Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos2 gerelateerde onderwerpen
 Genos 2 wel of niet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

northon
New Member

35 berichten

Geplaatst - 21/11/2023 :  08:01:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Kan iemand van de bezitters van de Genos 2 mij overtuigen/uitleggen waarom ik zou moeten overstappen op de Genos2. Ik bedoel hiermede de verbeteringen.
De demo's hebben mij nog niet overtuigd om de nummer 2 aan te schaffen.

Soneg
Advanced Member

1603 berichten

Geplaatst - 21/11/2023 :  12:22:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ik heb hem nu een paar dagen staan en dan pas zie en hoor je het grote verschil pas , door de nieuwe effect processors en nieuwe samples is er een hele grote verbetering hoorbaar .

Genos /MFC10 /YC61/Tannoy Gold 5 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

3006 berichten

Geplaatst - 21/11/2023 :  15:15:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Het is teveel om op te noemen wat er allemaal verbeterd is.
Je moet dit voelen en horen.
Een hele goeie zijn de filmpjes met uitleg van Keyboard-akademie.
T-Rossie heeft de links bovenaan dit hoofdstuk gezet.
Neem daar eens de tijd voor.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

231 berichten

Geplaatst - 21/11/2023 :  18:16:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik was ook niet zo onder de indruk van het geluid van de Genos2 tijdens de demo in Houtrust. Moet binnenkort maar eens naar de winkel gaan. Ik was ook niet echt onder de indruk van enkele aanpassingen. Scherm, niet echt nodig, de led verlichting bij de schuifregelaars. Enz. die door meerdere youtube demos zijn getoond.
Ook op de engelse sites is het niet bepaald hosanna. Getuige onderstaande video. Misschien geeft die ook wel weer, en een potentieel commercieel gevaar voor muziekhandelaren, waar de meeste Genos speelers in gecatoriseerd zijn. Wordt niet kwaad op mij na het zien van de Video.

https://www.youtube.com/watch?v=y-DSNQWOKzc


Bewerkt door Wim ter Schiphorst op 21/11/2023 18:16:59
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3211 berichten

Geplaatst - 21/11/2023 :  18:40:56  Toon profiel  Reageer met citaat
@Wim:
Mij ontgaat helaas de essentie van het stilstaande filmpje met robot-stem.
Na jouw opmerkingen krijg ik echter het idee dat je de essentie ontgaat van de led-indicaties langs de sliders en knoppen. Dit is geen overtollige bling bling maar een fantastische toevoeging.... als je maar begrijpt waarvoor het dient

De HDMI poort is een 'must' want wie wil er nu nog met zo'n USB2HDMI of USB2VGA adapter werken? (extra bekabeling en een stevige belasting voor de USB poorten)

De nieuwe displays zijn beiden van GROOTE klasse, veel meer contrast en regelmogelijkheden. De kijkhoek is groot en de displays zijn 5 graden meer naar de bespeler gericht.

Je hebt ook ergens geschreven het niet nodig te vinden dat de verbeterde piano's zijn aangebracht omdat keyboardspeler nu eenmaal geen pianisten zijn

De ambient Drums en Dynamic Style opties zijn ongelooflijk goed en met de knoppen (met LEDS) ben je onbeperkt in het aanpassen van het geluid. Maarten schreef het al : "De knoppen gebruikte ik op de GENOS vrijwel nooit, nu blijf ik aan het bijregelen!" ... Schitterend!!

Een ieder die even de tijd neemt om op GENOS2 te spelen is verbaasd over de topkwaliteit van het geluid en de styles.

Toch nog even een gewetensvraag: Wat had je wél graag toegevoegd willen zien op GENOS2 (t.o.v. GENOS) zodat je direct was overtuigd?

Bewerkt door T-Rossie op 21/11/2023 18:52:25
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

3006 berichten

Geplaatst - 21/11/2023 :  18:58:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
T-Rossie,

Helemaal mee eens.
En dan heb jij het nog niet eens over het klavier met die geweldige aanslag en aftertoughts.
De geweldige reveb van Steinberg die er nu in zit.
Ik word altijd verdrietig als ik zulke verhalen lees.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Ronny
Average Member

372 berichten

Geplaatst - 21/11/2023 :  19:38:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben in elk geval wel overtuigd en ga de mijne morgen ophalen #128578;
Ga naar bovenaan de pagina

northon
New Member

35 berichten

Geplaatst - 22/11/2023 :  02:18:30  Toon profiel  Reageer met citaat
De reden dat ik wat meer informatie wil of het voor mij interessant is om over te stappen naar de Genos 2.
Tot op dit moment was ik tevreden met de Genos, ik miste niet iets.
Ik begrijp dat de aanschaf van een instrument ook een persoonlijke keuze en persoonlijke smaak is.
Wat voor de één geweldig is blijkt voor de ander nauwelijks interessant. Ik zal mij er meer in verdiepen en toch maar eens een bezoek brengen aan de winkel om te ervaren wat voor mij interessant is.
Een ieder nog bedankt voor de reactie.



