Ik heb een reeks mooie voices met extensie Vce. Ik kon ze deze via de Yem gemakkelijk op mijn Tyros 5 plaatsen en bespelen. Lukt dat ook op de Genos2 via Yem? Bij een eerste poging herkende de Yem geen Vce-voices.
De extensie .vce= afkorting van Voice (Standaard voice). Er zijn echter 2 verschillen, enerzijds een aangepaste INTERNE! voices die via de "Voice-Editor" (->in de map VOICE v/h user gedeelte) worden opgeslagen, anderzijds de expansion en/of uservoices die via YEM (Yamaha Expansion Manager) worden ingeladen in het flashgeheugen ook deze krijgen meestal deze extensie om herkend te worden in de voice-bibliotheek. Opgelet! er zijn tal van extensie's die in Yamaha worden gebruikt (zie lijst onderaan). Om op uw vraag terug te komen, Vce bestanden die via Voice-Editor zijn gemaakt en die gelinkt zijn aan de interne voices (klanken) werken normaal gezien altijd, maar voices die gelinkt zijn aan expansion of uservoices die werken alleen als de bijhorende klankbestanden (samples) ingeladen zijn met YEM, en nog een belangrijke voorwaarde met het overeenstemmende MSB/LSB banknummer!
Ik kan op uw vraag een volledige lijst "Yamaha Bestandstypen" geven die ik verschaf in mijn lessen over Yamaha Keyboards. U kan mij een mail voor het PDF bestand: Email: sampleman01@gmail.com