Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Pa5X gerelateerde onderwerpen
 PA5X Musikant
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jwvandiest
New Member

29 berichten

Geplaatst - 20/01/2024 :  14:35:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal
Mijn pa5x musikant is ook binnen geweldig instrument, geweldige klanken en styles
groetjes Jacob

Robert
New Member

33 berichten

Geplaatst - 21/01/2024 :  12:30:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb zelf de Internationaal.
Wel de styles van de musikant in mijn Usergedeelte ingevoerd en opgeslagen.
Afgezien van de nodige gebruikstekorten tov da PA4X is dit een prachtig apparaat.
Wel regelmatig bevriest mijn scherm. hoop dat Korg dit gaat oplossen. Bevriezing kun je voorlopig oplossen door achterelkaar de toets Menu en Exit in te drukken.
Om te leren: bekijk de tutorials die Qui Robinez heeft ge maakt op YouTube, Erg leerzaam.
Sterkte en p[lezier met de PA5X.


RobertMzB
Ga naar bovenaan de pagina

muzikant
Average Member

231 berichten

Geplaatst - 12/02/2024 :  16:18:46  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert

Ik heb zelf de Internationaal.
Wel de styles van de musikant in mijn Usergedeelte ingevoerd en opgeslagen.



Die styles werken niet 100% op de international omdat benodigde voices hier ontbreken en deels ook de verwijzingen niet kloppen. Het is dus niet een kwestie van copy/paste hier...

Natura Artis Magistra...
Ga naar bovenaan de pagina

Robert
New Member

33 berichten

Geplaatst - 14/02/2024 :  14:54:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Natuurlijk Muzikant.
Zelf aanpassen en bewerken waar nodig met geluiden die beschikbaar zijn in de PA5X. Als je dat doet heb je nog betere geluiden dan die van de Pa4X.
Bewerken blijft een mooie bezigheid, je kunt dus alles naar eigen "smaak" invullen. Wat willen we nog meer.

RobertMzB
Ga naar bovenaan de pagina

jeanlb
New Member

29 berichten

Geplaatst - 18/02/2024 :  15:06:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal, Kan me iemand zeggen waar ik de styles van de Musikant kan vinden? Alleen de bijkomende styles die zich niet in de international bevinden.

groetjes,
JL
Ga naar bovenaan de pagina

muzikant
Average Member

231 berichten

Geplaatst - 23/02/2024 :  12:46:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Sinds een paar maanden speel ik op de PA5X -76 Musikant en komend vanaf Yamaha Genos viel mij direct op dat de Korg een directere sound heeft. Ik vind het wat moeilijk om te omschrijven maar de Korg heeft meer 'presence' in het geluidbeeld. Het komt wat meer 'live' over dan het altijd wat gepolijste beeld bij Yamaha. Waarmee ik niet wil zeggen dat de Yamaha's verkeerd klinken want dit zijn ook fantastisch klinkende keyboards. Vooral de orgels vind ik bij de Korg stukken beter klinken en dat was voor mij een belangrijke reden (maar niet de enige) om over te stappen.

Natura Artis Magistra...
Ga naar bovenaan de pagina

Robert
New Member

33 berichten

Geplaatst - 23/02/2024 :  16:32:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Jeanlb
Een aantal jaren geleden had ik de Pa1000. Daar kocht ik de musikant versie bij die op een een sdkaart stond. Die kaart moest in het slot worden aangebracht.
Bij inruil voor een PA4x heb ik eerst de musikantstyles gecopieerd zodat ik ze later in de PA4x zou kunnen gebruiken. Dat lukte.
Nu heb ik hetzelfde kunstje weer uitgevoerd door de musikantstyles in de PA5x te converteren.
De styles klinken goed in de Pa5x doch de origeinele musikantgeluiden die had ik niet en kon ik niet overzetten.
Bij mijn weten zijn er nu ook geen sites (behalve betaalde sites) waar je het eea kunt vinden.
Kijk eens op het Korgforum, daar is veel info.

RobertMzB
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000