Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 microfoon instelling tyros 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

vdburch
Average Member

105 berichten

Geplaatst - 15/03/2021 :  11:12:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb een Shure PG48 mic. Maar het lukt mij niet om er een goed geluid uit te krijgen. Is het merk niet goed? wat ik ook probeer met alle instellingen , heb eerst alles op nul gezet en zo langzaam aan, aan de instellingen gedraaid met slecht resultaat.

Gerard

Bewerkt door vdburch op 15/03/2021 13:25:18

vdburch
Average Member

105 berichten

Geplaatst - 15/03/2021 :  15:33:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Zo ik ben er uit gekomen niet te geloven heb deze microfoon jaren geleden gekocht bij de Tyros 2 en nooit is het geluid goed geweest. Het zou altijd aan de instellingen liggen nou hoeveel tijd daar al in zit. Nu weer bij de Tyros 5 kom er nog steeds niet uit, Na eens heel goed kijken naar de Mic, zag ik een heel klein schroefje zitten ben daar maar eens aan gaan draaien in gespoten met wat contact spray ,je geloofd het niet na Tyros 2 - 3 - 4 -5 goed geluid . Niks instellingen gewoon een Mic met slecht contact gekregen. Als het geen paar uur rijden was geweest had ik allang een bezoek gebracht natuurlijk aan Oostendorp. Eigenschuld zal ik maar zeggen.

Gerard
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 15/03/2021 :  16:13:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Nu ben ik zeer nieuwsgierig over welk schroefje je het hebt. Kun je beter aangeven waar ie zit?
Ga naar bovenaan de pagina

vdburch
Average Member

105 berichten

Geplaatst - 16/03/2021 :  14:25:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Merk Shure PG 48 Het schroefje zit daar waar de kabel invoer zit, aan de zelfde zijde waar ook de aan uit schuif zit. Het is een heel klein ong,3 mm verzonken schroefje. Het is mij al die jaren nooit op gevallen . En de mic doet het ook vandaag weer als nooit te voren.

Gerard
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 16/03/2021 :  15:01:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat schroefje is voor bevestiging van het male (mannelijke) XLR connectordeel in de microfoon en daarmee wordt het huis van de microfoon verbonden met de 'aarde' (afscherming) van de kabel.

Goed dat je de oorzaak gevonden hebt.
Ga naar bovenaan de pagina

vdburch
Average Member

105 berichten

Geplaatst - 16/03/2021 :  15:03:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Zo simpel he .

Gerard
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000