Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 wav files laten afspelen per ingedrukte toets
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Funcleluke
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 12/12/2022 :  09:44:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Vroeger kon ik met de Pro9000 zelf opgenomen loops in wav laten afspelen door ze toe te wijzen aan specifieke noten in de lower part en de setting dan weg te schrijven in een registratiebestand.

Ik vraag me af hoe ik zoiets kan doen met de Tyros 5. Tot nu toe heb ik dat enkel gevonden om 1 loop te laten afspelen in de audiorecorder en de A-B repeat toets.

Nu is het vooral de bedoeling om per toets een loop of geïmporteerde wav sound te doen klinken van zodra je de toets indrukt en met de sustainpedaal aanhoudt. Dus zoals je dat kan met een externe sampler en via midi.

Is voor in een theaterstuk waar ik enkel mijn tyros 5 wil gebruiken om het simpel te houden.

Kan dit met de tyros5?

Alvast bedankt voor suggesties
Luc

theplayer
Moderator

2986 berichten

Geplaatst - 12/12/2022 :  17:29:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Het makkelijkste is om dit te doen met multipad.
Je kunt er da 4 in een bank zetten.
Deze kun je weer automatisch laden via registraties.
Anders moet je een nieuwe voice maken en voor iedere toets een nieuwe wave laden.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Funcleluke
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 12/12/2022 :  18:39:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt ThePlayer.
Had ondertussen ook de mogelijkheid van Audio-link en multipad gevonden. Jammer wel dat daar geen looping mogelijk is.
Dus lijkt die tweede suggestie van jou ook een interessante denkpiste want daar kan je de sustainpedaal gebruiken om toch een loop te maken van het geluidsbestand.
Zal eens kijken in de handleiding hoe dat aan te pakken.
Groetjes uit Gent

Bewerkt door Funcleluke op 12/12/2022 20:03:49
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000