Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Tyros 5 en Garageband
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Johny Neirinck
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 29/12/2021 :  21:36:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste collega-toetsenisten, ik hoop dat mijn vraag hier op de juiste plaats staat. Indien niet, mijn excuses. Ik heb een Tyros 5 en zou deze willen gebruiken als "soundmodule" op Garageband. Ik heb al iets kunnen opnemen als midi met de T5 als midi-keyboard, maar met de klanken van Garageband zelf (niet veel soeps ;)). Graag zou ik de klanken van de T5 willen gebruiken. De T5 is verbonden met een usb-kabel op de MacBook. Heeft er iemand ervaring met deze opstelling? Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zodat ik de mooie klanken van de T5 kan gebruiken als ik bv een midi afspeel in Garageband? Ik ben een absolute leek op dit gebied en hoop dat er hier mensen zitten die mij op weg kunnen helpen.Mijn bedoeling is om liedjes in het schlagergenre op te nemen. Nog 1 vraagje: is een audio-interface hetzelfde als een "vroegere soundmodule" zoals we die kenden? Krijgt men daar klanken uit als je daar een keyboard op aansluit? groeten, Johny

theplayer
Moderator

2984 berichten

Geplaatst - 30/12/2021 :  07:11:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Om Midi te gebruiken moet je eerst de Yamaha Mididriver downloaden en installeren.
Deze staat bij Yamaha op de site.
Dan moet je de USB to Host gebruiken.
Succes,
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Johny Neirinck
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 30/12/2021 :  14:00:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik kan mijn keyboard wel al als midi toetsenbord gebruiken en opnemen, maar voorlopig enkel met de aanwezige klanken van de Garageband geluiden bibliotheek. Ik zou graag de klanken van de Tyros 5 willen gebruiken om op te nemen in GB. Is dit mogelijk denk je? Anders zou ik me een soundmodule kopen. Alleen is dan ook mijn vraag, ben een leek hierin, of een audio-interface een ingebouwde soundmodule heeft… of is dit nog iets anders?
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2984 berichten

Geplaatst - 30/12/2021 :  19:35:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Johny,

Ik heb helemaal geen ervaring met een MAC, maar ergens moet je instellen dat het midisignaal naar de Tyros gezonden wordt en niet naar de geluidskaart van de MAC.
Helaas kan ik je niet precies vertellen waar je dat moet doen.
Succes,
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000