Bewerkt door northon op 22/11/2023 02:23:11
Ga naar bovenaan de pagina

eddycafmeyer
Average Member

289 berichten

Geplaatst - 22/11/2023 :  11:40:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb geen mening of kan niet oordelen over de G2 ( ik heb 'slechts' een T5), maar ik vind het niet geruststellend en zelfs raar dat nu al een update beschikbaar is om enkele fouten te herstellen ???
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3211 berichten

Geplaatst - 22/11/2023 :  12:26:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat er nu al een update beschikbaar is, is niet verwonderlijk. Yamaha zit er gelukkig bovenop om zo snel mogelijk onvolkomenheden te herstellen. Zes jaar geleden was er ook heel snel een 1e update. Het schrijven van foutloze software is vrijwel onmogelijk.
Ga naar bovenaan de pagina

muzikant
Average Member

231 berichten

Geplaatst - 22/11/2023 :  16:44:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb jaren op Yamaha gespeeld. Een tijdje geleden ben ik overgestapt op een Korg PA5X Musikant omdat ik hiermee beter naar mijn smaak en genre keuze ben bediend. De nieuwe Genos 2 vind ik absoluut goed klinken met mooie verbeterde styles en soundweergave t.o.v. zijn voorganger, dus echt wel een stap voorwaarts. Maar voor mij geen reden om weer terug te gaan naar Yamaha, daarvoor ben ik veel te blij met mijn Korg. Korg biedt mij o.a. een aantal instelmogelijkheden die Yamaha niet heeft. Wat ik erg jammer vind aan de Genos 2 is dat het nog steeds niet mogelijk is om naadloos voices te wisselen. Dit is toch echt niet meer van deze tijd. Verder wens ik ieder heel veel speelplezier met zijn/haar nieuwe aanwinst.

Natura Artis Magistra...

Bewerkt door muzikant op 25/11/2023 14:43:47
Ga naar bovenaan de pagina

johanleo
Average Member

233 berichten

Geplaatst - 25/11/2023 :  17:19:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumvrienden,
't Is zover: ook ik bestelde een Genos2, in opvolging van mijn Genos. De vernieuwing is deze keer indrukwekkend, niet op het eerste zicht, doch zeker na het doornemen van wat lectuur en een presentatie door Peter B.
Gevorderde of beginner: als je het instrument goed bestudeert, zal je jarenlang vreugde beleven aan de Genos2.
Felicitaties voor Yamaha.

Genos
2x Yamaha stagepass 1K

johan
Ga naar bovenaan de pagina

bernd
Starting Member

5 berichten

Geplaatst - 26/11/2023 :  10:56:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hier mal ein sehr guter Bericht über von einem "USER" im deutschen Forum:

Hier ist einfach Geduld gefragt. Die für das Genos 2 erforderlichen Anpassungen werden mit Sicherheit kommen, denn andernfalls würde sich die KA ihr Geschäft kaputt machen und der immer wieder hörbare Slogan: “Wir sind immer für Euch da” o.ä. würde sich als Mogelpackung herausstellen. Das halte ich hier für ausgeschlossen. Die hier benötigte Geduld hat aber aus meiner Sicht noch einen Vorteil, nämlich den, dass man sich in Ruhe und möglichst entemotionalisiert der Kaufentscheidung stellt. Das Letztere scheint für Manchen besonders schwer zu sein.

Nach rund 30 Jahren Erfahrung mit allen TOP-Keyboard-Entwicklungen von Yamaha habe ich gelernt, dass es mitunter cleverer ist, auch mal ein Modell auszulassen und nicht jeder Neuerscheinung sofort hinterher zu laufen – oft nach dem Motto: Dabei sein ist Alles und/oder Geld spielt keine Rolle. Ich habe seinerzeit z.B. das Tyros 3 ausgelassen und erst wieder beim Tyros 4 zugeschlagen. Das war dann im Vergleich zum Tyros 2 eine sehr deutliche Verbesserung in vielen Bereichen. Die “Älteren” werden mir sicherlich zustimmen.

