Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Midi + songstyle
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

19ton62
Junior Member

91 berichten

Geplaatst - 13/03/2021 :  08:02:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemorgen Richard, wat jij schetst was inderdaad het geval. Bij een andere song merkte ik inderdaad het verschil.

YAMAHA GENOS / MFC 10
Ga naar bovenaan de pagina

19ton62
Junior Member

91 berichten

Geplaatst - 13/03/2021 :  08:18:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemorgen Eddy, Richard en Etienne,
Wat fijn om een aantal professionals die meedenken "achter de hand" te hebben.
De oplossing van Etienne had ik al eens geprobeerd. Is inderdaad een hele toer om echt alle commando's te verplaatsen naar de eerste maat.
Ik heb het in mijn geval over een andere boeg gegooid:
Het gaat om "The winner takes it all". Daarbij wilde ik de intro van de bijbehorende songstyle gebruiken. Nu heb ik het zo gedaan dat ik de intro van de midifile gebruik en de intro 1 van de songstyle heb ik verlengd naar 18 maten (via songstyle creator). Vervolgens het volume bij steps op 1 gezet. En nu lukt het. Dat kan ook omdat er in de intro geen drums spelen in het lied.
Nogmaals dank voor jullie geweldige ondersteuning.

YAMAHA GENOS / MFC 10
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 13/03/2021 :  11:00:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ton,
fijn dat het je gelukt is.
Is een interessant onderwerp waarbij ik ook weer wat bijgeleerd heb.
Dank voor de terugkoppeling.


VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 13/03/2021 :  12:25:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien nog even ter aanvulling.

In de Genos Data List staat op pagina 115 nog een META event om te starten vanaf een specifieke maat, dus niet vanaf de eerst voorkomende noot.

Ik weet niet of dit betekent dat de song start op de aangegeven maat of dat dit alleen betrekking heeft op de weergave van de score op het display.
Het is ook niet duidelijk of eventuele eerdere events genegeerd worden.
Mogelijk kun jij daar uitsluitsel over geven Etienne.

Ik ga er ook even mee experimenteren.

YAMAHA META EVENT - Score Start Bar

FF 7F 06 43 73 0A 00 07 dd

ddH = -100 - 1, 1 - 100

Gr. Richard

Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 13/03/2021 :  13:54:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Score Start Bar bepaalt het nummer van de eerste maat op het scorescherm.
Staat Score Start Bar op 10 dan zal de eerste maat in het score scherm het nummer 10 hebben. Maar de midi file zal niet starten op maat 10, maar gewoon op maat 1, die nu op het scorescherm 10 is.
Zet je Score Start Bar op -1 dan wordt de eerste maat op het score scherm -1 en de tweede maat 1.
...
Wellicht schuilt er hier een mogelijkheid om de maatnummering van MixMaster en Genos gelijk te laten lopen door Score Start Bar op 2 te zetten en Quick Start in te voegen.
Door Quick Start in te voegen in de Midi file zal de eerste maat niet getoond worden op het score scherm en door Score Start Bar op 2 te zetten zal de eerste maat in het score scherm nummer 2 hebben.
Score Start Bar moet blijkbaar ook altijd op 001:1:0000 staan (=Delta Time 0).

Waarden voor Score Start Bar zijn -100 tot -1 en 1 tot 100
Waarde 0 kan dus niet


Bewerkt door vlbrgt op 13/03/2021 14:00:56
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 13/03/2021 :  14:05:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Vorig statement ivm maatnummering MixMaster en Genos in de praktijk uitgetest, en inderdaad zo kan de nummering van MixMaster en genos gelijklopend worden gemaakt.
Heb zelf ook weer iets bijgeleerd .

Mvg
Etienne
Ga naar bovenaan de pagina

19ton62
Junior Member

91 berichten

Geplaatst - 13/03/2021 :  14:40:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry heren, maar ikke niet begrijp .

Doe ik dat in Mixmaster? Ik ben even aan het testen geweest: InsertPSRControlCmd in List view. Daar heb je in een drop-down menu de mogelijkheid om te kiezen voor Score Start Bar. In een pop-up scherm dien ik dan MBT, Start Measure en Set first/Set last in te vullen. Maar ik zie het commando niet terug in de lijst (ook niet na update).

