Heeft er iemand ervaring met en een oplossing voor het toekennen van program change nummers aan de sounds van de Tyros2? Tot nu toe is het me niet gelukt om via een extern apparaat andere sounds dan de GM-klanken op te roepen.
Wat ik graag wil is het volgende: Via mijn orgel zenden de bedieningsknoppen de Program change-waarden 0 t/m 50 uit. De instrumentklanken onder die knoppen volgen echter niet de GM-volgorde. Bijv. nr 6 is op het orgel de piano (GM-waarde 0). Nu wil ik in de Tyros2 een setup maken waarbij ik bij ontvangst van program change nr 6, een om het even welke piano toeken. En zo verder voor de overige waarden/knoppen. onder andere: 0 = orgel1 1 = orgel2 6 = grand piano 10 = vibrafoon 24 = hoorn etc.
In het orgel zijn de uitgezonden knop/ program change-waarden niet te veranderen, alleen de waarden voor de sequence-kanalen, dus de setup moet in de T2 gemaakt worden.
Da's een lastige Ruud. De mogelijke oplossing zou kunnen liggen in het aanmaken van 'custom-voices' en de gewenste indeling maken in die bank. Program Changes gaan dan lukken.
Alleen nog even de juiste Bank Selekt toevoegen (00H 3FH) .... en hoe doe je dat ? Zonder tussenkomst van een PC met sequencer software die dit kan zal het waarschijnlijk niet lukken.
OK T-Rossie, Had zelf al een volgorde bedacht in de custom voice bank, maar liep ook aan tegen het selecteren van de bank. Het zou mooi zijn om aan een voice een eigen Program Change nummer te kunnen toewijzen.
Ik blijf verder proberen in de CV bank. Al zouden het alleen maar de GM-voices zijn die ik kan husselen, maar natuurlijk liever iedere klank uit de T2.
Ik houd me verder aanbevolen voor iedere mogelijke optie van eenieder. Foute antwoorden bestaan daarbij niet, want gecombineerd zal de oplossing wel boven komen drijven (hoop ik). Groet, Ruud