Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 TYROS2 besturen via een externe Synthesizer
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 28/01/2007 :  17:04:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Geachte T2 vrienden,

Eindelijk heb ik de tijd gevonden om het volgende uit te gaan testen,

Ik wil namelijk mijn Yamaha MOTIFES8 gebruiken als Master keyboard om de T2 aan te sturen via MIDI, zodanig dat ik beide Synth's kan koppelen aan Cubase 4 software sequencer. De script van de TYROS2 heb ik succesvol in Cubase 4 geladen en alle voices zijn daar op te roepen.

Het probleem is, dat ik mijn MOTIFES8 via een Yamaha mLAN verbinding heb aangesloten met mij Yamaha 01X mixer en Cubase 4. Ik heb nu het vermoeden dat ik in iedergeval de T2, LOCAL OFF moet zetten voor alle instellingen, de interne klok moet ook OFF, Tevens heb ik het vermoeden dat mijn midi transmit signaal van de ES8 overeen moet komen met het ontvangstkanaal van de T2. Nu heb ik alle midi ontvangstkanalen van de T2 uitgezet, met uitzondering van Right1, deze heb ik op ontvangst MIDI A channel 1 staan.

De transmit kanalen van de T2 staan nog allemaal "ON". Vermoedelijk niet goed. Het manual is niet echt duidelijk wat je nu precies moet doen in dit geval.

Ik ben nu zover dat de T2 geen geluid meer maakt als ik op een van haar keys druk, dus LOCAL is inderdaad "OFF". Als ik nu via mijn ES8 een toets aanslaat dan hoor ik via mijn T2 een piano voice welke een toon geeft gelijk aan de toets welke ik op mijn ES8 aanslaat.

Hoera, dacht ik. Het werkt. Helaas blijft het echter bij de piano voice. Zelfs als ik in de TYROS2 de voice verander, blijft dezelfde piano voice aan.

Excuses voor dit lange verhaal. Ik hoop dat er onder onze TYROS2 forum leden enkele slimme jongens/meisjes zijn die mij op het juiste spoor kunnen zetten. Of misschien ergens een aanvullend handboek weten te vinden waar dit allemaal in staat.

Bij voorbaat dank

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 28/01/2007 17:07:13

theplayer
Moderator

3044 berichten

Geplaatst - 28/01/2007 :  21:03:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Jan,

Probeer eens 3x op het knopje Mixingcontrol te drukken.
Je komt dan in Channel 1 t/m 8
Probeer daar eens de voice te veranderen.
Let ook eens op of je ergensbij een channel in het display een signaal ziet dan op het signaal van de ES8 reageert.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 29/01/2007 :  08:58:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Frans,

Bedankt voor de tip. Ik probeer eigenlijk de voice via Cubase 4 in de T2 te veranderen, door de voice in Cubase te selecteren uit te script file. In Cubase heb ik namelijk de T2 als device geinstalleerd.

Nu heb ik dit device gezet op midi Channel 11. Dus zodra ik nu een midi track CH 11 selecteer in Cubase 4, dan kan ik een voice selecteren van de TYROS2. De bedoeling is dan dan via CH 11 deze boodschap met de geslecteerde voice wordt doorgegeven aan de T2, waarop de T2 desbetreffende voice klaar zet. Althans dat is het streven. Zodra deze voice klaar staat in de T2, wil ik via het MOTIFES8 keyboard deze voice bespelen en in Cubase opnemen als midi track. Moet toch kunnen, denk ik.

Het probleem is, ik heb geen idee wat ik in de T2, tijdens het editen in de midi setup, moet uitzetten of aan moeten laten staan, in midi system, midi transmit en midi receive.

Voorlopig wil ik alleen via een extern keyboard (ES8) een voice in de T2 kunnen selecteren, deze bespelen en opnemen op een Cubase 4 midi track.

Bij voorbaat dank voor enige suggesties.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 29/01/2007 08:59:50

Evert
Average Member

124 berichten

Geplaatst - 29/01/2007 :  10:18:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jan,

Je geeft aan dat de Tyros 2 Local off staat,
maar volgens mij moet je de MOTIFES8 het masterkeyboard Local off zetten want deze mag geen geluid procuderen als je de Tyros 2 aanstuurd?

Het is lang geleden dat ik met midi heb gewerkt dus misschien zit ik er wel naast. Maar ik kon mij wel iets dergelijks herrineren.

En anders zou je hier nog kunnen kijken http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/dutch/synth/motifes_nl.pdf

Groetjes Evert

Bewerkt door Evert op 29/01/2007 11:10:16

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 29/01/2007 :  12:09:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Evert,

Naar mijn mening moet in beide keyboards local OFF staan, daar ik will dat de return midi messages vanuit Cubase 4 the sound generators trickeren van resp. de MOTIFES of de TYROS2, naar gelang de keuze die ik gemaakt hebt. Of maak ik hier een gigantische denkfout? Ik wil namelijk dat uiteindelijk Cubase 4 beide machines uiteindelijk aanstuurt. En bedankt voor de link. Ik heb deze manuals uiteraard bij mijn ES8 gekregen. Het zetten van de instellingen op de ES8 is niet echt mijn probleem, het gaat nu over de midi instellingen in de T2.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 29/01/2007 12:12:26

Evert
Average Member

124 berichten

Geplaatst - 29/01/2007 :  13:01:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan,

Het is me niet helemaal duidelijk waarom je de voices van de Tyros 2 met de Motif wil aansturen.

Wil je dat cubase opneemt als je op de Tyros of op de Motif speelt?
Of wil je alleen op de Motif spelen?

Evert.

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 29/01/2007 :  15:55:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Evert,

Als ik met een project bezig ben, zou het plezierig zijn als ik beide synthesizers kan gebruiken met Cubase 4, zodat ik het beste van beide synth's heb. Ik geef de voorkeur aan het spelen op mijn MOTIFES8, omdat dat keyboard een veel beter toetsenbord heeft dan de T2, bovendien heb ik dan ook nog 88 toetsen tot mijn beschikking. Ik ben dus bijzonder geinteresseerd in de T2 voices op zich zelf. niet zo zeer in de akkoord begeleiding. Vandaar.

Eigenlijk wil ik in veel gevallen de TYROS2 als soundmodule gebruiken, vanwege haar unieke voices.

Er zijn helaas geen losse TYROS2 soundmodules te koop.

Ik geef dus de voorkeur aan mijn ES8 toetsenbord. Tevens staan beide synths nogal ver van elkaar, zodat ik iedere keer van plaats moet veranderen om op de keyboards te kunnen spelen. Een beetje lastig.

Ik denk wel dat wat ik wil ook wel kan. Kost alleen veel tijd en puzzle werk.

Jan
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000