Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 "United Keys"...gemeenschappelijk muziekproject
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

susy
Junior Member

74 berichten

Geplaatst - 17/05/2021 :  18:15:36  Toon profiel  Reageer met citaat
UNITED KEYS

Goedemiddag lieve muziekvrienden,
Graag breng ik jullie op de hoogte van een nieuw muzikaal project dat in het leven is geroepen door Heidrun Dolde (Soundwonderland) en Alois Müller.
De bedoeling is dat een lied, dat speciaal voor dit project werd gecomponeerd door Heidrun Dolde, door jullie wordt gespeeld en opgenomen en dat er een compilatie wordt gemaakt van alle inzendingen door Heidrun en Alois. Het resultaat zal zeker de moeite waard zijn.
Het doet er niet toe of je keyboard, piano, orgel of accordeon speelt! Ook het merk van instrument is onbelangrijk : Yamaha, Korg, Ketron…Alles kan, alles mag! Het is zelfs geen vereiste dat je een toetseninstrument bespeeld. Ook in groep kan er een opname gemaakt worden waarbij zelfs gitaristen, saxofonisten, drums enz….meespelen, begeleiden.
Ik zal eerst wat meer uitleg geven over het lied zelf. Het nummer kreeg de titel “United Keys” mee en de bladmuziek is hier gratis te downloaden :

https://heidruns-musikerseiten.de/media/download/zip/UnitedKeys-DieZutaten.zip

www.musicando.de

“United Keys” heeft 2 moeilijkheidsgraden nl. level 1 voor de beginners en level 1-2 voor diegene die al een beetje verder gevorderd zijn. Het nummer staat in C-Dur en beide levels zijn zowiezo niet moeilijk, voor iedereen eigenlijk wel te spelen, ook voor diegene die zonder nootjes spelen!
Je mag je creativiteit volledig zijn eigen gang laten gaan….
Jij bent diegene die de style, het tempo, de klanken (voices) kiest. Je mag het nummer in een andere toonaard spelen, nootjes toevoegen, meezingen, gewoon gek doen!
Wees creatief en verras ons!!!
Nadat alles op je instrument zover ingesteld is, moet het natuurlijk als video opgenomen worden. Dit kan zowel met een camera als met jullie gsm. Het formaat moet horizontaal ingesteld zijn. Het lied zelf nemen jullie het best aan jullie instrument op. Het geluid is dan optimaal. Nu is het de bedoeling dat video en geluid samengevoegd worden. Hiervoor kan volgende video zeer nuttig zijn :

https://youtu.be/z5P0vYL1w5U

Ook in de eerder vermelde link met de gratis bladmuziek vinden jullie nog belangrijke video-tips. Ik zal hem hier nogmaals plaatsen :

https://heidruns-musikerseiten.de/media/download/zip/UnitedKeys-DieZutaten.zip

Moesten jullie toch nog problemen ondervinden, kunnen jullie altijd contact opnemen met Heidrun Dolde : heidrun@soundwonderland.de

Oftewel met Alois Müller : aloismueller22@googlemail.com

Je kan ook altijd met je vragen bij mij terecht ( moest de Duitse taal een probleem zijn) en ik geef jullie vragen dan graag aan de betreffende personen door : susy.van.bun1@telenet.be

Ook is er nog een online-vragenuurtje waar jullie met al jullie vragen terecht kunnen. Dit online-treffen vindt aanstaande woensdagavond 19 mei plaats om 19.30 uur. Je moet gewoon surfen naar volgende website : www.allimueller.de en klikken op Nachtschicht!
De einddatum om dit muziekstuk in te dienen is 15 juli 2021.
En de bekendmaking/compilatie van alle ingezonden liedjes staat voor 8 augustus 2021 op de agenda!

Hopelijk doen jullie allen mee aan deze leuke uitdaging.
Ik voeg hier nog een extra Link toe met een video van Heidrun en Alois met de belangrijkste informatie (Duitstalig maar zeer duidelijk uitgelegd).

https://www.youtube.com/watch?v=QZSB7vIbYqI&ab_channel=AloisM%C3%BCller

Succes ……

Susy

Bewerkt door susy op 17/05/2021 20:54:06
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000