| Auteur |
Onderwerp  |
|
rwmschei
New Member

44 berichten |
Geplaatst - 13/12/2006 : 02:14:50
|
Hallo allemaal,
Voor die onder ons die extra klanken zoeken, is dit misschien een aanrader. Ik zoek regelmatig via internet of er geen extra, bruikbare samples te vinden zijn, maar voor de T2 zijn die er bijna niet en als ik er al vind, zijn ze zeker niet goedkoop.
Bekijk dit eens het klinkt goed, en de prijs valt best mee;
http://www.muziekhuisdera.nl/ketron.php
Het werkt echt super simpel, ik heb het al werkend gezien.
Groetjes,
Rene |
|
|
theplayer
Moderator

3056 berichten |
Geplaatst - 13/12/2006 : 07:51:08
|
Hallo,
Nu dacht ik toch dat we met z'n allen die Tyros2 gekocht hebben omdat de klanken zo goed zijn. Waarom wil iedereen er nu ineens andere klanken bij hebben. Zou het ergens anders aan kunnen liggen als we denken dat dat iets anders beter klinkt? Denk er eens goed over na eer je weer iets nieuws koopt!!!!!! Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3302 berichten |
Geplaatst - 13/12/2006 : 08:14:45
|
Helemaal met je eens Frans ! Ditzelfde 'verschijnsel' zie je ook met styles.... het lijkt wel een soort verzameldrift  Ik heb heel wat 'professionele' (niet Yamaha premium) styles gehoord die voor fors geld te koop zijn. 98% ervan is van behoorlijk mindere kwaliteit/finesse als de T2 styles. Geconverteerde styles van andere merken zijn al helemaal niks in mijn ogen/oren  |
 |
|
|
hgdyhet
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 13/12/2006 : 10:42:38
|
Wat maakt het uit? Als iemand toch nog meer sounds wil... Ik had ook graag een Hammond gehad op de Tyros2. (of zit die er stiekem toch ergens op?? Helphelp...) Ik vind het toch redelijk duur overigens dus denk voor mij geen optie. |
 |
|
|
n/a
deleted

100 berichten |
Geplaatst - 13/12/2006 : 12:28:53
|
Ik kan me niet indenken dat iemand 400 euro uitgeeft voor een kastje met extra klanken op de Tyros 2. Die klanken kunnen nooit zo mooi, laat staan mooier zijn, dan de interne klanken van het super keyboard. De demo's bevestigen ook mijn vermoeden.
Ook is het jammer dat het kastje niet de techniek gebruikt welke de Tyros 2 tot zijn beschikking heeft. Die nieuwe samples van Yamaha kun je tenminste in het keyboard laden en dan hoef je niet te klooien met midi. Dat lijkt mij dan een betere keuze.
Heeft iemand dat ding al gekocht en goed vergeleken met de Tyros2 klanken?
En hgdyhet (mooi naam ) er zitten super mooie hammond klanken in de Tyros 2. Kijk maar op de site van frans!
|
 |
|
|
rwmschei
New Member

44 berichten |
Geplaatst - 13/12/2006 : 15:26:02
|
Hallo allemaal,
Ja, ik ben het helemaal met jullie eens!
Het is inderdaad een soort van verzameldrift. En dat terwijl ik zelf niet eens alle klanken uit de T2 gebruik, maar toch heeft elke nieuwe klank zo zijn charme.
Ik zelf ben super tevreden over de T2 en voor een amateurtje als mij heeft het ding meer dan genoeg kwaliteit, maar als ik kijk dat je voor 20 nieuw te laden klanken (die ik ook al heb gehoord) iets van 190 euro (via internet) betaald, vind ik 400 euro voor 100 (betere) klanken niet eens te duur.
Maar nogmaals, het klopt! de geconverteerde styles en veel bewerkte Tyros1 klanken klinken nergens naar, maar voor de liefhebber van goede extra klanken vind ik de SD2 toch wel heeeel goed. Zeker als je bedenkt dat het kastje eigenlijk bedoeld is om aan een PC of laptop te hangen.
Ik heb hem overigens ook nog niet gekocht, want als je de klanken niet 1 op 1 met elkaar vergelijkt hoor je het verschil natuurlijk niet en zoals Frans al zei, we hebben de T2 gekocht vanwegen zijn kwaliteit en achter deze aankoop sta ik nog steeds. Er is in mijn ogen momenteel niets beters.
Groetjes,
Rene |
Bewerkt door rwmschei op 13/12/2006 16:48:43 |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3302 berichten |
Geplaatst - 13/12/2006 : 19:05:43
|
Ketrons klinken anders, maar zeker niet beter .... je gaat een paar stappen terug. |
 |
|
|
U.H.F.
Average Member

