Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Pa5X gerelateerde onderwerpen
 Multitrack in Cubase 12
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Robert
New Member

33 berichten

Geplaatst - 15/10/2023 :  16:35:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Omdat de Pa5x geen multitrack in midi kent (helaas) wil ik rechtstreeks de Pa5x doorverbinden met Cubase 12.
Ik ben redelijk onbekend met de mogelijkheden van dit program omdat het zo uitgebreid is.
Ik wil dus een multitrack in midi inspelen in Cubase 12.
Is die mogelijkheid aanwezig in dit program en hoe moet ik er mee omgaan?
Misschien is er iemand die mij de weg kan wijzen.
Bij voorbaat veel dank.


RobertMzB

Bewerkt door Robert op 15/10/2023 16:37:32

Robert
New Member

33 berichten

Geplaatst - 23/10/2023 :  16:55:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Is er echt niemand die mij kan helpen?

RobertMzB
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 24/10/2023 :  21:12:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat

je moet het volgende doen op de pa5x:

- verbind deze met de usb kabel met de pc
- in het midi settings menu van de pa5x zet je de midi kanalen 9 - 16 voor de style tracks (in de midi out) en zet de upper sounds naar de juiste kanalen.
- zet in de midi settings ook de clock sync aan

open nu cubase
- kies op 1 van de midi tracks de input van de pa5x (iets al general usb control of zo heet dat (ik doe deze reply uit mijn hoofd, dus kan nu niet kijken)
- neem nu op dat ene kanaal je performance op
- nu heb je in cubase 1 midi track die alles bevat en dat wil je natuurlijk op aparte kanalen hebben, selecteer de opgenomen midi track en kies in het menu van cubase de optie dissolve, kies hier channels (dus niet pitch)

nu heb je alle sporen apart in cubase wat je opgenomen hebt en dit kun je weer afspelen op de pa5x aangezien de midi kanalen ook direct goed staan, hooguit dat je daar nog even de pa5x als midi out moet kiezen.

De oorspronkelijke opname kun je dan wissen (de midi die je oorspronkelijk had opgenomen), aangezien deze nu op aparte kanalen staat, anders stuur je alle kanalen twee keer dezelfde informatie en dat wil je niet.

Bewerkt door QuiRobinez op 24/10/2023 21:13:58
Ga naar bovenaan de pagina

Robert
New Member

33 berichten

Geplaatst - 26/10/2023 :  17:54:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Kijk, daar hebben we wat aan.
Hartelijk dank voor je uitleg. Ga het eea binnenkort uitproberen en toepassen.
Ik zal mijn bevindingen op dit forum delen.
Gelijk ff het volgende:
Je tutorials zijn perfect en erg leerzaam. Bedankt dat je zoveel moeite en tijd stopt in het vervaardigen. Grote klasse.

RobertMzB
Ga naar bovenaan de pagina

Robert
New Member

33 berichten

Geplaatst - 29/10/2023 :  11:51:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Eerste reactie:
Het instellen van de midigegevens in de PA5X levert geen enkel probleem.
Het doorverbinden naar de computer met een midikabel is ook gelukt.
In Cubase 12 kan ik de PA5x niet verbonden krijgen.General USB is niet te vinden, ook kan ik nergens ontdekken dat de PA5X is verbonden met de computer.
Wel heb ik met Cubase VST 32 resultaat. Kan hier uitvoeren wat mijn bedoeling is/was, dus het maken van een multitrack in midi.
Toch wil ik gaarne met Cubase 12 werken ivm de mogelijkheid tot stylebewerking van een midifile. (na toepassing van de tutorial van Qui lukt mij dat zeer goed, vandaar mijn voorkeur)
Mogelijk kan Qui mij nog wat aanvullende tips geven.


RobertMzB
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 31/10/2023 :  00:38:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert

Eerste reactie:
Het instellen van de midigegevens in de PA5X levert geen enkel probleem.
Het doorverbinden naar de computer met een midikabel is ook gelukt.
In Cubase 12 kan ik de PA5x niet verbonden krijgen.General USB is niet te vinden, ook kan ik nergens ontdekken dat de PA5X is verbonden met de computer.
Wel heb ik met Cubase VST 32 resultaat. Kan hier uitvoeren wat mijn bedoeling is/was, dus het maken van een multitrack in midi.
Toch wil ik gaarne met Cubase 12 werken ivm de mogelijkheid tot stylebewerking van een midifile. (na toepassing van de tutorial van Qui lukt mij dat zeer goed, vandaar mijn voorkeur)
Mogelijk kan Qui mij nog wat aanvullende tips geven.



Iemand anders zei ook al dat die in cubase 12 niet te vinden was. Ik gebruik zelf cubase 10. Tot cubase 10 was het altijd mogelijk om je midi interfaces te activeren of te deactiveren, je zou in het menu kunnen kijken of die midi driver misschien gedisabled staat.
Ga naar bovenaan de pagina

Robert
New Member

33 berichten

Geplaatst - 01/12/2023 :  19:37:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Eindelijk de tijd gehad om het eea uit te zoeken.
Verbinding met een midi naar usbkabel werkt niet.
Wel werkt een usbkabel met een vierkant blokje. (weet niet direct hoe zoiets heet)
Alle instellingen uitgevoerd die door Qui werden aangeboden.
Werk nu met Cubase 10,5 en dat gaat perfect.
Kan nu eindelijk een MultiRecord opname maken en deze bewerken.
Bedankt Qui voor de richting die je mij aangaf.
Met groet.

RobertMzB
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000