Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 midi file en style synchroon starten
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jean V
New Member

26 berichten

Geplaatst - 19/12/2021 :  20:46:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jean V  Reageer met citaat
Ik wil een midi file mee laten lopen samen met een style maar ik vind niet hoe ik de style en de midi file synchroon kan starten. Weet iemand raad?

JV

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 20/12/2021 :  11:44:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Jean,
Style : druk op knop "SyncStart";
Midi : druk op knop "Song" > ga naar "SongPlayer scherm"
> bij de midi:
> tik op het icoontje met de drie horizontale streepjes met een neerwaarts pijltje onder
(juist boven "Song Position")
de lichtjes van de midiplayer en de style knipperen;
druk op een klaviertoets en beide starten synchroon.
Desgewenst kan je zelfs de multipad synchroon mee laten starten;
druk hiervoor dan gelijktijdig op de knop "Select/SyncStart" (links naast Multipad Control op het kbd)
en de gewenste multipad .
Dit alles kan in een registratie opgeslagen worden.

VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

Jean V
New Member

26 berichten

Geplaatst - 21/12/2021 :  15:31:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jean V  Reageer met citaat
Dag Eddy

Bedankt voor je uitleg. 't Is simpel maar ik kon het raar genoeg niet vinden. Ik heb nog een vraagje i.v.m. vocal effects.

Voor reverb op zang kan je kiezen tussen de master reverb (vb medium hall+) of het effect type op lead in de vocal harmony. Toch vind ik niet echt een, naar mijn gevoel, goed klinkende reverb. De master effecten 'hall+' hebben op 800Hz een verhoging van 6dB wat gauw voor teveel laag zorgt in de reverb bij live situaties. Ik kan dit wel oplossen door die 6dB er af te halen en dit te saven maar toch vind ik geen reverb die het niveau haalt van bv. een Lexicon reverb. Daarentegen kan ik een mooie reverb proberen maken door de instellingen aan te passen van de reverbs in de Vocal Harmony effect type maar daar blijf ik steeds het probleem hebben dat de 'S' steeds teveel benadrukt wordt. (Ik mis in de Genos wel een de-esser) Is ook niet op te lossen door de LPF cutoff frequentie naar een lagere waarde te zetten want dan wordt de reverbstaart ook weer te dof.
Een combinatie van master reverb (bv. medium hall+ op 20) en effect (bv Romantic reverb op 16) klinkt redelijk goed maar twee reverbs combineren is meestal ook geen goed idee.

Heb jij goeie suggesties voor het maken van een goede reverb? Vertrek ik het best bij de vocal effects of ga ik aan de slag met de master reverb? (deze is dan ook wel van toepassing op de sound van de instrumenten in de style)

Mvg,
Jean


JV
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 21/12/2021 :  16:10:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jean,
bedankt voor de feedback.
Voor je vraag ivm. Reverb moet ik passen,
ik gebruik geen zang, ik denk dat jij hiervan
meer van af weet dan ik.


VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

Jean V
New Member

26 berichten

Geplaatst - 21/12/2021 :  21:00:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jean V  Reageer met citaat
Toch bedankt Eddy

JV
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000