Auteur |
Onderwerp  |
|
Kees Wisse
New Member

27 berichten |
Geplaatst - 16/12/2024 : 18:20:27
|
Ik ben bezig met aanpassingen van Midi File's. Met Slider Assign B2 zie ik: Trk 1,2,3,4,5,6,7,8,10 Maar: Trk 9,11,12,13,14,15,16 daarvan kan ik nergens iets zien.
Gebruik deze om snel volumes te wijzigen. Is er ergens een trucje voor dit probleem ?
|
|
ronten
Junior Member

65 berichten |
Geplaatst - 05/01/2025 : 16:19:08
|
De Genos 2 toont standaard alleen de actieve tracks in een MIDI-bestand. Als tracks 9, 11-16 niet zichtbaar zijn of niet kunnen worden aangepast, komt dat waarschijnlijk doordat deze tracks leeg zijn of geen gegevens bevatten. Hieronder geef ik een aantal stappen en mogelijke oplossingen om het probleem te achterhalen en de volumes alsnog aan te passen:
1. Controleer of de tracks gegevens bevatten • Ga naar Song Creator: • Druk op Menu > Song > Song Creator. • Controleer hier of de tracks (9, 11-16) daadwerkelijk MIDI-gegevens bevatten. Lege tracks worden vaak niet weergegeven op sliders of in het mixer-scherm. • Als de tracks leeg zijn, kun je ze negeren of opnieuw vullen met MIDI-data.
2. Activeer verborgen tracks • Sommige MIDI-bestanden hebben tracks die verborgen zijn of niet standaard worden weergegeven. Controleer dit in de Mixer: • Druk op Mixer > Song > Part. • Hier kun je alle tracks (inclusief verborgen tracks) selecteren en activeren. • Zorg ervoor dat de tracks niet zijn gedempt of uitgeschakeld.
3. Gebruik een DAW voor diepere bewerking • Als de Genos de verborgen tracks niet toont, open dan de MIDI-file op een computer met een digitale audio-werkstation (DAW), zoals: • Cubase (via Yamaha’s samenwerking). • GarageBand, Logic Pro, Reaper, of Cakewalk. • Controleer of de ontbrekende tracks wel data bevatten en pas ze daar aan. • Importeer het bestand opnieuw in de Genos.
4. Koppel sliders handmatig aan tracks • Gebruik Assignable Knobs: • Ga naar Menu > Assignable > Knobs/Sliders. • Koppel specifieke sliders aan de gewenste tracks. • Hiermee kun je bijvoorbeeld Slider B2 opnieuw toewijzen aan Track 9, 11-16.
5. Gebruik de Genos MIDI-instellingen • Ga naar Menu > Song Settings: • Controleer of tracks 9, 11-16 misschien zijn ingesteld op een andere MIDI-uitgang of kanaal. • Pas de instellingen aan om alle tracks binnen hetzelfde bereik te brengen.
6. Werk met een Custom Slider Bank • Maak een aangepaste Slider Bank waarin je precies de tracks selecteert die je wilt bedienen: • Menu > Assignable > Custom Slider Bank. • Stel de sliders handmatig in op Track 9, 11-16, en sla dit op.
Als je het probleem na deze stappen nog steeds niet kunt oplossen, kun je me meer details geven over hoe het MIDI-bestand is opgebouwd, of je specifieke instellingen hebt aangepast, en welke versie van de firmware je gebruikt op de Genos 2. |
 |
|
|
Onderwerp  |
|
|
|