Auteur |
Onderwerp  |
Rosita
Average Member

146 berichten |
Geplaatst - 11/01/2007 : 18:36:46
|
hallo henk
gisteravond zat ik nog keyboard te spelen en de boxen en alles deden het nog maar tot mijn grote schrik toen ik van ochtend de t-2 aandeed kwam er geen geluid meer uit ik heb de stekkers na gekeken en op de powerknop wezen drukken en hij deed wel BANG! een knal en geen geluid en nu ben ik verplicht tot een hoofdtelefoon weet jij misschien de oorzaak waarom dat ding de geest heeft gegeven ?  
groetjes Rosita |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 11/01/2007 : 19:47:39
|
quote: Originally posted by Rosita
hallo henk
gisteravond zat ik nog keyboard te spelen en de boxen en alles deden het nog maar tot mijn grote schrik toen ik van ochtend de t-2 aandeed kwam er geen geluid meer uit ik heb de stekkers na gekeken en op de powerknop wezen drukken en hij deed wel BANG! een knal en geen geluid en nu ben ik verplicht tot een hoofdtelefoon weet jij misschien de oorzaak waarom dat ding de geest heeft gegeven ?  
groetjes Rosita
Er zijn verschillende mogelijkheden : 1 ) gaat het over een HIFI versterker 2 ) heb je een aparte voorversterker 3 ) welke boxen zijn er op aangesloten 4 ) heb je dit probleem al eerder gehad Op het eerste zicht moeilijk te beantwoorden . Rosita , heb je iets meer informatie ? Merk, type enz... sis |
 |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 11/01/2007 : 23:03:26
|
HoiHoi,
Het gaat hier om de Woofer 
Grtz Daniel,
|
 |
|
Rosita
Average Member

146 berichten |
Geplaatst - 12/01/2007 : 14:20:39
|
en hij doet nog steeds niets, ik weet niet hoe dat kan.
Rosita |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1658 berichten |
Geplaatst - 12/01/2007 : 15:24:06
|
Controleer de aansluitkabels of ze er goed inzitten en of er mischien een breuk in zit. Anders naar de Dealer om het een en ander uit te zoeken.
Soryt |
 |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 13/01/2007 : 22:05:31
|
Het is geen breuk dat in de draad zit anders gaan we wel richting Wezep.
Grtz
Daniel, |
 |
|
n/a
deleted

158 berichten |
Geplaatst - 13/01/2007 : 22:40:46
|
Heeft ze de boxen zeker per ongeluk de hele nacht aan laten staan (stekker er in laten zitten) )(&**(^^$^^&*()_+|__+$%^$^&*_+)|_|)*&(^^%&(&*%#$%#%&^(_()+)|)_&&_+_(_*)^&%$)|+_|+$%**_**%&$&^$^$^%&*& |
 |
|
theplayer
Moderator

3044 berichten |
Geplaatst - 14/01/2007 : 07:36:57
|
quote: Originally posted by Cees
Heeft ze de boxen zeker per ongeluk de hele nacht aan laten staan (stekker er in laten zitten)
Hallo,
Daar wordt het ding niet minder van, want dat gebeurd mij ook nog wel eens. Kost alleen een hoop stroom. Meer niet. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
caravan
Junior Member

79 berichten |
Geplaatst - 14/01/2007 : 20:46:51
|
. |
Bewerkt door caravan op 21/01/2007 23:49:48 |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3287 berichten |
Geplaatst - 14/01/2007 : 21:45:19
|
Rosita, Herry
Als je een BANG hebt gehoord en de Tyros2 is wel gewoon te beluisteren via de koptelefoon, dan is het volume pedaal ZEKER niet verdacht. Een INgang van een versterker gaat vrijwel nooit stuk, maar de UITgang veel vaker. Ook willen zekeringen nog wel eens sneuvelen door inschakel-pieken. (Het inschakelen van een apparaat neemt hogere stromen dan bij normaal gebruik.) Ovverigens is er meestal wel een reden voor het stukgaan bijv. verkeerde zekering-type (FAST/SLOW)
Juist vanwege die hoge inschakelstroom is het voor veel electronische apparatuur fijner om altijd aan te blijven.
|
 |
|
n/a
deleted

158 berichten |
Geplaatst - 15/01/2007 : 09:48:30
|
Ik wil nog één kanttekening plaatsen, vooral versterkers en eindversterkers hebben last van inschakel-pieken dat klopt, maar daar heeft de elektronica allang iets op gevonden. Een schakeling zoals de "inschakelvertraging, die schakeling vlakt de spanningspieken bij het inschakelen van de versterker af. Yamahahahah zou geen goede fabrikant zijn als ze daar geen gebruik van zouden maken. Die harde harde knallen komen van die pieken, een goede afgevlakte versterker hoor je niet meer bij het inschakelen wat bij de tyros ook het geval is, en bij de meeste andere versterkers ook trouwens. Waarom de versterker van rosita stuk gegaan is zal door de dealer of importeur onderzocht moeten worden.
. |
 |
|
Rosita
Average Member

146 berichten |
Geplaatst - 21/01/2007 : 12:26:51
|
ik wilde iedereen bedanken voor de hulp. Maar de woofer doet het nog steeds niet dus ik moet toch van de week naar wezep.
Rosita |
Bewerkt door Rosita op 21/01/2007 12:27:35 |
 |
|
ruudje
Average Member

288 berichten |
Geplaatst - 22/01/2007 : 20:40:01
|
suc6 rosita
groetjes ruudje |
 |
|
Rosita
Average Member

146 berichten |
Geplaatst - 27/01/2007 : 13:13:04
|
de woofer doet het weer,ik kan weer lawaai maken.
Rosita |
 |
|
theplayer
Moderator

3044 berichten |
Geplaatst - 27/01/2007 : 13:23:28
|
Hoi Rosita,
Dat is mooi, maar weet je nu ook wat het was? Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1640 berichten |
Geplaatst - 27/01/2007 : 15:02:40
|
Hondebrokjes, logisch..... |
 |
|
Onderwerp  |
|