Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Na 7 jaar Tyros en 7 jaar PSR-S(x) nu Genos 1
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BramvT
Junior Member

77 berichten

Geplaatst - 15/08/2024 :  16:22:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben al een aardig tijdje lid hier, maar moest wel mijn WW even opnieuw vinden, want is weer even geleden.

In 2010 kocht ik mijn 1e Keyboard (Tyros-1..T1) na 32 jaar geen orgel meer te hebben gespeeld (Eminent 310 Unique tot 1978) en daarvoor, 1963/66 knoppenaccordeon (Paolo Soprani 120 bass en 5 rijen).

Op dat moment in 2010 was net de T4 uit (rond de 4000 euro toen) en de 8 jaar oude T1 was een XLL uitvoering, dus met Yamaha standaard en boxen, een man van rond de 60 bood hem aan omdat zijn vader van 86 was overleden (waar hij van was geweest), hij wist niet veel van prijzen af van Yamaha keyboards, ik was de 1e die belde (advertentie stond net een paar uur op MP, prijs NOTK) en hij vroeg wat ik ervoor wilde geven....ik zei 500 euro?

Akkoord zei de man, komt u hem maar halen.....het bleek een goede prijs, want zelfs NU 14 jaar later kan je voor een T1 XXL nog steeds 500 euro vangen.

Lang verhaal kort...ik raakte verslaafd aan Yamaha, al een half jaar later sloeg ik de T2 over en kocht meteen een 2e hands T3 met 1gb Expansion....toen zag ik wat later op Youtube dit filmpje van ene Joost (Keyboardplayer) en wilde graag zsm een T4 hebben, maar die lagen toen nog 2e hands rond de 2500 euro.
https://www.youtube.com/watch?v=rjxjWx2ycp4

Uiteindelijk is het er toch van gekomen, ik kocht een Special Edition (zwarte uitvoering) van de T4, de mooiste qua klank van alle Tyros'en....maar ondertussen bleken er al diverse packs te koop te zijn die alleen (via YEM) geschikt waren/zijn voor de T5 en de PSR S950/750 serie...en daarna de s970 met een half GB aan Expansion, de SX900 heb ik zelfs 3,5 jaar gehad.

Tot zo'n 3,5 maand geleden toen ik een Genos-1 te koop wist bij een zaak die ook een goede inruilprijs voor mijn SX900 gaf....ik ben vooral heel blij dat ik i.p.v. 1gb nu 3gb aan Expansion memory heb...en ben natuurlijk blij dat ik na al die jaren PSR nu weer over Aftertouch beschik en uiteraard alle andere bekende extra's.

Toch 1 vraagje : op de SX900 verscheen de Chordlooper die later ook via een software update op de Genos 1 gebruikt kon worden....deze Genos heeft als het goed is de laatste Update gehad maar ik kan die Chordlooper nergens vinden, iemand die dit weet?

GENOS-1 (ex : T1, T3, T4, T5, PSR S970,s975, SX900)

Bewerkt door BramvT op 15/08/2024 16:38:01

theplayer
Moderator

3006 berichten

Geplaatst - 15/08/2024 :  18:24:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

De cordlooper staat in menu 1
Succes en groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

77 berichten

Geplaatst - 16/08/2024 :  00:10:56  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BramvT

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theplayer

Hallo,

De cordlooper staat in menu 1
Succes en groetjes,
[/url]


ACH...natuurlijk...ik zat heel ergens anders te kijken, gevonden..BEDANKT!

GENOS-1 (ex : T1, T3, T4, T5, PSR S970,s975, SX900)



GENOS-1 (ex : T1, T3, T4, T5, PSR S970,s975, SX900)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000