Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Metronoom ook hoorbaar in LINE OUT R/L-L
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

John-Tyros4
Starting Member

10 berichten

Geplaatst - 10/11/2023 :  10:39:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste alle, Zoals ik al eerder dit jaar heb laten weten heb ik een Tyros 4 aangeschaft. Dus ik loop nog tig-tijd achter op de meesten van jullie met kennis en instrument.

Wie kan mijn probleem oplossen;
De drummer wil de metronoom horen, dus deze Vink ik af in het tabblad Line Out, onder SUB 1.
Het lijkt te werken, je hoort de metronoom op SUB 1.
Maar helaas je hoort de METRONOOM dan ook op de line Out 1 en 2 en op de Aux-out en loop-send. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Heeft iemand een oplossing voor mij> Al vast hartelijk dank voor een eventuele reactie, IK zit er even mee.

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 10/11/2023 :  12:35:39  Toon profiel  Reageer met citaat
De simpelste oplossing is : De drummer ontslaan en T3 laten drummen
Flauwe grap natuurlijk!

Als ik kijk op het reference manual pagina 98. Het is essentieel dat er een stekker in de bewuste SUB outputs wordt gestoken.
Kan het zijn dat je per ongeluk SUB1&SUB2 gedrukt ipv alleen SUB1?
Ga naar bovenaan de pagina

John-Tyros4
Starting Member

10 berichten

Geplaatst - 11/11/2023 :  09:43:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste T-Rossie, De drummer eruit is wel het gemakkelijkst voor mij, hoeven we niet mee te repeteren en niet met zoveel materiaal te sjouwen. Maar helaas dat gaat nu een brug te ver!

Hoe simpel kan het allemaal zijn als je het weet.
Daar ik op een app. woon gebruik ik alleen een hoofdtelefoon. Dus deze had ik aangesloten om SUB1 en later er weer uit gehaald en naar Line OUT 1/2 geluisterd. Dus dan zit er geen stekker in SUB1. Dus zo juist jouw voorstel uitgevoerd. Stekker in SUB1 en hoofd telefoon in Line OUT 1/2. EN wat blijkt probleem is opgelost. Hardstikke bedankt.
Ik heb ook nog steeds een probleem met invulling van instrumenten op de sporen Linkerhand / Rechterhand 1/2/3. Eddy en Frans hebben mij geprobeerd te helpen maar het probleem blijkt hardnekkig. Vanmiddag/avond zet ik deze vraag op het forum. Als vast heel erg bedankt, weer een zorg minder!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000