Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 microfoon instellen op de Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

cockvanwoerkom
New Member

41 berichten

Geplaatst - 04/08/2021 :  08:00:43  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo beste keyboard spelers
ik heb nu al ruim 3 jaar een yamaha Genos in mijn bezit
voorheen een tyros 5 ik ben naar iemand op zoek die mij kan helpen met het instellen van mijn microfoon via de Genos
ik krijg het maar niet voor elkaar om de juiste instellingen te krijgen dan is deze te licht dan weer te zwaar dan is het niet om aan te horen ik vindt dat ik best wel een mooie stem heb ik zing veel country muziek op mijn vorige keyboard van yamaha Tyros 5 vond ik de klanken van van muziek in combinatie met microfoon dermate beter klinken al nu met de Genos mijn vrouw zij met het beluisteren van een opname met de tyros ben jij dat of is dat Kenny Rogers dat heb ik opgenomen zij ik
maar nu ik de Genos heb lukt het mij nog steeds niet om de juiste instellingen te krijgen als voorheen met de tyros is er iemand die mij op weg kan helpen om de perfecte instellingen te krijgen zodat het weer net zo klinkt als op mijn vorige keyboard ik hoor graag wie mij hierbij kan helpen (desnoods met een beschrijving of telefonisch) bij voorbaat Hartelijk dank

Cvw

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 04/08/2021 :  12:58:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Gezien je vele vragen en onderwerpen hierover en de vele adviezen die gegeven zijn , denk ik niet dat je microfoon instellingen bedoelt maar dat je een goede Vocal Harmonizer setting zoekt .
Misschien vervelend om te horen , maar als je niet goed en zuiver kan zingen helpt de beste VH processor hier ook niet.
Je kan ook is gaan denken aan een externe unit, zoals van Digitech ., Maar de VH van de Genos is helemaal niet slecht, is alleen een "crime" om goed in te stellen ( technisch was de T5 VH exact hetzelfde) .

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

Noel
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 22/08/2021 :  21:05:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Noel  Reageer met citaat
Beste Soneg,

ik an goed zingen en toonvast, maar de VH reageert niet op het akkoord dat ik plaats met mijn linkerhand. Bij het zingen van een do bijvoorbeeld in het C akkoord klinken de mi en sol mee. Maar wanneer ik lo,ks een F akkoord neem en ik normaal een fa of la bij die gezongen do moet horen klinkt nog steeds die mi en sol en dat klinkt slecht. Het probleem is dat die VH niet reageert op mijn akkoorden. Kun je daar een oplossing een op vinden? Heb ik iets verkeerd gedaan bij d einstellingen?


Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
[/quote]
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 23/08/2021 :  16:35:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Hier een serie filmpjes op YouTube die de Vocal Harmony goed en uitgebreid uitlegt
Zet de ondertitels aan !( engels) dan gaat er een wereld voor je open , dan zie je gelijk de complexiteit van de VH2 ( je kan ook de ondertiteling in het Nederlands weergeven , even op het instelingen icoontje van You Tube klikken en de ondertiteling vertalen in het Nederlands )

Deel 1

https://youtu.be/ATuS0_gI3OM

Deel 2

https://youtu.be/PE2T70G3RPw

Deel 3

https://youtu.be/wqkjiaiZYHc

Soneg



Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

Bewerkt door Soneg op 23/08/2021 16:39:30
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000