| Auteur |
Onderwerp  |
|
DA FLETCH
New Member

38 berichten |
Geplaatst - 22/11/2005 : 10:21:05
|
Hallo allemaal
Ik heb de T2 nu een paar dagen in huis en ben erg erg blij mee. Op dit moment heb ik er een 80 gig HHD en 512 mb intern geheugen in zitten. Ik ben nu bezig op em te programmeren, wat op zich allemaal goed gaat.  Nu wilde ik wat audio op de HHD zetten voor pauzemuziek en dit op genre in een playlist zetten. Dus bv een playlist met rustige/achtergrond muziek, een playlist met dance, een playlist met Latin, etc. Nu blijkt dat je maar 1 playlist kan opslaan in de T2  Iemand enig idee of er een andere manier is, of doe ik iets verkeerd ? Ik moet zeggen dat het importeren van audio niet zo heel soepel gaat. Eerst moet ik alle muziek converteren naar 44.100 - 16 bit stereo. Deze vervolgens op een USB stick zetten en dan vanaf de USB stick kopieren naar de T2. Dit duurt erg lang, maar goed, daar valt op zich mee te leven. Toen ik de nummers op de T2 wilde afspelen beginnen ze goed, maar ergens in het nummer slaan ze gewoon over als een oude grammafoonplaat...heel raar, want de bron is goed.
Alvast hartelijk dank voor de reacties.
|
|
|
ikspeel
Junior Member

88 berichten |
Geplaatst - 22/11/2005 : 12:19:55
|
ik heb juist het zelfde probleem heb al van alles geprobeerd niets helpt wie weet raad |
 |
|
|
DA FLETCH
New Member

38 berichten |
Geplaatst - 22/11/2005 : 12:29:47
|
Een omweg zou zijn om een x-aantal songs achter elkaar te zetten als één groot .wav bestand. Dit is echter wel inflexibel en kan niet de bedoeling zijn lijkt mij...
|
 |
|
|
ikspeel
Junior Member

88 berichten |
Geplaatst - 22/11/2005 : 13:16:40
|
| dat die omgezette wave files niet goed spelen dat heb ik kunnen oplossen is niets aan de tyros2 maar aan de usbstick eerstgebruikte ik een 4g usb stick maar veel files speelde maar half of niet met een oude 1.0 usb stick 256 mb en de zelfde files naar de tyros 2 en alles werkt zoals het moet |
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 22/11/2005 : 13:21:18
|
Hallo Fletcher,
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar vraag me af waarom je eerst via usb-stick werkt. In usb-storage mode heb je via usb-to-host vanaf de computer direct toegang tot je interne HD. Zo kan je jouw wav-files direct in mappen zetten. Al heb je maar 1 playlist, je kunt op de HD verschillende mappen aanmaken en per map wav-files laden. M.i. kan je elke map dan beschouwen als playlist. Nogmaals, nog niet zelf geprobeerd, maar misschien werkt het.
Groet, Ruud |
 |
|
|
DA FLETCH
New Member

38 berichten |
Geplaatst - 22/11/2005 : 14:23:04
|
Hoi Ruud, harstikke bedankt voor de tips. Ik heb inderdaad geprobeert om de T2 via USB aan de PC te hangen. Dat ging op zich wel, echter, vreemdgenoeg kon ik de directories en daarmee ook de nummers die ik ere heb ingezet, niet vinden die ik heb aangemaakt op de HHD van de T2. Ik ga vonavond als ik thuis ben even proberen of het lukt op de manier die je omschijft....wordt vervolgt ! Groeten, Fletcher |
 |
|
|
Peter Leeuw
Junior Member

87 berichten |
Geplaatst - 22/11/2005 : 19:06:43
|
Hallo Fletcher,
je kunt allemaal mappen aanmaken op de HD,benoem iedere map als bv. playlist 1,2,3 enz. Zet op je pc alle songs van bv. country in 1 map,en zo doe je dat met alle genre`s,ieder genre in 1 aparte map,daarna plaats je de gehele map in de map van dat genre op de HD .Op deze manier voorkom je dat er tussendaar wat van de muziek overslaat of blijft hangen.Dit is dezelfde manier,dan dat je een cd-r met mp3 liedjes doet branden,als je de liedjes een voor een brand gebeurd dit ook vaak.Zorg dat je tijdens het overzetten van de map naar de HD geen andere programma`s hebt draaien op de PC,.
Deze tips staan ook in het computerblad Tips en Trucs om overslaan te voorkomen bij het branden.
Succes ermee.
groeten Peter. |
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 22/11/2005 : 23:13:24
|
De eigengemaakte wav-opnames worden weggeschreven in de HDR.Root. Daar grijpt de T2 kennelijk op terug. Mappen/Folders kun je aanmaken via 'change menu'1. De T2 herkent dus mappen in de HDR.Root Op de PC aangemaakte mappen in zijn geheel kopiëren naar de HDR.Root.
Groet, Ruud |
 |
|
|
DA FLETCH
New Member

