| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
n/a
deleted

84 berichten |
Geplaatst - 06/12/2006 : 17:49:26
|
Dag T2 gebruikers..
Tot mijn verbazing kom ik er achter als ik op de HD het aantal mappen van 250 overschrijdt mijn T2 telkens het bericht geeft dat er te veel files in een map zitten.
Ik wist dat er maximum zit aan het aantal files per map op de HD maar ik wist niet dat het er een maximum zat aan het aantal mappen op de HD..
Ik heb een paar mappen verwijdert en nu kon ik weer opslaan. Er zit dus duidelijk wel een maximum aan op slag op de HD.... Is dit nieuw of wisten jullie dit al? |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 06/12/2006 : 20:27:19
|
Geert,
Blijkbaar is er een maximaal aantal 'items' per folder/map. Of dit nu mappen of files zijn,maakt blijkbaar niet zo veel uit.... (was het max aantal files niet 500?)
Aangezien de 'root' ook een map is zal ook hier dat maximum gelden (500 files of 250 mappen). Natuurlijk is er een maximum aan het aantal megabytes wat je kunt opslaan, maar je kunt redelijk ver met 250 mappen met elk 250 submappen, die ieder 500 files bevatten ...... 31 miljoen bestanden !! Is dit een beperking ?
|
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 06/12/2006 : 21:14:14
|
Hallo Geert,
Het beste kun je in de root van de schijf een aantal mappen maken zoals: Songs, Styles Musicfinders, Multipads, TXT-files Enz enz. Zorg dan dat het alle files ook in die mappen zet waar ze thuishoren. Daarmee voorkom je dat er in een map 200 songs, 200 txtfiles staan en 50 styles. Als je er nu styles bij wilt zetten zie je alleen maar de 50 styles. Als je er 75 bij wilt zetten krijg je een foutmelding terwijl je toch maar 100 files ziet staan. Dit kun je voorkomen door bovenstaande methode aan te houden. Hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
n/a
deleted

84 berichten |
Geplaatst - 06/12/2006 : 21:22:58
|
| harstikke bedankt voor jullie advies... Ik ben hierin een leek maar als ik de handleiding lees staat er dat ik op de harddisk oneindig mappen kan maken als er maar niet meer dan 500 bestanden in deze map zitten Ik kan dan zoveel opslaan afhankelijk van de grootte van de schijf... Wat ik echter niet wist is dat de HD niet meer als 250 mappen mag hebben ... dat vind ik raar. Of zie ik het nu verkeerd... |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 06/12/2006 : 21:56:20
|
Yep .... dat zie je verkeerd Geert 
Stel je maakt 10 mappen in de hoofd-directory ('root' genoemd) ELK van die 10 mappen kan 250 mappen bevatten...(dit noemt men sub-mappen) dus zit je al op 2500 mappen.
Je kunt zo ook sub-mappen IN de sub-mappen maken, alsmaar 'dieper' tot in het oneindige door , waardoor je meer mappen kunt maken dan je ooit zult willen hebben.
Persoonlijk zou ik niet weten wat ermee te doen, want je zoekt je werkelijk een slag in de rondte wanneer je iets zoekt. Mijn T2 heeft totaal ongeveer 15 mappen, aangemaakt volgens de manier die Frans omschrijft. Veel meer mappen zullen het nooit worden.
Hopelijk begin je het te begrijpen ? |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 06/12/2006 : 22:39:20
|
quote: Originally posted by T-Rossie Je kunt zo ook sub-mappen IN de sub-mappen maken, alsmaar 'dieper' tot in het oneindige door , waardoor je meer mappen kunt maken dan je ooit zult willen hebben.
Hohoho en dan bedoel ik niet de kerstman. Je kunt niet zomaar straffeloos mappen in mappen blijven plaatsen. Dasar zit een max. aan. Ik weet niet precies meer hoeveel, maar ik dacht 8 diep. Als ik het juiste aantal heb gevonden zal ik dat nog even laten weten. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 07/12/2006 : 00:54:29
|
 De term 'oneindige' niet te letterlijk nemen, maar ik ben zojuist 11 nivo's diep gegaan zonder dat de T2 moppert 
|
 |
|
|
n/a
deleted

84 berichten |
Geplaatst - 07/12/2006 : 08:48:57
|
| Harstikke bedankt voor het advies en de moeite.... Heb de komende dagen wat sorteerwerk op de T2 te doen..... haha maar wel heus !! |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 07/12/2006 : 08:49:07
|
Hallo,
Nee, maar ik ben altijd voorzichtig om iets neer te zetten als mensen er geen ervaring mee hebben, want er wordt wel letterlijk gedaan wat je schrijft. Voor het Userstation heb ik het wel gevonden. 4 lagen, max.2960 bestanden en mappen.(afhankelijk van de lengte van de bestandsnamen) Maar voor de overige stations heb ik nog niets gezien. Groetjes,
Frans
 |
|
| |
Onderwerp  |
|