Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 probleem met installeren extra packs
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

gjm
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 06/05/2021 :  20:34:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Forumleden,
Ben al geruime tijd druk in de weer om extra packs toe te voegen aan mijn library op de Genos. Momenteel heb ik middels een cpi-bestand van (slechts!!!!) 114 MB 26 packs van in hoofdzaak third party aanbieders in mijn Genos geinstalleerd. Allerlei fora leren mij, dat ik na installatie van een cpi-bestand extra packs kan toevoegen middels een cqi-bestand. Echter, wat ik ook probeer, dat lukt mij voor geen meter! Zie in het icoontje van de Genos_PackInstalldata ook voortdurend een open geel rondje staan en dan weet ik al hoe laat het is.
Kortom, graag jullie bevrijdende input!

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 06/05/2021 :  23:12:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je het toevoegen van packs niet helemaal lukt zou je kunnen besluiten om even een compleet pakket (.cpi) aan te maken. Hierna ben je zo klaar. Het open gele rondje komt me niet bekend voor en heb ik nooit gezien.
114 MB is een relatief kleine file. Je hebt al wel de update naar firmware versie 2.0x gedaan? (Dan krijg je namelijk 3GB aan expansion memory ruimte)

Roel

PS. Tip: Installeer ook de gratis Yamaha Musicsoft Packs
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 07/05/2021 :  00:04:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Edit moderator: beantwoording uit mail hier neergezet, verzoek om uw huidige mailadres aan te passen in uw profiel

Beste T-Rossie,
Heb geprobeerd opnieuw een cpi-pack aan te kanken. Overschrijft echter voortdurend de max van 3 gig. Hoe ik er in het recente verleden in geslaagd ben om het cpi-pack van 114 MB aan te maken weet ik helaas niet meer. Firmware versie is overigens bijgewerkt. Het icoontje waar ik het over heb is het icoontje dat je ziet wanneer je op je Genos in het venster zit voor het laden van je expansion-packs. Verdere hulp stel ik zeer op prijs!


Bewerkt door T-Rossie op 07/05/2021 11:36:52
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 07/05/2021 :  00:05:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Zodra u tegen de limiet aanloopt van het geheugen dan zit er maar één ding op en dat is : Niet essentiële sounds/packs uitschakelen/verwijderen alvorens de cpi aan te maken.
Er bestaat ook een max. in het aantal packs : 128 stuks! (Bij meer loopt YEM vast)
Bevestigd door Yamaha Support (18-5-2018)

Vriendelijke groet,

Roel
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 09/05/2021 :  12:13:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Update:
Gert-Jan meende in de (114 MB) .cpi file alle packs geïnstalleerd te hebben, edoch... dat bleek niet zo te zijn. (er moet een fout opgetreden zijn tijdens de aanmaak)

Hij zal keuzes moeten maken om niet over de beschikbare 3 GB expansion ruimte heen te schieten.
Ga naar bovenaan de pagina

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 10/05/2021 :  09:27:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Gert-Jan,

Welke versie YEM gebruik je? Als dat versie 2.8.0 is dan kan dat evt de oorzaak zijn - er zijn al wat problemen gemeld. Het wordt aangeraden om voorlopig terug met 2.7.0 te werken tot Yamaha een nieuwe update uitbrengt.

Ik heb ook iets gelijkaardigs voorgehad en daar was de oorzaak één foutief pack. Toen ik een onderdeel van dat pack uitvinkte was het opgelost.

Stijn

Bewerkt door stijn op 10/05/2021 10:09:19
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 13/05/2021 :  12:11:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Natuurlijk zijn we allemaal benieuwd of het nu wel gelukt is Gert-Jan?

Indien ja, waar zat'm het probleem?
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000