38 berichten |
Geplaatst - 23/11/2005 : 20:54:07
|
Ruud en Peter, Allereerst hardelijk dank voor de tips. Ik heb uren zitten klooien om wat pauzemuziek op te nemen. Ik heb de T2 rechtstreeks via een USB kabel om mijn computer aangesloten. De T2 aangezet en de musicfinder knop ingedruk. Inderdaad krijg ik dan toegand op de HHD van de T2 via de computer. Perfect. Ik als een gek een paar .wav files (44.1 - 16 bit stereo) op de T2 gezet in een nieuwe folder die ik heb aangemaakt op de T2. Dit duurde wel ff. Toen ik ze wilde afspelen ging het mis. De T2 ziet de songs wel, maar geeft een melding "Invalid data format. Disconinuing the operation". DAS BALEN ! Maar goed, in mijn desperate pogingen om toch wat pauzemuziek op mijn HHD te zetten dacht ik dan maar om mijn PC via een minijack audiokabeltje op de Mic Input van de T2 aan te sluiten, om dan maar via die weg wat te kunnen opnemen. Zo gezegd, zo gedaan. Eerst een half uur bezig geweest om alle effecten uit te schakelen, vervolgens een goede balans gevonden voor het input volume zodat ie niet overstuurt. Toen opnemen. Prima...song gesaved in een mapje...en het klink allemaal bagger !@!#@$@@# Toen wat koffie om spreekwoordelijk af te koelen. Vervolgens de handleiding erbij gepakt, alle instellingen toch nog eens nagelopen, het hele circus herhaalt en ja hoor....weer niks...$#*$#*@!
Van de paar nummers die overgebleven uit mijn vorige pogingen die wel goed op de HHD staan en ook goed worden afgespeeld heb ik een paar mapjes aangemaakt en het en der wat nummers in de mapjes gezet. Uiteraard ging dit niet erg snel, maar we hebben de tijd...(NOT !) Vervolgens op de manier zoals Peter Leeuw hierboven heeft omschreven de nummers 'on the fly' in een playlist proberen te zetten. Op zich gaat dit wel, maar je kunt pas beginnen nadat de midi of style die je afspeelt is geeindigd. Met andere woorden; het Direct instarten van pauzemuziek gaat niet. Om de instellingen on the fly te doen ben ik zeker wel 30 sec tot 1 minuut verder, als het in 1 x goed gaan tenminste. Conclussie; Het is allemaal niet echt gemakkelijk en gebruiksvriendelijk. Een MP3 spelertje van drie knaak tachtig doet beter dienst.
Ruud, Peter, mag ik jullie vragen om hier ook eens nader naar te kijken ? Alvast bedankt ! Groeten, Fletcher
|
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 25/11/2005 : 14:25:28
|
Hallo Fletcher,
Ik heb nu ook het e.e.a. geprobeerd en bij mij gaat het probleemloos. Alles speelt goed af.
Wat is me zoal opgevallen: - De HDR.ROOT map is niet zomaar zichtbaar via USB-Storage mode. In de HDR.ROOT map moet je NIETS veranderen. Eigenlijk heb je hier niets te zoeken en onderstaande omschrijving is alleen om je een indruk te geven van hoe een audiobestand op de HD is weggeschreven. Stel jouw T2-HD wordt in je PC herkend als L:\ , type dan achter de backslash hdr.root\
Vervolgens zie je registry- en bin-bestanden en eventueel mappen van reeds opgenomen audiofiles. Als je een audiofile bv de naam TEST1 hebt gegeven via je T2, is dit eigenlijk een map. Via de PC kan je zien dat dit opgeslagen is als TEST1.AUD Binnen deze map bevinden zich een Audio-map, een Render-map en een TEST1.aud-bestand. In de Audio-map is het feitelijke stereo-audiobestand gesplitst in een 0.wav en een 1.wav en in de Render-map bevinden zich in mijn voorbeeld nog 2 kleine wav-bestanden (3o.wav en 7o.wav) Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat een audiobestand vanaf de T2-HD afgespeeld kan worden. Het heeft dus geen zin om een wav-bestand via de PC in de HDR.ROOT te kopiëren, want dan doet ie het niet!
- Kopieer jouw audio-wav-file in USB-storage-mode naar een map die je hebt aangemaakt op de T2-HD (bv WAV FILES). 3 wav-files van elk ongeveer 40 Mb duurde bij mij zo'n 6 minuten om te kopiëren.
Vervolgens moet je de audio-file importeren in je HD-rec-functie. Dat gaat als volgt:
- 1. Kies de selecteerknop op het HD-Rec paneel.
2. Via Change Menu (Onderste Lcd-knop 8) naar menu2. 3. Druk op Wave import (onderste Lcd-knop 7). 4. Selecteer de map waarnaar je jouw audio-wav-files hebt gekopieerd. 5. Druk op Import (onderste Lcd-knop 6). 6. Selecteer de te importeren audio-wav-file(s) en druk OK (onderste Lcd-knop 7). 7. Kies steeds Yes om de file(s) te importeren.
Nu kan je de audiofiles desgewenst naar diverse mappen kopiëren en dan afspelen, of gewoon vanuit de HDR.ROOT afspelen. De naar de map WAV FILES gekopieerde audio-wav-files kan je nu wissen. Kost alleen maar geheugenruimte. Bij mij werkt het zo. Hopelijk lukt het jou/ jullie ook.
Groet, Ruud |
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 25/11/2005 : 14:32:27
|
Ik converteer overigens mijn mp3- en wav-bestanden naar de sample-indeling 44.1 kHz en 16 Bit met Nero's Wave editor. Gaat goed en snel.
Groet, Ruud |
 |
|
|
DA FLETCH
New Member

