Onlangs aangeschaft 2 stuks MAUI 11 G2 en verbaasd over de kwaliteit en power. Het is een 'array' systeem met de mid/high speakers in een verticale kolom. Enig nadeel van dit systeem is dat de speakers uitsluitend kunnen worden geplaatst bovenop een opvulpijp van 60 cm lang. Hierdoor gaat het geluid (met name in kleine ruimtes) hoog over de luisteraar heen. Reden om een oplossing te bedenken : Een korte opvulpijp bouwen van onderdelen van de Installatie kit M G2 IK 1 Dit is het geworden en klinkt nog steeds zeer goed. Voor grotere gelegenheden pak ik de originele opvulpijp.
Een vraagje: Is dit opvul-pijpje een los onderdeel van de installatie kit M G2 IK 1 of moet je zelf dit pijpje van 10 cm in elkaar monteren met kunst en vliegwerk. De set kost 145 euro. Maar ik heb om dezelfde reden als U alleen dit mini opvulpijpje nodig.
Eén mini-pijpje is gebouwd met onderdelen van twee sets.
De boven- en onderzijde (connectoren) worden 1 op 1 doorverbonden. De bestaande pennen van de kits doormidden gezaagd en die zijn vervolgens heel eenvoudig te monteren d.m.v de bestaande inbusbouten.
Dag Roel Het betekent dus dat ik 2 sets nodig heb van 145 euro is 290 euro. En dus zelf ook nog, als a techneut moet gaan knutselen. Dat gaan we niet doen. Overigens ben ik het helemaal met je eens qua geluid uit deze boxen. Bedankt voor je snelle reactie. Ton
Het kostenplaatje was voor mij ook 'op het randje' maar kon door een uitverkoop 3 setjes voor de helft kopen en kreeg na wat aandringen bij de fabrikant Adam Hall er 1 gratis.
Inmiddels heb ik de DAVE 10 4GX in de studio en de MAUI's verkocht.
De DAVE 10 staat nu in mijn home-studiootje en voldoet uitstekend. Het geluid is clean en biedt voldoende 'laag'. Zeer portabel en het vermogen 680W zal ook voor kleine feestjes voldoende zijn.