Auteur |
Onderwerp  |
|
Marcel Noels
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 07/08/2023 : 14:09:15
|
Graag wou ik bij deze informeren of er iemand weet heeft of er een expansie pakket zou bestaan met de echte Hammond klanken voor op een Genos te installeren. |
|
T-Rossie
Moderator

3271 berichten |
Geplaatst - 07/08/2023 : 14:46:37
|
Hallo Marcel, Er zijn standaard al een aantal organ klanken die redelijk dicht in de buurt komen van de 'sinus-sound' en er is een (gratis) expansion pack genaamd 'Euro&US Organs'. Voor mij was het dat allemaal nét niet goed genoeg, vooral vanwege de magere Leslie simulatie.
Om deze reden heb ik er een Viscount Legend Exp(ander) bij gekocht en met MIDI gekoppeld. Super lekkere sound, echte drawbars, realistische Leslie en indien gewenst een 'smerige' Hammond 

Natuurlijk hoort daar dan ook de 'half-moon' schakelaar én een volume pedaal (FC7) bij.
 |
Bewerkt door T-Rossie op 10/08/2023 14:14:24 |
 |
|
theplayer
Moderator

3026 berichten |
|
Soneg
Advanced Member

1637 berichten |
Geplaatst - 08/08/2023 : 00:36:36
|
Ik heb zowel de YC 61 als ook de Neo Ventilator rotary speaker module. De Yc heeft met zijn 1.20 update een nieuw Rotary effect gekregen en is nu een van de betere Hammond clone’s, De Nord D5 die ik eerst had en de YC doen wat de drawbarsound niet voor elkaar onder. , omdat ik in de beginjaren van de Genos niet tevreden was met de drawbar sound had ik eerst de Lester K Rotary effect unit aan de Genos geknoopt en was het geluid al enorm verbeterd, maar was het nog niet naar mijn zin ( ik heb in het verleden al 3 verschillende Hammond keyboards gehad) en toen dus de Nord hierna aangeschaft en na een aantal jaren later de YC61 ., toevallig kwam ik een Neo Ventilator voor “ weinig “ tegen en ben ik daar wat mee aan het experimenteren gegaan , En kan ik concluderen dat de Genos met de Ventilator een heel goede Hammond kan voortbrengen die niet onderdoet voor heel veel clones op de markt , wel is het nodig dat weet hoe je de diverse effecten en outputs moet instellen om een goed resultaat te krijgen , https://youtu.be/ztcfp5ro-pc https://youtu.be/NZR3LNzJgz0
Genos /MFC10 /YC61/Tannoy Gold 5 Monitors |
 |
|
theplayer
Moderator

3026 berichten |
Geplaatst - 08/08/2023 : 09:55:07
|
Hoi Marcel,
Vergeet ook niet dat Hammond spelen een eigen techniek nodig heeft. O.a. het "pompen" met een volume pedaal en vooral het spelen in "vreemde" akkoorden. Dat brengt samen met de voice de speciale Hammond klank. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
Marcel Noels
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 09/08/2023 : 21:29:53
|
T-Rossie , Theplayer en Soneg, bedankt voor jullie reply's . Ik begrijp dus dat er geen expansie pakket bestaat met de echte Hammond klanken.
|
 |
|
Soneg
Advanced Member

1637 berichten |
Geplaatst - 09/08/2023 : 23:57:30
|
Nee de pakketten die er zijn , zijn redelijk te gebruiken maar geven net niet “Het” geluid en gevoel . Maar voor de niet puristen zijn ze prima te gebruiken, en met wat tweaken kan je met de Genos een Heel behoorlijke Hammond sound neerzetten
Genos /MFC10 /YC61/Tannoy Gold 5 Monitors |
 |
|
katy huygelier
Junior Member

73 berichten |
Geplaatst - 10/08/2023 : 10:56:28
|
Hallo, De orgelklanken van de Genos zijn meer te vergelijken met de elektronische orgels van na de toonwiel periode.Wat dat betreft doet ie het wel erg goed. Als je de toonwielsound wil zal je bovengenoemde raad moeten opvolgen en er iets bijnemen Je kunt ook eens bij Hammond zelf kijken maar dan gaat de prijs snel omhoog. Wij hebben vorige zomer een Hammond Sk1 onder onze Genos geplaatst. We kregen flink wat korting omdat het een eindereeks was. Werkt voortreffelijk. Een Crumar mojo 61 zou ook geschikt kunnen zijn.
Mvg,Tony&Katy |
 |
|
darry bell
Average Member

113 berichten |
Geplaatst - 12/08/2023 : 10:30:07
|
Beste ik heb wel de orgel registratie van Klaus wunderlich ,als je wil stuur ik ze u door gr Andre ( darry bell) |
 |
|
|
Onderwerp  |
|