Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos2 gerelateerde onderwerpen
 Bevindingen met de Genos 2
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

TonvdVelden
Junior Member

80 berichten

Geplaatst - 06/07/2024 :  17:56:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Edit moderator: Verplaatst naar de Genos2 rubriek

Muziekvrienden
Natuurlijk is de Genos 2 een super keyboard, maar…………
Sinds het verschijnen van de Genos 1 in 2017 zijn er 6 jaar verstreken waar Yamaha, neem ik aan, van dit forum onze tekortkomingen en wensen die zijn doorgestuurd niet naar tevredenheid zijn uitgevoerd.
Ik heb ooit, tijdens de Genos 1 tijd, aangegeven dat het scherm bij veel lichtinval niet te lezen is.
Hier kwamen diverse reacties op waaronder een lege schoenendoos om de reflectie van het licht tegen te houden.
Het scherm is enkele centimeters omhoog gekomen, maar dat lost niets op.
Ook als ik een nieuwe registratie heb gemaakt en ik wil die een naam geven blijkt dat ik letter voor letter moet checken of hij goed wordt meegenomen voordat ik de registratie als geheel op sla.
Ook lees ik op dit forum dat het updaten van nieuwe versies beter even uitgesteld kan worden om wat voor reden dan ook.
Kortom:
Genos 2 is voor mij nog steeds een geweldig keyboard maar tussen 2017 en 2023 had er toch iets meer onderzoek gedaan worden voor verbeteringen die nu, wellicht na ??? Updates pas echt er voor zorgen dat Yamaha gewoon het beste keyboard heeft gemaakt wat er bestaat.
Tot slot even wat anders:
Het is verboden om styles, midi’s op dit forum met elkaar uit te wisselen.
Maar registraties zijn handelingen die door de muzikant zelf worden gemaakt.
Zijn er op dit forum muzikanten die registraties met elkaar willen uitwisselen.
Zo ja dan hoor ik het graag via dit forum
Groet
Ton van der Veld4n

Bewerkt door T-Rossie op 07/07/2024 18:18:03

theplayer
Moderator

3003 berichten

Geplaatst - 06/07/2024 :  20:34:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Beste Ton,

Ik heb de Genos 1 en de Genos 2.
Ja, ik zie ook soms mensen "klagen". Dan ga ik kijken of ik dat ook heb, maar kan daar niets van herkennen.
Het uitwisselen van bestanden, gaat natuurlijk over bestanden waar copyright op zit.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

TonvdVelden
Junior Member

80 berichten

Geplaatst - 06/07/2024 :  22:11:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Frans
Ik constateer dat er met de Genos 1 genoeg reacties geweest zijn over een scherm dat bij daglicht niet goed, of helemaal niet, te lezen is.
Bij de Genos 2 heeft men volgens mij gedacht dit op te lossen door het beeld enigszins te kantelen.
Ik zie daar geen verbetering in en moet bij enige lichtinval toch hulpmiddelen gebruiken om te zien wat er op het scherm staat.
Door het kantelen van het scherm zie ik dus geen verbetering en denk ik zelfs dat het intoetsen van namen voor b.v. nieuwe registratienamen slechter gaat dan bij de Genos 1.
T.a.v. je tweede opmerking heb ik graag duidelijkheid of ik wel of niet registraties, die wij als spelers hebben gemaakt, mogen uitwisselen.
Groet
Ton van der Velden
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3207 berichten

Geplaatst - 06/07/2024 :  23:20:52  Toon profiel  Reageer met citaat
@Ton:
Op 7-3-2020 heb ik al gereageerd op de vraag over het mogen delen van registraties. Dat is niet in strijd met auteursrechten.... dus doe maar.

Het display van de Genos2 is een ander type geworden met hogere helderheid en contrast. In de draad van april 2018 is ook al aangegeven dat heel fel omgevingslicht het 'lezen' van een instrument met displays, LED indicatoren en verlichte knoppen behoorlijk lastig is.

Als het bedienen via het display bij jou niet soepel gaat kun je proberen om de kalibratie 's te doorlopen.
Ga naar bovenaan de pagina

TonvdVelden
Junior Member

80 berichten

Geplaatst - 22/07/2024 :  08:50:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Roel,
Kallibratie aangepast naar maximum.
Lichte verbetering maar nog lang niet optimaal.
Toch bedankt voor je reaktie.
Ton
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 23/07/2024 :  18:26:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Daarnaast heeft het scherm van de Genos2 een antireflectiecoating gekregen.

Met alle verbeteringen vind ik dit display veel beter leesbaar dan die van de eerste Genos.


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000