samen gevat.
In ios14 zitten meerdere Bluetooth Le midi problemen. Dit is vastgesteld met meerdere apperaten.
We zullen dus moeten wachten op een correctie van Apple.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

TonvdVelden
Junior Member

76 berichten

Geplaatst - 29/11/2020 :  20:32:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Michel
Natuurlijk is het voor 100% duidelijk dat de fout is ontstaan nadat de nieuwe versie op de Ipad is gezet.
Vraag is echter of de fout door Apple opgelost kan/moet worden opgelost of door Baum.
Ik heb vandaag het probleem aan Baum voorgelegd met misschien wel de informatie waarmee zij het probleem op kunnen lossen.
Wat is n.l. het geval......
Als de connectie tussen Genos en Ipad wordt verbroken en je dus ziet dat, of de Genos, of de Ipad niet meer reageren bij de keuze van een song, kies je bij Songbook voor “Midi / Bluetooth Monitor”
Dan vlieg je uit het programma Songbook.
Kies weer voor Songbook op je Ipad, ga naar “bluetooth LE MIDI”, kies voor “Bluetooth LE MIDI devices” en het werkt weer voor ???? songs.
Dat de footpedals met het probleem te maken daarvan ben ik overtuigd, gezien de meldingen die vermeld worden bij “Midi / Bluetooth Monitor”
Deze gang van zaken heb ik ook voorgelegd aan het softwareteam van Songbook alwaar ik binnen 48 uur een reactie op ga krijgen.
Als ik de reactie binnen heb zal ik deze hier vermelden op het forum.
Groet
Ton van der Velden
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000