Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Bediening met Voiceguide
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Marcel de S
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 28/05/2024 :  07:46:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste lezer,

Ben, of ken, je iemand die de Yamaha Genos 1 of 2 bedient met behulp van Voiceguide? Ik kom heel graag in contact met iemand die goed bekend is met Voiceguide; het liefst iemand die zelf ook onvoldoende ziet om het touchscreen van de Genos visueel te bedienen.

Achtergrond
Graag zou ik een Genos aanschaffen. Het geluid en de mogelijkheden spreken mij zeer aan. Omdat ik niet kan zien is het voor mij essentieel dat ik de Genos op een alternatieve manier kan bedienen en dat ik hiermee voldoende mogelijkheden kan gebruiken. Een winkeldemo heeft mij een globale indruk gegeven, maar is onvoldoende om de bedienbaarheid en de mogelijkheden kritisch te beoordelen. Bij mijn zoektocht naar meer informatie heb ik nog niemand gevonden die Voiceguide (naar tevredenheid) gebruikt.

Hartelijk bedankt voor de reactie!

Met vriendelijke groet,

Marcel de Schipper

T 06 – 222 60 166
M mar.sel@solcon.nl

theplayer
Moderator

3006 berichten

Geplaatst - 28/05/2024 :  15:55:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Marcel,

Allereerst welkom op dit forum.
Ik weet niet wat de bedoeling is, maar de voiceguide doet niets voor je.
Hij vertelt alleen wat je ingedrukt hebt.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Marcel de S
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 29/05/2024 :  11:12:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag,

Mijn bedoeling is dat ik, rekening houdend met dat ik niet kan zien, een Genos zo volleeigf mogelijk kan bedienen. Yamaha heeft Voiceguide ontwikkeld voor mensen met een visuele beperking. Tijdens een winkeldemo heb ik ervaren dat ik met behulp van Voceguide bijvoorbeeld voices en styles kan selecteren. Ook functies die direct onder een knop zitten, gaan prima. Technisch gezien is Voiceguide helaas geen schermlezer, zoals voor Apple, Android en Windows beschikbaar is wat het een primitiever systeem maakt. Alleen af-fabriek naar Voiceguide vertaalde zaken worden voorgelezen en niet door een gebruiker ingevoerde zaken. Om te weten wat er wel en niet met Voiceguide mogelijk is cq. wat Yamaha beschikbaar maakt met Voiceguide, kom ik graag in contact met iemand die Voiceguide gebruikt of hier kundig in is. Mijn zoektocht via internet levert beperkte informatie op. Op zich kan ik accepteren dat ik niet alles kan wat iemand die wel kan zien, maar er moet wel voldoende muzikaal plezier overblijven om de investering in een Genos te doen.

Hartelijk dank voor jullie hulp!

Groetjes van Marcel

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000