YAMAHA GENOS / MFC 10
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 13/03/2021 :  15:21:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Inderdaad in MixMaster zoals je het beschrijft.
Het Score Start Bar event zal niet vanboven als eerste staan maar als laatste event in MBT 001:1:0000.
Als je het helemaal als eerste op 001:1:0000 wil hebben dien je 'Set First' te kiezen in het invoerscherm.

PS ik dien deze functie te herzien in de volgende MixMaster versie, want het Score Start Bar dient altijd op 001:1:0000 te staan en het moet de mogelijke waarden van -100 ... -1, 1 ... 100 kunnen hebben.

Mvg
Etienne

Bewerkt door vlbrgt op 13/03/2021 15:25:25
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 13/03/2021 :  18:36:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Etienne,

Bedankt voor je uitleg.
Ik had inmiddels ook ervaren dat bij wijziging van ScBar alleen de maatnummers verschuiven.
Het heeft geen invloed op het afspeelgedrag.
Ik heb het quickstart meta event uitgeprobeerd en dat werkt prima.
Het is helaas niet mogelijk om dat in Logic Pro X (MAC) in te voeren.
Voor het gemak maak ik gebruik van de Genos instelling.

Ook Eddy en Ton bedankt voor jullie inbreng.
Dit zijn wat mij betreft de gesprekken die ons forum waardevol maken!
We worden er allemaal wijzer van.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

19ton62
Junior Member

91 berichten

Geplaatst - 14/03/2021 :  15:46:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, daar is ie weer
In vervolg op mijn acties van de afgelopen week, ben ik vandaag aan een nieuwe song begonnen. Dus ik denk: al het geleerde van de afgelopen dagen in de praktijk brengen. Loop ik tegen het volgende op:
In List view begint de eerste noot (aftellen drumkit) op 2:4:0000. Hierdoor loopt de midi niet synchroon met de maten van de songstyle. Het laatste programma event (Release Time) eindigt op 01:02:0460. Dus ik denk, ik verplaats alle noten 3 beats vroeger, zodat alles op 02:01:0000 uitkomt. Maar dan krijg ik een foutmelding: "You are attempting to move an event before the beginning of the midi". Dat is op zich vreemd omdat ik dat niet zo zie. Dus dan maar alle noten 1 beat naar later verplaatsen. Maar dan krijg ik dezelfde melding. Er komt nog een melding achteraan: "Error 27 in Deselct in function Deselect".

YAMAHA GENOS / MFC 10
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 14/03/2021 :  16:15:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Heb het proberen na te bootsen door een aantal noten op 002:4:0000 te plaatsen in een midi template file. Deze dan 3 beats vroeger plaatsen lukte !
Stuur mij die betreffende midi file eens door, en de acties die je wou uitvoeren, zodat ik kan onderzoeken wat er net fout loopt.

Mvg
Etienne
Ga naar bovenaan de pagina

19ton62
Junior Member

91 berichten

Geplaatst - 14/03/2021 :  16:45:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Etienne,
Ik heb een nieuwe gedownload en er overheen opgeslagen. Vind de betreffende midifile zo snel nergens meer. Maar dank voor je ondersteuning.
Goed weekend.

YAMAHA GENOS / MFC 10
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 14/03/2021 :  17:17:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Hoi Ton,

Mag ik hieruit afleiden dat je probleem is opgelost en/of niet bestaande was omwille van een eventueel foutieve midi file ?

Mvg
Etienne

Ga naar bovenaan de pagina

19ton62
Junior Member

91 berichten

Geplaatst - 14/03/2021 :  17:41:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Etienne, mijn probleem is inderdaad opgelost omdat ik een andere midifile heb gedownload. Daarin stond de drum op 3:1;0000. Met jullie uitleg van de afgelopen week (QuickStart en ScoreStartBar) heb ik een werkbare situatie gecreëerd.
Bij de vorige midifle heb ik meerdere keren geprobeerd de noten te verplaatsen. Zelfs alleen de eerste noot lukte niet.
Maar zoals gezegd, ik kan weer verder.
Goed weekend en vast tot een volgende keer.


YAMAHA GENOS / MFC 10
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000