38 berichten |
Geplaatst - 25/11/2005 : 14:50:01
|
Hallo Ruud, Ontzettend bedankt voor de gedetailleerde uitleg. Ik heb i.i.g. blij te horen dat het bij jouw werkt. Ik ga er dit weekend mee aan de slag en ik zal laten weten hoe het gaat. Is het jou overigens ook gelukt om meerdere playlists te maken ? Groeten, Fletcher |
 |
|
|
DA FLETCH
New Member

38 berichten |
Geplaatst - 27/11/2005 : 23:08:01
|
Hallo Ruud, Het ging allemaal niet van een leien dakje, maar het is me nu wel gelukt om audio te importeren. Waarom het bij mij aanvankelijk niet lukte had te maken met de Audio Import. Ik was in de veronderstelling dat het zou volstaan met het simpelweg kopieren van de PC naar een Folder op de HHD van de T2. Toch moet ik zeggen dat dit wel wat omslachtig is, en ik niet helemaal begrijp waarom het op deze manier werkt, maar goed, het werk en daar ben ik blij mee.
Ik het jou nog gelukt om meerdere audio-playlists te maken ?
Groeten en nogmaas bedankt ! Fletcher
|
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 28/11/2005 : 12:13:50
|
Hallo Fletcher,
Fijn dat het je gelukt is. Waarom het zo werkt heb ik kort aangegeven in mijn vorige reactie (0.wav en 1.wav etc).
Via een omweg meerdere playlists maken is me tot nu toe niet gelukt, maar er zal vast een mogelijkheid zijn om het wel voor elkaar te krijgen. Eventueel in 1 playlist nummers onder elkaar groeperen en een leeg wav-bestand plaatsen tussen elke groep o.i.d. Ik heb nog niet veel tijd gehad om e.e.a. te proberen, maar we komen er wel uit.
Groet, Ruud |
 |
|
|
slhwijnands
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 06/04/2006 : 02:10:17
|
Hoi Ruud,
Ik heb sinds gisteren een hd geinstalleerd op de T2, heb wat mp3's geconverteerd naar wav en deze geimporteerd, ging allemaal prima. Maar hoe krijg ik een audio file die me niet meer bevalt van de HD weer verwijderd?? Bij 'delete file/folder' krijg ik steeds de melding: cannot continue this operation because this folder contains a file being used by the hard disk recorder. Wat nu??
groetjes
Sandy Wijnands
140672 |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3062 berichten |
Geplaatst - 06/04/2006 : 06:32:50
|
Hallo,
Dat komt dat je eerst de file geselecteerd hebt. Kies een andere file. Druk dan eerst op delete. Kies de file die verwijdert moet worden. Bevestig met OK. Groetjes.
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
 |
|
Onderwerp  |
|