Auteur |
Onderwerp  |
|
Jo Rouleaux
New Member

22 berichten |
Geplaatst - 22/12/2024 : 10:15:24
|
Goedemorgen allemaal,er is waarschijnlijk iets fout gegaan met mijn playlijsten die op de Genos 2 stonden.Ik heb ze uit voorzorg naar een USB stick willen kopiëren maar kan ze niet meer terug vinden.Kan ik ze missschien alsnog ergens downloaden.Alvast hartelijk bedankt en ik wens iedereen een fijne kerst en een gelukkig en gezond nieuwjaar.Groetjes Jo |
|
ronten
Junior Member

65 berichten |
Geplaatst - 05/01/2025 : 16:14:35
|
Als je je afspeellijsten (playlists) op de Yamaha Genos 2 niet meer kunt vinden, zijn er een paar stappen die je kunt ondernemen om te controleren of ze nog beschikbaar zijn of om nieuwe exemplaren te downloaden:
1. Controleer je USB-stick: • Sluit de USB-stick aan op een computer en zoek naar de bestanden. • Playlists van de Genos worden meestal opgeslagen als .tsv-bestanden in een map genaamd Playlist of een vergelijkbare naam. Controleer of deze map nog aanwezig is.
2. Controleer de interne opslag van de Genos: • Sluit je Genos 2 aan op een computer via USB of gebruik het ingebouwde scherm. • Ga naar Menu > File > Internal Storage en zoek naar een map met je playlists.
3. Herstel van een back-up: • Als je eerder een back-up van je Genos hebt gemaakt via Yamaha Expansion Manager of een vergelijkbaar programma, kun je die back-up herstellen. • Zoek naar een bestand met de extensie .cpf of .upd dat je hebt opgeslagen als back-up.
4. Download nieuwe playlists: • Yamaha biedt op hun officiële website vaak standaard of aangepaste content aan, inclusief playlists. • Ga naar de Yamaha MusicSoft-website of de officiële Genos-pagina en zoek naar beschikbare downloads voor de Genos. Je kunt daar styles, playlists, en andere bestanden vinden.
5. Hulp van een Yamaha-dealer: • Neem contact op met je lokale Yamaha-dealer of servicecentrum. Zij kunnen je helpen om de originele bestanden te herstellen of te vervangen.
6. Laatste redmiddel – Opnieuw maken: • Als je de bestanden echt niet meer kunt terugvinden, kun je proberen je playlists opnieuw samen te stellen door de songs en styles handmatig toe te voegen op de Genos.
Laat me weten of je meer hulp nodig hebt! |
 |
|
Jo Rouleaux
New Member

22 berichten |
Geplaatst - 09/01/2025 : 11:40:07
|
Hallo Ronten,als eerste dankjewel voor je reactie op mijn vraag.Ik merk wel dat dit niet meer het forum van vroeger is.Ik heb op 22-12-2024 deze vraag gesteld en het is nu 5-1-2025 en jij bent de enigste die hier op gereageerd heeft, dus alvast hartelijk bedankt.Ik heb de playlijsten terug gevonden want ze stonden gewoon nog in een Usermap.(ik moet nog heel veel leren) Ik heb op de site van Yamaha waar ik de Genos 2 heb geregistreerd een Playlist voor Genos 2 gevonden en gedownload.Wanneer ik die file op mijn Mac open zie ik hier 15 style mappen staan en in de mappen staan allemaal nummers die met .rgt eindigen.Ook als ik de Usb stick in de Genos 2 steek kan ik ze niet als playlist vinden maar staan ze gewoon in de Registraties.Waarom noemt Yamaha dit een playlist.Ik vindt het allemaal maar verwarrend.Ik was kapot van de klanken van de Genos 2 en ik hoop dat ik hem een beetje onder de knie krijg.Ik denk dat ik nog geen 50% van de Genos 2 ga gebruiken.Ik heb eerst een Tyros 4 gehad en nu moet ik alle registraties gaan wijzigen omdat diverse dingen niet meer herkend worden.Gaat het me niet lukken dan stap ik over op een Tyros 5.Groetjes Jo |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3270 berichten |
Geplaatst - 09/01/2025 : 12:01:09
|
Het is helemaal niet zo ingewikkeld, maar het kost tijd om als gebruiker de structuur te leren begrijpen.
Genos2 is een arranger keyboard en die maakt gebruik van STYLES (begeleidingen vaak vastgelegd in een categorie(map)
Met registraties (.RGT) is het mogelijk om naar eigen wens presets te maken en vast te leggen in de USER map REGIST. (zelf te bepalen naam, style, tempo, transpose etc.)
Een PLAYLIST (.TSV) is wéér een stapje hoger en daarin kun je een lijst samenstellen en elke regel/song verwijst naar een registratie die je gemaakt hebt. Je hoeft dan niet meer te zoeken in de lijst registraties. Denkt bijvoorbeeld aan een blok met ROCK songs welke na elkaar in een medley gespeeld kunnen worden.
Ik bespeel inmiddels een fors aantal jaren Tyrossen en Genossen en moet bekennen de apparaten nog niet voor 20% te gebruiken  De mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt, maar het merendeel ervan is voor mij niet relevant om lekker te kunnen spelen.
Aanvulling: Genos2 is tamelijk eigenzinnig en gebruikt de mappen STYLE, REGIST en PLAYLIST voor resp. Styles, registraties en playlists. Verwacht dus geen playlist bestand (.TSV) in de map REGIST of STYLE.
In de map REGIST kun je natuurlijk wel een SUB-MAP aanmaken met de naam 'playlist Genos2' en in die submap registraties opslaan waarnaar verwezen wordt door een playlistbestand 'playlist Genos2.tsv' die in de map PLAYLIST staat. |
Bewerkt door T-Rossie op 09/01/2025 18:56:27 |
 |
|
ronten
Junior Member

65 berichten |
Geplaatst - 12/01/2025 : 07:05:21
|
Jo, voor wat betreft je verwijzing naar het forum van vroeger: Ik vermoed dat een aantal drijvende krachten achter dit forum - kennelijk gestart als Tyros2 forum (reken maar uit hoeveel jaar sindsdien verstreken is) inmiddels behoorlijk op leeftijd is en de jonge aanwas te beperkt. En in jouw specifieke geval: Misschien hadden mensen tussen kerst en driekoningen ook nog wat andere besognes. |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3270 berichten |
Geplaatst - 13/01/2025 : 13:49:35
|
@Ronten: Helemaal gelijk. Dit forum bestaat binnenkort zo'n 20 jaar!
PS. Wel teleurstellend dat de originele poster geen terugkoppeling geeft |
Bewerkt door T-Rossie op 16/01/2025 12:46:28 |
 |
|
theplayer
Moderator

3026 berichten |
Geplaatst - 13/01/2025 : 17:05:01
|
Dat is het grote probleem. Je doet een hoop moeite om iemand te helpen, maar dan hoor je nooit meer of het gelukt is. Na 20 jaar ben ik daar een beetje klaar mee. Men is gewoon te beroerd om eens in de handleiding te kijken. Jammer.

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
|
Onderwerp  |
|