Wenn man ein solches “Instrument” nicht aus beruflichen oder ähnlich wichtigen Sachgründen braucht, ist es vielleicht nicht ganz verkehrt, sich hier nicht von dem sich alle 3 – 4 Jahre wiederholenden Vertriebsritual anstecken zu lassen. Die Marketingstrategen von Yamaha – und nicht nur diese – wissen nur zu gut, auf welchen Knopf man bei den schon vorhandenen und den potenziellen Kunden drücken muss, was durchaus legitim ist. Man muss sich das nur immer wieder bewusst machen – es geht um geschäftlichen Erfolg, nicht mehr und nicht weniger. Das gilt natürlich in gleicher Weise für alle Diejenigen, die in der Marktfolge ( Musikproduzenten, Softwareentwickler, Musikcoaches, etc. ) daran mitverdienen wollen.

Wenn man sich das alles ab und zu vor Augen hält, fällt es vielleicht leichter, etwas nüchterner eine Kauf- oder Nichtkaufentscheidung zu treffen. Ich hoffe, dass ich hier niemandem zu nahe getreten bin und wenn ja, bitte ich im Vorhinein um Verzeihung.

Bernd
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3211 berichten

Geplaatst - 26/11/2023 :  11:42:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Google vertaald:

Hier is een heel goed rapport van een "GEBRUIKER" op het Duitse forum:

Geduld is hier gewoon vereist. De aanpassingen die nodig zijn voor de Genos 2 zullen er zeker komen, omdat KA anders zijn bedrijf kapot zou maken en de herhaalde slogan: “Wij staan altijd voor je klaar” of iets dergelijks een schijnvertoning zou blijken. Ik denk dat dat hier niet aan de orde is. Het geduld dat hier nodig is, heeft naar mijn mening nog een voordeel, namelijk dat je de aankoopbeslissing rustig en met zo min mogelijk emotie kunt benaderen. Dit laatste lijkt voor sommige mensen bijzonder moeilijk.

Na zo'n 30 jaar ervaring met alle TOP toetsenbordontwikkelingen van Yamaha heb ik geleerd dat het soms slimmer is om een model weg te laten en niet elke nieuwe release meteen te volgen - vaak volgens het motto: Er zijn is alles en/of Geld doet het maakt niet uit. Zo heb ik destijds de Tyros 3 overgeslagen en alleen de Tyros 4 weer opgepakt. Dit was op veel gebieden een zeer aanzienlijke verbetering ten opzichte van de Tyros 2. De “oudsten” zullen het zeker met mij eens zijn.

Als je zo'n "instrument" om professionele of soortgelijke belangrijke redenen niet nodig hebt, is het misschien niet helemaal verkeerd om niet besmet te raken door het verkoopritueel dat zich elke 3 - 4 jaar herhaalt. De marketingstrategen van Yamaha - en niet alleen zij - weten maar al te goed op welke knop ze moeten drukken bij bestaande en potentiële klanten, wat volkomen legitiem is. Je hoeft jezelf hier alleen maar aan te blijven herinneren: het gaat om zakelijk succes, niets meer en niets minder. Dit geldt uiteraard net zo goed voor iedereen in de backoffice (muziekproducenten, softwareontwikkelaars, muziekcoaches, etc.) die er geld aan willen verdienen.

Als u dit allemaal van tijd tot tijd in gedachten houdt, kan het gemakkelijker zijn om een nuchterder besluit te nemen om wel of niet te kopen. Ik hoop dat ik hier niemand heb beledigd en als dat zo is, bied ik bij voorbaat mijn excuses aan.

Bernd

Bewerkt door T-Rossie op 26/11/2023 12:48:14
Ga naar bovenaan de pagina

MMO
Average Member

111 berichten

Geplaatst - 26/11/2023 :  14:02:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Kun je een G2 style ook afspelen op een G1 ??
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 26/11/2023 :  18:24:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi Bernd,

Met alle respect vind ik het bericht op het Duitse forum vrij nietszeggend (bedankt voor de vertaling, Roel, dit is immers een nederlandstalig forum).

Je hebt mensen die altijd het nieuwste model willen hebben.
Je hebt mensen die steeds één model overslaan.
Je hebt mensen die twee modellen overslaan.
Je hebt mensen die van keyboardlijn overstappen, bijv van PSR naar Genos of andersom.
Je hebt mensen die van merk overstappen.
Etc.

Het is heel individueel welk instrument iemand wil spelen en hoeveel iemand bereid is uit te geven voor haar/zijn hobby of beroep.

Geniet van het keyboard dat het best bij je past.


Maarten

Bewerkt door maartenb op 26/11/2023 18:27:32
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000