Auteur |
Onderwerp |
|
jodecra2
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 18/11/2024 : 17:39:15
|
Hallo, ik besef dat dit item hier niet op zijn plaats is, maar ik doe beroep op jullie ervaring van andere keyboards. Ik heb al enkele jaren een genos 1, maar ik ervaar met mijn stijgende leeftijd en ****ele gezondheid dat dit toestel in de draagtas te zwaar wordt om mee te zeulen naar de wekelijkse repetitie van ons orkest, vooral omdat ik dan ter plaatse een aantal trappen moet bestijgen. Ik ben daarom op zoek naar een bijkomend keyboard met de volgende kenmerken: 1° licht (5 à 10 kg) en 61 aanslaggevoelige orgeltoetsen; 2° geen one-man band en styles nodig; 3° alleen mooie kwaliteitsvolle "authentieke" klanken (piano, orgel, snaar- en strijkinstrumenten, koperblazers en houtblazers), graag te layeren, klavier te splitten; 4° registraties opslaan; 5° normale ins en outs, luidsprekers out (externe LS), midi in en out, klassieke pedalen connecties (sustain, volume), graag usb-connectie; 6° graag met standaard voor partituren; Liefst relatief eenvoudige bediening, geen synthesizerinstellingen nodig. Kan iemand mij informeren of dit wereldwonder bestaat tegen een redelijke aankoopprijs (nieuw of tweedehands). Beste dank mochten jullie mij kunnen helpen. |
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 18/11/2024 : 22:17:23
|
Als ik je verlanglijstje lees dan denk ik gelijk aan de Yamaha YC61 , klein en draagbaar en zeer authentieke en kwalitatief goede klanken , ik heb hem ook al een tijdje in mijn bezit en in combinatie met de Genos of ander arranger keyboard heb je een prachtige combinatie . Voor solo gebruik met band als stage keyboard is het een heel prettig keyboard om mee te werken en realtime geluiden selecteren en tijdens het spelen op te slaan , en de Piano’s en drawbar geluiden (Hammond) zijn van professioneel niveau . Mocht je budget niet al te hoog is kan je ook denken aan de Roland VR 09 keyboard , heel behoorlijk geluid , licht gewicht en scherp geprijsd , heeft ook realtime drawbars en is redelijk eenvoudig in gebruik. Ook een goed keyboard voor stage is de Yamaha CK 61 , ( was ik bijna vergeten) , zitten heel veel bekende en goed Yamaha sounds in die je ook op de Genos tegenkomt , deze is ook redelijk geprijsd iets duurder dan de Roland , maar zoals zo vaak is het altijd waar naar zijn geld , hoe duurder hoe beter de geluidskwaliteit.
Zover mijn ervaring met bovenstaande keyboards, succes met je keuze. Soneg / Arno
Genos2/MFC10/YC61/Korg PA5X |
Bewerkt door Soneg op 18/11/2024 22:25:13 |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 20/11/2024 : 11:45:46
|
Als ik de kwalificaties zo lees dan klinkt dit als Korg Nautilus. Iets verder daar vanaf staat bijv. de Roland VR-09; wat goedkoper en ook wel gebruikt te vinden.
Natura Artis Magistra... |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|