Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Rotary slow/fast
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

JohnValkering
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 28/01/2023 :  16:21:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Weet iemand of het mogelijk is om de overgang van slow naar fast bij de organ sounds geleidelijk te laten overgaan? Het is nu een klik en direct slow of fast, maar zo snel gaat een lesliebox ook niet. Mijn oude psr9000 had deze functie ook en ging wel mooi geleidelijk over? Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Groeten John Valkering

theplayer
Moderator

3034 berichten

Geplaatst - 28/01/2023 :  17:18:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Je kunt daar instellingen voor maken in de mixer en dan naar effect.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

JohnValkering
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 30/01/2023 :  10:50:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank voor de reactie. Ik heb gedaan en gezocht in de mixer, maar kan geen instelling vinden om de overgangstijd oid aan te passen. Wel heb ik gemerkt dat niet alle organ sounds even snel schakelen, maar waar ik dit kan aanpassen is mij tot nu toe een raadsel. Hoe dan? Gaat wel om de Genos, hoop dat je antwoord daar op gebaseerd is. Dank je.

T-Rossie
Moderator

3275 berichten

Geplaatst - 30/01/2023 :  12:27:54  Toon profiel  Reageer met citaat
@john,
Er zijn op de Genos 2 soorten (Hammond-achtige) Organs. Soort 1 betreft een vast sample zoals de Jazz Rotary JS. Als je hierbij de slow/fast knop drukt wordt er geschakeld tussen 2 samples: De Slow en Fast.

De Jazz Standard (Icoon met drawbars) maakt wél gebruik van de Rotary simulator en dan kun je de parameters wel instellen. Kies daarvoor de Jazz Standard en dan de (witte) Voice knop. Dan zul je de Rotary zien. Door op de Rotary te drukken verschijnen er 2 pagina's met parameters/instellingen......

JohnValkering
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 30/01/2023 :  14:23:09  Toon profiel  Reageer met citaat
@T-Rossie,
Dank je, heb de instellingen gevonden zoals je het uitgelegd hebt.
Groet John
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000