Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Geheugen PSR SX 700
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Powerkeys
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 21/02/2023 :  11:18:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Na jarenlang plezier van mijn PSR 9000 te hebben gehad, nu een PSR SX 700.
Kon zo geen sx 700 topic vinden dus hier maar geplaatst.
Mijn vraag is, hoeveel EX packs de sx 700 intern kan opslaan. (400 mb)
Als ik een tweede pack instaleer, krijg ik de melding Cannot execute quick installation. Install with a full installer (ppi/.cpi).
Heb de laatste YEM sofware, en heb al meerdere pogingen gedaan. Ga ervanuit dat er niet genoeg ruimte is, dit gemeld word vanuit het keyboard. Ook diverse oplossingen gezocht hier op het forum.

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 21/02/2023 :  12:54:29  Toon profiel  Reageer met citaat
De melding heeft betrekking op het soort 'installation'
YEM biedt 2 types :
a. Full install
b. Quick install

De Full installation duurt wat langer omdat het expansion geheugen compleet wordt gewist (geformatteerd) en daarna alle packs opnieuw worden geplaatst.

De Quick (.CPQ) staat toe dat er packs worden toegevoegd terwijl de reeds bestaande packs blijven staan.

Binnen YEM heb je de keuze om óf een .CPI (full) óf een .CPQ (Quick) installatie file te maken. De 'default' is dacht ik .CPQ ..... dus je moet even de juiste selecteren voor het opslaan.
Ga naar bovenaan de pagina

Powerkeys
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 21/02/2023 :  15:19:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor je reactie, heb het volgens mij al eens geprobeerd, maar zal nog eens een poging doen.
Wordt vervolgd.
Ga naar bovenaan de pagina

Powerkeys
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 21/02/2023 :  16:14:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Als ik kijk naar de Pack install size, geeft hij al 309 MB aan.( Western EU) Dat betekend dat er dus nog maar zo'n 90 MB over is van het interne geheugen van de SX700. Ik denk dat dat het probleem dan moet zijn.
Ga het in ieder geval nog eens proberen.
Ga naar bovenaan de pagina

admin
Forum administrator

300 berichten

Geplaatst - 22/02/2023 :  17:53:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van admin  Reageer met citaat
Nu ik jouw eerste post beter lees zie ik dat je een 'tweede pack' wil installeren. De PSR geeft dan aan dat dat niet mogelijk is.... heeft niet te maken met dat 90 MB te weinig zou zijn als intern geheugen.

Je kunt het best de 2 packs importeren en dan een nieuwe Install file maken. YEM weet vanuit de Instrument-Info file of de 2 pack gaan passen en zal dan melden als het te groot is.

T-Rossie (moderator)
Ga naar bovenaan de pagina

Powerkeys
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 22/02/2023 :  19:21:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Henk, Bedankt voor deze informatie.
Dus twee packs importeren in YEM, en dan een .CPI maken....Ga ik eens proberen.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 22/02/2023 :  23:45:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Excuus... ik had geantwoord onder het Admin account en daardoor verscheen (onbedoeld) de naam van Henk eronder
Ga naar bovenaan de pagina

Powerkeys
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 03/03/2023 :  12:12:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb vandaag 4 packs gedownload en met YEM geïmporteerd, en alle vier in één keer rechtstreeks op een USB stick gezet.
Werd wel gewaarschuwd dat het geheugen van de SX geformatteerd zou worden. Maar alles verliep verder zoals het zou moeten, en het is gelukt...
Bedankt voor de goede tips..
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 03/03/2023 :  12:45:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Mooi dat het je is gelukt!
Bedankt voor de terugkoppeling
Ga naar bovenaan de pagina

Powerkeys
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 03/03/2023 :  16:21:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik kon er trouwens ook maar vier vinden op de Yamaha website, die geschikt waren vooe de sx700.
Ik zoek eigenlijk nog wat extra voices, zoals Synth en church organ.Deze zijn er ook voor de Genos te vinden.
Ga naar bovenaan de pagina

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 04/03/2023 :  12:08:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Kijk voor extra packs ook eens op deze site https://uk.yamaha.com/en/products/contents/keyboards/vse/index.html
Ze worden al enkele jaren gratis aangeboden door Yamaha.

Kies PSR-SX700 in het vakje "Your model"

Stijn

Bewerkt door stijn op 04/03/2023 13:04:08
Ga naar bovenaan de pagina

Powerkeys
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 07/03/2023 :  14:43:02  Toon profiel  Reageer met citaat

Bedankt Stijn,
Daar heb ik ook al wat gedownload, maar volgens mij is niet alles onder Your model psr sx 700 ook geschikt voor de sx 700.
Kan het allicht nog een kans geven...Kan ik het dan installeren als .CPQ?
Heb er zoals boven omschreven nu 4 in één keer kunnen instaleren. Of moet ik ze dan allemaal opnieuw in een instalfile erin zetten.
Ga naar bovenaan de pagina

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 08/03/2023 :  10:39:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij het opslaan van het pack stelt de Expansion Manager het bestandstype *.CQI voor (Quick Install). Maar het gebeurt regelmatig (zeker bij Genos) dat het keyboard een foutmelding geeft bij het installeren en dan moet de hele procedure (als full install CPI) opnieuw uitgevoerd worden. Ik kies daarom altijd het bestandtype *.CPI - het Expansion geheugen wordt dan geformatteerd en het pack wordt geïnstalleerd. Het duurt iets langer, maar het geeft meer zekerheid.

De packs die je wilt behouden op het keyboard moeten aangevinkt blijven, zoniet worden ze gewist.
Ga naar bovenaan de pagina

Powerkeys
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 08/03/2023 :  12:34:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt, we gaan er binnenkort mee aan de slag, en laat even weten hoe het gegaan is.
Ga naar bovenaan de pagina

Powerkeys
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 11/03/2023 :  10:20:26  Toon profiel  Reageer met citaat
De packs die onder your model staan, zijn die allemaal geschikt voor de PSR SX700, of alleen de packs die nadrukkelijk gedownload moeten worden als geschikt voor de sx700. Ik zie ook dat veel mensen packs van bijvoorbeeld de Tyros, en Genos keyboards in hun sx 700 hebben. Bijvoorbeeld het Premium Vintage Synth pack, wordt aangegeven voor alleen de Genos, en Tyros keyboards. Dat is er bijvoorbeeld een die ik graag zou willen hebben.
Maar voordat ik hieraan begin, zou ik dat graag zeker willen weten.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000