Beste Genosvrienden, In de begeleiding van een lied moet ik een paar keer wisselen van maatsoort, van 4/4 naar 3/4. Wie kan me heel duidelijk uitleggen wat ik moet doen? Alvast bedankt! Aardbei
Dank voor je reactie! Maar ik wil graag binnen dezelfde style blijven en dan een paar momenten tijdens de begeleiding van het lied wisselen van 4/4/ naar 3/4 en weer terug. Is het ook mogelijk om dat met pedaal te doen? Ik hoor het graag. Alvast bedankt! Aardbei
Ik denk dat dat niet gaat lukken. Een style wordt geschreven in 3/4 of 4/4. Je kunt dat niet zomaar even veranderen. Je zult dus een andere oplossong moeten zoeken. Groetjes,
Dank voor je reactie! Maar ik wil graag binnen dezelfde style blijven en dan een paar momenten tijdens de begeleiding van het lied wisselen van 4/4/ naar 3/4 en weer terug. Is het ook mogelijk om dat met pedaal te doen? Ik hoor het graag. Alvast bedankt! Aardbei
Op de SX900 (kleine Genos) bevindt zich een resetknop om tijdelijk handmatig om te schakelen van maatsoort.(4/4 naar 3/4). Of dit ook mogelijk is op de Genos is mij op dit moment niet bekend. Je zou even wat moeten rondneuzen op de Genos.
Is geen reset knop. Dit is om weer naar het begin van de maat te springen. Bijv. de 4/4 maat kent een deel 2/4. (komt in veel ABBA muziek voor). Dan loop je na de 2/4 niet meer synchoom. Dus dan even, met de voetpedal, de maat corrigeren. Betekent staat weer op eerste tel.
Nog even dit. Het is op de Genos geen vaste knop maar via één van de laatse updates is dit toegewezen.
Wat voor mij denkbaar is als oplossing. De 4/4 maat(en) op regs saven en op een andere reg de 3/4 maat. gr Wim
Met deze knop is het mogelijk om te switchen van 4/4 naar 3/4. De knop ingedrukt houden vanaf begin van de maat naar 3/4. Uiteraard niet gebruiksvriendelijk. Het is een optie.
Bijgaand een YouTube video waar de maat reset knop uitgelegd en gebruikt wordt. De melodie is The Spanish Night is Over van Engelbert Humperdinck Is in Duits maar je kunt het volgend. Anders vertaling aanzetten.