251 berichten |
Geplaatst - 13/12/2006 : 20:10:49
|
Ik heb de samples beluisterd maar ben alles behalve onder de indruk, klinkt alsof t geluid uit een emmer komt of ligt dat aan mijn pc?
greetz Barry. |
 |
|
|
alvantho
Starting Member
6 berichten |
Geplaatst - 13/12/2006 : 20:15:08
|
beste , vrienden
inderdaad ge moet geen klanken bijladen op den tyros 2 , maar ik ga weekelijks gaan spelen met den tyros 2 in combinatie met de sd1 en dat vind ik geweldig toch om dat gewone dans muziek te spelen
alvantho
(i) |
 |
|
|
rwmschei
New Member

44 berichten |
Geplaatst - 13/12/2006 : 21:30:21
|
Gelukkig blijkt hier nog maar eens uit dat er vele smaken zijn in muziekland, maar een paar stappen terug?
OK, deze verdiend een gekleurde bril --o=o-- .
Grapje, niks mis mee hoor. Iedereen mag zijn eigen smaak en mening hebben, maar mij bevallen ze wel.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik er veel meer heb gehoord, er zit voor mijn smaak bijvoorbeeld ook een hele mooie viool en leslie klank bij die je hier helaas niet kunt horen.

groetjes |
Bewerkt door rwmschei op 13/12/2006 21:31:16 |
 |
|
|
DA FLETCH
New Member

38 berichten |
Geplaatst - 19/12/2006 : 22:54:49
|
Ik vind het best heel erg aardig. Grand Piano, Panflute, Country guitar, Violin best mooi, maar 399 euries...nou nee... Meer omdat je een heel scala aan geluiden krijgt, waarvan ik de helft toch niet gebruik.
Ik ben nog steeds in de veronderstelling dat het allemaal mogelijk moet zijn om dergelijke sounds te kopen/maken. Waar is het intern geheugen anders voor !?!? Ik heb 1 gig, en maar een paar MB in gebruik...
Ik zou liever zien dat Yamaha, net zoals de Styles, ook Samples per stuk verkoopt (of weggeeft...;-)) Ik vind de Grand Piano van de T2 redelijk goed, maar wat zou het toch te gek zijn als je op een een of andere manier ook bijvoorbeeld de Ivory piano's van Synthology of Steinway The Grand piano's kan inladen...hiermee bedoel ik dus geen custom voice ! Ik zou het dan ook geen probleem vinden om hiervoor (dik) te betalen.
Gr. DA FLETCH
|
 |
|
|
Soneg
Advanced Member

1661 berichten |
Geplaatst - 20/12/2006 : 00:05:12
|
Dan kan je hier mischien wat mee ? http://www.irishacts.com/ Klik op Yamaha software. . .
Groet, Soryt |
 |
|
|
Fred
Average Member

109 berichten |
Geplaatst - 25/12/2006 : 17:46:53
|
Ook is het jammer dat het kastje niet de techniek gebruikt welke de Tyros 2 tot zijn beschikking heeft. Die nieuwe samples van Yamaha kun je tenminste in het keyboard laden en dan hoef je niet te klooien met midi. Dat lijkt mij dan een betere keuze.
Heeft iemand dat ding al gekocht en goed vergeleken met de Tyros2 klanken? Hallo Lui, Ik heb hem inderdaad gekocht en je moet het zien als een mooie aanvulling op je T2. Je moet het niet hebben over beter, maar over anders en er zitten een aantal hele mooie klanken in dat kastje. De vraag over het bedieningsgemak is simpel te beantwoorden. Je hoeft NIET met midi te klooien, want de bediening is zo simpel, dat deze midibeet er zelfs mee uit de voeten kan. Simpelweg op right 3 de klank kiezen en spelen maar. Wat betreft de prijs, daar mag je over denken wat je wilt, maar ik vind het ding zijn geld waard. Vooral omdat de benodigde software en toekomstige updates hierbij inbegrepen zijn.
Voor iemand als ik, dus zonder verstand van midi een prachtige oplossing en je kan hem straks ook weer op je Tyros 3 aansluiten.
Gr. Fred 
|
 |
|
|
Fred Noorlander
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 26/12/2006 : 14:52:45
|
Hallo
Ik heb voor de liefhebbers hier nog wat registraties van verschillende orgel klanken , helemaal voor nop, geef mij even een Email en ik stuur ze naar je toe .
FRED |
 |
|
|
lucieyvonn
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 03/01/2007 : 21:10:33
|
ik heb hem !!!!!!!!!! De Ketron SD 2.
Zonder overdrijven ik vind het geweldig. Prachtige klanken als aanvulling op een prachtig instrument, Helemaal top. Zo simpel en toch zo uitgebreid. Makkelijk te mixen met de geluiden van de \\\\Tyros 2\\\\\ In eerste instantie stond ik er een beetje sceptisch tegen over maar als je de klanken hoort ben je verkocht.
|
Bewerkt door lucieyvonn op 03/01/2007 21:26:21 |
 |
|
|
DA FLETCH
New Member

38 berichten |
Geplaatst - 04/01/2007 : 23:20:59
|
| Zitten er eigenlijk ook drumkits in ? |
 |