Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 yem
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

peter65
Junior Member

96 berichten

Geplaatst - 12/04/2026 :  17:55:39  Toon profiel  Reageer met citaat
dag alle, als ik op de Genos1 pakketten via YEM installeerd moet ik dan CPI of PPI gebruiken?

alvast bedankt alle

stijn
Average Member

330 berichten

Geplaatst - 13/04/2026 :  11:11:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kiest best voor *.CPI.
Sla het bestand op in de Root van de USB stick, anders gaat uw Genos het pack niet kunnen installeren.

Stijn
Ga naar bovenaan de pagina

Willem
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 17/05/2026 :  12:58:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede middag
ik heb een vraag over yem
ik heb de packs van de yamaha site gedownload alleen ik krijg ze niet op mijn genos 1 hij geeft geen ppi of cpi aan wat kan ik doen ik heb geen idee
alvast bedankt
mvg willem

stijn
Average Member

330 berichten

Geplaatst - 17/05/2026 :  13:52:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Willem,
De packs die je van de Yamaha site downloadt dienen gebruikt te worden in het computer programma "Yamaha Expansion Manager" (=YEM) - te downloaden van de Yamaha site.

YEM wordt dan gebruikt om een 'installatie-pakket' aan te maken met de packs van uw keuze (YEM gebruikt hiervoor *.ppi of *.ppf bestanden).
Dat 'installatie-pakket' wordt dan op een USB geschreven die vervolgens door uw Genos wordt ingelezen en verwerkt zodat de packs van uw keuze in het Expansion geheugen van de Genos geplaatst worden.

Hieronder is een link naar mijn richtlijnen: "Basisinstructies Yamaha Expansion Manager"
https://www.dropbox.com/scl/fi/2wg4eu8hmvbwvx7knvuvx/Basisinstructies-Yamaha-Expansion-Manager.pdf?rlkey=3fhqd8l64rtkwvkx1yxnma5kz&st=acx3qkop&dl=0

PS: sommige packs op de Yamaha site bevatten ook een *.cpi bestand. Dat bestand kan direct in het Expansion geheugen ingelezen worden door de Genos. Er is echter één nadeel; er wordt maar 1 pack in het Expansion geheugen geladen --- De Expansion Manager (YEM) dient dus om een eigen *.cpi bestand aan te maken met meerdere door u gekozen packs.

Graag uw reactie.
Stijn

Willem
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 17/05/2026 :  16:40:48  Toon profiel  Reageer met citaat
beste stijn dankjewel voor je uitleg
ik ga het het proberen
mocht het gelukt zijn dan hoor je het
mvg willem

Willem
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 17/05/2026 :  20:56:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Stein dankjewel het is me gelukt.
ik heb alleen nog een vraag kun deze een map pack in een keer op je genos zetten of moet deze een voor een gedaan woeden
ik hoop dat je snapt wat ik bedoel
mvg willem

stijn
Average Member

330 berichten

Geplaatst - 18/05/2026 :  10:24:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Willem,

- in YEM kan je meerdere packs naar keuze importeren (zie richtlijnen, pagina 1 onderaan)
(Expansion ruimte op de Genos is beperkt, dus niet ALLE beschikbare packs kunnen gelijktijdig in het Expansion geheugen!)

- klik op de Genos en vink de gewenste packs aan, ze krijgen een groen vinkje (pagina 2)

- controleer de beschikbare ruimte (pagina 3).

YEM zal alle aangevinkte packs dan samen in één installatie-pack verwerken. Dat bestand moet op een USB stick komen, in de Root - dus niet in een map steken.

Bij het importeren in de Genos worden alle geselecteerde packs in één keer opgeslagen. Dat importeren kan tot wel 20 minuten duren.

Succes,
Stijn

Bewerkt door stijn op 18/05/2026 10:31:59
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000