Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Hammond klanken op Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Marcel Noels
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 07/08/2023 :  14:09:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Graag wou ik bij deze informeren of er iemand weet heeft of er een expansie pakket zou bestaan met de echte Hammond klanken voor op een
Genos te installeren.

T-Rossie
Moderator

3271 berichten

Geplaatst - 07/08/2023 :  14:46:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marcel,
Er zijn standaard al een aantal organ klanken die redelijk dicht in de buurt komen van de 'sinus-sound' en er is een (gratis) expansion pack genaamd 'Euro&US Organs'.
Voor mij was het dat allemaal nét niet goed genoeg, vooral vanwege de magere Leslie simulatie.

Om deze reden heb ik er een Viscount Legend Exp(ander) bij gekocht en met MIDI gekoppeld. Super lekkere sound, echte drawbars, realistische Leslie en indien gewenst een 'smerige' Hammond

Natuurlijk hoort daar dan ook de 'half-moon' schakelaar én een volume pedaal (FC7) bij.

Bewerkt door T-Rossie op 10/08/2023 14:14:24
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

3026 berichten

Geplaatst - 07/08/2023 :  20:12:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Een andere mogelijkheid is er een Yamaha YC 61 bij te nemen.
Die klinkt ook zeer goed.
https://www.youtube.com/watch?v=bjkpYB1GwKc
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Soneg
Advanced Member

1637 berichten

Geplaatst - 08/08/2023 :  00:36:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ik heb zowel de YC 61 als ook de Neo Ventilator rotary speaker module.
De Yc heeft met zijn 1.20 update een nieuw Rotary effect gekregen en is nu een van de betere Hammond clone’s,
De Nord D5 die ik eerst had en de YC doen wat de drawbarsound niet voor elkaar onder. , omdat ik in de beginjaren van de Genos niet tevreden was met de drawbar sound had ik eerst de Lester K Rotary effect unit aan de Genos geknoopt en was het geluid al enorm verbeterd, maar was het nog niet naar mijn zin ( ik heb in het verleden al 3 verschillende Hammond keyboards gehad) en toen dus de Nord hierna aangeschaft en na een aantal jaren later de YC61 ., toevallig kwam ik een Neo Ventilator voor “ weinig “ tegen en ben ik daar wat mee aan het experimenteren gegaan , En kan ik concluderen dat de Genos met de Ventilator een heel goede Hammond kan voortbrengen die niet onderdoet voor heel veel clones op de markt , wel is het nodig dat weet hoe je de diverse effecten en outputs moet instellen om een goed resultaat te krijgen , https://youtu.be/ztcfp5ro-pc
https://youtu.be/NZR3LNzJgz0

Genos /MFC10 /YC61/Tannoy Gold 5 Monitors

theplayer
Moderator

3026 berichten

Geplaatst - 08/08/2023 :  09:55:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Marcel,

Vergeet ook niet dat Hammond spelen een eigen techniek nodig heeft.
O.a. het "pompen" met een volume pedaal en vooral het spelen in "vreemde" akkoorden.
Dat brengt samen met de voice de speciale Hammond klank.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Marcel Noels
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 09/08/2023 :  21:29:53  Toon profiel  Reageer met citaat
T-Rossie , Theplayer en Soneg, bedankt voor jullie reply's . Ik begrijp dus dat er geen expansie pakket bestaat met de echte Hammond klanken.

Soneg
Advanced Member

1637 berichten

Geplaatst - 09/08/2023 :  23:57:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Nee de pakketten die er zijn , zijn redelijk te gebruiken maar geven net niet “Het” geluid en gevoel .
Maar voor de niet puristen zijn ze prima te gebruiken, en met wat tweaken kan je met de Genos een
Heel behoorlijke Hammond sound neerzetten

Genos /MFC10 /YC61/Tannoy Gold 5 Monitors

katy huygelier
Junior Member

73 berichten

Geplaatst - 10/08/2023 :  10:56:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
De orgelklanken van de Genos zijn meer te vergelijken met de elektronische orgels van na de toonwiel periode.Wat dat betreft doet ie het wel erg goed.
Als je de toonwielsound wil zal je bovengenoemde raad moeten opvolgen en er iets bijnemen
Je kunt ook eens bij Hammond zelf kijken maar dan gaat de prijs snel omhoog.
Wij hebben vorige zomer een Hammond Sk1 onder onze Genos geplaatst.
We kregen flink wat korting omdat het een eindereeks was.
Werkt voortreffelijk.
Een Crumar mojo 61 zou ook geschikt kunnen zijn.

Mvg,Tony&Katy

darry bell
Average Member

113 berichten

Geplaatst - 12/08/2023 :  10:30:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste ik heb wel de orgel registratie van Klaus wunderlich ,als je wil stuur ik ze u door gr Andre ( darry bell)
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000