Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Versterking dmv Bose L1 pro 8/16
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

FransR
Starting Member

5 berichten

Geplaatst - 25/03/2024 :  10:01:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Bij een repetitie met een Bigband heb ik een versterker: Roland sa 1000 uit mijn hoofd bij mijn keyboard, binnenkort de Genos
Niet verkeerd maar ik ben nauwelijks hoorbaar. Als ik de box knoerhard zet, hoor ik de rest niet meer, en als ik ze zacht zet, hoor ik mijzelf niet.
Daarom dacht ik aan een Bose L1. Die draagt verder met zijn geluid. Heeft iemand hier ervaring mee? Of andere suggesties?

Jan-yammie
Average Member

136 berichten

Geplaatst - 25/03/2024 :  10:51:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Het ligt er aan waar je moet spelen. Ik heb gekozen voor voor de Yamaha Stagepass 1k, omdat het geluid verder weg draagt. Voor grote ruimten is dat ideaal. Lees de specificaties maar eens.
Ga naar bovenaan de pagina

FransR
Starting Member

5 berichten

Geplaatst - 25/03/2024 :  10:57:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt, ga ik zeker proberen. Het is inderdaad voor een grotere ruimte. Stagepas is bovendien goedkoper dan Bose.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 25/03/2024 :  12:13:56  Toon profiel  Reageer met citaat
De Bose L1's heb ik vele jaren gebruikt met volle tevredenheid. Het zijn Line-array systemen wat inhoudt dat er een 'paal' met 8, 12 of 24 kleine speakers boven elkaar het geluid zéér gelijkmatig verdelen. Daaronder bevindt zich dan een SUB.

Het Line-array systeem wordt inmiddels door veel andere merken toegepast.
Je zou ook 's kunnen kijken naar een LD-Systems MAUI 11.
Ga naar bovenaan de pagina

johanleo
Average Member

220 berichten

Geplaatst - 14/04/2024 :  22:28:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik speel regelmatig in grote ruimten, laatst in Basiliek in Hasselt en Kathedraal van Doornik. Mijn Genos 2 is aangesloten op 2x de stagepas 1K van Yamaha: schitterend geluid, en power in overvloed.

Bij aankoop vergeleek ik ze met de Bose, en wat een verschil, hoeveel rijker is de K1 Yamaha stagepas!!!

Genos2
2x Yamaha stagepass 1K en Yamaha BDR10 monitoren

johan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000