Ik heb de presentatie bekeken. Niet echt geweldig. Maar behalve de licht indicatie waar de stand van de knoppen staan is prettig. Als je deze veel gebruikt???!! Idem met de schuifregelaars. Maar helpt niet veel als je de orgel settings in een registratie hebt opgeslagen. Dan zal je voordat je gaat spelen deze schuifregelaars eerst op de juiste positie moeten zetten. Dus of de verlichting nu echt veel nut heeft. Zoals ik in een eerdere Thread heb geschreven. Veel Bling, Bling. Misschien voor sommige die een externe monitor gebruiken. Er zit nu een HDMI poort (uitgaan) op de Genos2. Maar voor enkele tientjes koop je een interface. Het scherm is niet groter en kan ook niet opgeklapt worden. De verlichting kan wat bijgedraaid worden. Maar is nu ook al het geval. In de video wordt een nieuwe piano sound gedemonstreerd. Zal morgen ook wel één van de favorieten van Peter zijn. Maar de echte piano sound liefhebber koopt geen Keyboard. Op sommige sounds, bovengenoemde piano en guitaren zit wat betere afterthought op. Ook op PrsTutorial (de Engelse Site) is er niet veel opwinding over de Genos2. Eerder wat teleurstelling. Hopen maar dat Peter morgen een betere demo geeft om de denk ik de aanzienlijk hogere prijs van de Genos2 te rechtvaardigen en eventueel tot koop over te gaan.
Bewerkt door Wim ter Schiphorst op 15/11/2023 18:19:03
De presentatie had wel wat beter gekund en ik was ook niet onder de indruk van heren met een te overduidelijk Duits accent. De wiebelende keyboard stand was ook storend. Martin had er beter aan gedaan om gewoon te zitten voor de Genos2
Maar....ik ben omver geblazen door de enorme verbeteringen /uitbreidingen ten opzichte van Genos1. De draaiknoppen en sliders met led indicatie maken gebruik van het 'catch' mechanisme en dat is fantastisch want het voorkomt grote stapverstoringen. Je kan dit bling-bling vinden maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. @Wim : Een piano klank met aftertouch?
Veel gebruikers hebben tijden gevraagd om een video output poort. Nu zit er een HDMI uitgang op... gelukkig. De displays zijn 5 graden meer naar de bespeler gedraaid én in helderheid regelbaar en volgens de presentatrice ook goed leesbaar tijdens buiten optredens. Bluetooth ingebouwd, audio interface via USB, 3 extra assignable knopjes links, het kan niet op....
Expansion packs en software is niets veranderd ,Yem is hetzelfde gebleven ( helaas) Zijn wel heel wat dingen verbeterd en ook de registraties kunnen nu ook Midi settings opslaan , Ik ben erg benieuwd naar het concert morgen
Als ik het goed begrijp moeten de packs niet opnieuw gedowload worden en volstaat het om de instrument info van Genos2 in yem te brengen om daarna de gekende procedure te volgen?