Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos2 gerelateerde onderwerpen
 Update 1.10 Genos 2
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Soneg
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 11/09/2024 :  11:10:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Op de downloadsite van Yamaha is nu wel al de manual en de reference guide te downloaden van Version 1.10 zie :
https://europe.yamaha.com/en/products/musical_instruments/keyboards/arranger_workstations/genos2/downloads.html#product-tabs

Dus alvast lezen wat er allemaal veranderd is

Gr, Arno

Genos2/MFC10/YC61

T-Rossie
Moderator

3234 berichten

Geplaatst - 11/09/2024 :  11:53:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Ook YEM nieuwe versie 2.11
Vreemd dat er (nog) geen spoor is van de firmware 1.10 is

@Arno: Heb je al verschillen gevonden in de manuals?

Bewerkt door T-Rossie op 11/09/2024 11:53:53
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 11/09/2024 :  15:55:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
citaat:

@Arno: Heb je al verschillen gevonden in de manuals?

Ik heb eigenlijk niets "bijzonders" ontdekt ( tot nu)
Ik had de hoop dat de Drawbar sound en rotary effect van de YC zou worden geïmplementeerd , gaat helaas(nog)niet gbeuren

Gr , Arno

Genos2/MFC10/YC61

theplayer
Moderator

3013 berichten

Geplaatst - 12/09/2024 :  09:47:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
De firmware staat er nu ook.
Maar volgens mij is er niet veel veranderd.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Soneg
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 12/09/2024 :  11:48:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Klopt , kleine aanpassingen . een grote update zoals destijds met de Genos verwacht ik pas als de Genos2 ruim een jaar op de markt is.
Mankeert ook niet zoveel aan de Genos2

Gr, Arno

Genos2/MFC10/YC61

theplayer
Moderator

3013 berichten

Geplaatst - 12/09/2024 :  14:19:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Dat klopt Arno, maar ik denk niet dat de voives van de YC er in zullen komen.
Dat zou denk ik het einde van de YC betekenen en dat zou ook zonde zijn.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

sampleman
Junior Member

68 berichten

Geplaatst - 12/09/2024 :  15:09:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik ben het me Soneg meer dan eens, Yamaha is ons (GENOS2) een degelijk orgelsectie verschuldigd!!!
Gezien de hoge prijs zou het meer dan logisch zijn, terwijl de concurentie (Korg Pa5x) dat wel heeft!!
Alsook het (snap) systeem op de schuifregelaars is meer dan irriterend, geef de mogelijkheid om "snap" of "direct" te kiezen in het menu net zoals de Korg pa5x zou welkom zijn.
En het grote struikelblok is en blijft het ontbreken van "seamless transition" waar ik en velen over klagen!!!
Ik heb mijn Pa5x ondertussen verkocht vooral door de problemen met de verlichte knoppen die vervagen, die problemen zijn nog steeds niet opgelost.
Voor de rest was het zeker niet slecht, vooral de buitenafwerking en materialen zijn fantastisch.
Yamaha is op dat gebied koppig, net een paard met oogkleppen!!
PS:Het is bijna belachelijk om een update v1.10 te maken voor een paar futiliteiten.

MVG
Luc

Bewerkt door sampleman op 12/09/2024 15:15:20

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 12/09/2024 :  18:13:52  Toon profiel  Reageer met citaat
V1.04 to V1.10

- Changed the default setting value of the Auto Power Off function from 30 min to 15 min.
- Removed the function to automatically set the time via wireless LAN.

De sprong van 1.04 naar 1.10 is voor mij compleet onduidelijk #129320;
2 in mijn ogen onbenullige wijzigingen waar ik echt niet op zit te wachten.

Ik mag hopen dat ze wat meer in al die maanden gedaan hebben……

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel

Flupke
Starting Member

14 berichten

Geplaatst - 13/09/2024 :  13:15:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ga niet eens de moeite nemen om hem te updaten...

T-Rossie
Moderator

3234 berichten

Geplaatst - 13/09/2024 :  15:34:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb de handleidingen van V1.04 en V1.10 automatisch vergeleken en er zijn inderdaad kleine stukjes tekst betreffend de genoemde puntjes verwijderd/aangepast.

Totaal onbegrijpelijk dat dit een 'sprong' van V1.04 naar V1.10 moet heten, terwijl het vrijwel niets voorstelt. Ik heb de update wel gedaan.

@Luc: Dit 'catch' systeem van de drawbars is gemaakt om plotselinge stapverstoringen in de waarden te voorkomen. Indien de faders gemotoriseerd zouden zijn dan is de catch overbodig want elke fader gaat dan automatisch naar de juiste stand. Een andere manier om het op te lossen is het vervangen van de faders door 'rotary encoder' draaiknoppen met daaromheen de LED indicatie. (Identiek aan de knoppen boven de faders)

Bewerkt door T-Rossie op 13/09/2024 15:52:18

sampleman
Junior Member

68 berichten

Geplaatst - 13/09/2024 :  17:05:46  Toon profiel  Reageer met citaat
@T-Rossie, de bedoeling is dat de volumeregelaar direct reageren zoals op Genos 1, nu is het constant open en neer schuiven op simpele aanpassingen te maken.
Laat de gebruiker simpelweg kiezen, er zijn al vele klachten rondgegaan o.a van Leigh Wilbraham.
Er zijn instellingen in Genos die weinig nut hebben, laat er dan één bij die iets uithaald!

Bewerkt door sampleman op 13/09/2024 17:07:22

Soneg
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 13/09/2024 :  19:36:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Bij de YC 61 kan je in het menu kiezen of de regelaars wel of niet direct reageren , is dus met software op te lossen, of Yamaha luistert naar zijn klanten zal altijd wel een groot vraagteken blijven , het komt uiteindelijk wel goed maar er gaat heel veel tijd overheen.

Genos2/MFC10/YC61/Korg PA5X

sampleman
Junior Member

68 berichten

Geplaatst - 14/09/2024 :  09:24:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hopelijk, ik heb het reeds 5 maanden geleden gemeld aan Yamaha!!
Moeilijk is het in alle gevallen niet, alleen de wil moet er zijn.
Wat ik vooral merk is dat programmeurs niet veel kaas hebben gegeten van de noden van een muziekant.
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000